Gjest Christina146 Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Flyttet inn i leilighet for hvertfall et halvt år siden, og har enda ikke fått innbetalt depositumet. Pengene ligger klare på min konto, men huseier gidder ikke å lage depositumkonto ser det ut som. Når vi flyttet inn sa han at vi fikk gjøre det etter sommerferien, siden da hadde han tid. Etter sommerferien spurte han om vi ikke bare kunne overføre pengene på hannes konto. Jeg forklarte at jeg ville opprette depositumkonto som avtalt, og han sa dette var greit. Nå har jeg sendt han et par meldinger siden da, og prøve å finne en tid hvor vi kan gjøre dette. Men han har aldri tid, og utsetter alltid. Nå har jeg gitt beskjed om at han heller kan gi meg en lyd når han har tid, jeg føler på en måte at dette ikke er mitt hele ansvar å opprette konto. Men mitt spørsmål er, siden han er litt slu, er det mulig å bruke ubetalt depositum som utkastelsesgrunn? Jeg har jo pengene tilgjengelig på sekundet om det skulle være noe. Vi tar kvittering fra banken på hver husleie vi betaler. Er det mitt eller huseiers ansvar å lage depositumkonto? Dette er min første leilighet, så jeg vet ikke helt hvordan alt fungerer. Takk for svar!
Gjest Keikolina Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Det blir jo huseierens problem hvis noe skulle skje. Er jo for hans egen sikkerhet å få det ordnet.
umwar Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Nei, han kan ikke kaste deg ut på grunn av dette. Dette er for så vidt hans problem, og ikke ditt. Du har jo alt på ditt rene, og prøver til og med å pushe på for å få konto opprettet, så du kan bare ta det med ro 1
Løvefrøken Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Når jeg oppretta konto møtte huseier meg i banken, så vi fikk ordna det. Men jeg fikk også en mulighet til å ordne med en godkjennelse av huseier, slik at jeg ikke trengte å komme i banken samtidig som ham. Banken gav meg et dokument han skulle signere påetc. Kanskje det er lettere når han ikke må møte et sted i bankens snevre åpningstid?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Flere banker tilbyr depositumsordning via nettbank også. Da trenger man bare at huseier oppretter depositumskonto, så får h*n din informasjon og personalia, så godkjenner du via nettbank og overfører pengene til den bestemte kontoen. F eks sparebank1 tilbyr dette veldig enkelt og greit. Det er grunn til å tro at andre banker tilbyr det samme. Latskap av huseieren din å ikke ordne dette! Du går jo glipp av rentene på beløpet og. ( rentene på evt depositumskonto godskrives leietaker) du får være litt streng å kreve at han gjør det, for begges sikkerhet. Anonymous poster hash: 15d33...d52
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Ta vare på all dokumentasjon på at du har forsøkt å få opprettet depositumkonto. Han kan jo prøve på utkastelse på dette grunnlaget, men kan du dokumentere at du har forsøkt å få dette til, så kommer han ikke langt. Depositum på private bankkontoer er ikke lov, det antar jeg du vet siden du ikke samtykket til dette? Men ta vare på den meld. Og. Håper du tok bilder av alt i leieligheten før du flyttet inn, slik at du kan dokumentere ved utflytting hvordan leilighetens så ut? Anonymous poster hash: b1f44...443
Gjest Christina146 Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Ta vare på all dokumentasjon på at du har forsøkt å få opprettet depositumkonto. Han kan jo prøve på utkastelse på dette grunnlaget, men kan du dokumentere at du har forsøkt å få dette til, så kommer han ikke langt. Depositum på private bankkontoer er ikke lov, det antar jeg du vet siden du ikke samtykket til dette? Men ta vare på den meld. Og. Håper du tok bilder av alt i leieligheten før du flyttet inn, slik at du kan dokumentere ved utflytting hvordan leilighetens så ut? Anonymous poster hash: b1f44...443 Alle samtalene er på melding, så de ligger her på mobilen. Vi har tatt bilder av alt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå