Gå til innhold

Er det dumt å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker opptil to kopper med skikkelig sterk ingefær-te om dagen. (Skiver av ingefær i varmtvann) Gjør det både fordi jeg syns det er veldig godt, og fordi jeg har hørt at det skal være både detoxende og sette opp forbrenningen bittelitt :)

En venninne sa at jeg burde slutte fordi jeg kommer til å få magesår av det... Stemmer det?

Teen er jo så sterk at det brenner litt i munn og hals, men ikke så ille at jeg syns det er ubehagelig...

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: f5a54...f52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg spiser mye sterk mat..

Nå skal det sier at en av de vanligste typene for kreft i land som spiser mye sterk mat er strupehalskreft, men ingefær-te kan ikke måle seg med denne maten engang.

Ingefør er sunt, og så lenge du liker det, ville jeg fortsatt! Og magesår oppstår ikke av slike ting, det kommer av en bakterieinfeksjon av en spesiell type bakterie, høyt inntak av f.eks ibux eller apsirin eller sykdommmer som fører til økt produksjon av magesyre. Sterk mat, og særlig ingefærteen din, kommer ikke til å gi deg magesår!!

Anonymous poster hash: fba7d...2ee
  • Liker 2
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar :danse:

Skrevet

Drikk ingefær-te hvis du liker det, det er godt, men ikke for at det skal påvirke forbrenningen (det kan du bare gjøre med fysisk aktivitet) eller fungere som avgiftning (det klarer leveren og nyrene helt fint på egen hånd). Fare for magesår av ingefærinntak har jeg aldri hørt om, be din venninne om dokumentasjon hvis det gjør deg engstelig.

Skrevet

Magesår er bakterier som etser hull, så drikk te du :)

Anonymous poster hash: def2a...94c
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

For å si det enda klarere enn Pringle: "Detox" er en vrangforestilling. Det er ingen giftstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den plutselig blir kvitt med en spesiell diett. Hvis du konstant inntar mye søppelmat, kaffe og alkohol vil kroppen aldri komme i "pluss", og da vil det selvsagt kjennes vidunderlig å gå på en "detox"-diett, selv om det eneste som skjer er at kroppen får tid til å iverksette normale mekanismer for reparasjon.

Magesår skylles en spesiell type bakterier, men det er mulig å etse hull på hinna som beskytter magesekken hvis man inntar mye syre. Om stort inntak av ingefær kan bidra til det har jeg ingen anelse om, men en god regel er at alt er skadelig i store mengder. Drikker du nok av det, får du nok en eller annen negativ virkning til slutt.

• Liker 1
Skrevet

Er litt usikker på ingefær, men rekner med det kan være det samme som sterk mat (chili) og kaffe.

Man bør helst unngå å drikke det på helt tom mage. ellers kan du nok trygt nyte det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...