Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg litt og tenke her?

Begge mine barn (8 og 11) trenger nytt alpinutstyr i år da det gamle er vokst i fra. VI hadde derfor tenkt de skulle få dette til jul.
Nå har det seg slik at skiene til 11-åringen passer til 8-åringen, slik at til h*n trenger vi kun å kjøpe nye støvler.
Eldstemann må nå opp i juniorstørrelser i stedenfor barn, så her kommer fort pakken på bort i 3000,-
Hva gjør vi da med gave til minstemann?
Syns det blir snuppelig hvis h*n kun skal få nye støvler til 3-400,- mens 11-åringen får gave til 3000,-
Samtidig syns jeg det blir feil hvis 8-åringen både får oppdatert skiutstyr og en annen gave til høy pris for at summene skal bli like...

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg nok heller latt minste arve det som kan arves utenom jul, så får størstemann heller nytt utstyr i f.eks. bursdagsgave. Minstemann kan jo fortsatt få bursdagsgave til samme verdi uten at det må være alpint utstyr. Så heller kjøpt noe annet til jul til de to.

Anonymous poster hash: e219d...d14
Skrevet

Men jeg kan jo ikke vente til bursdag med å gi nytt utstyr.. da får vi jo ikke vært på ski i vinter.
Syns heller ikke jeg kan gi både bursdaggave og julegave nå....

Skrevet

Men jeg kan jo ikke vente til bursdag med å gi nytt utstyr.. da får vi jo ikke vært på ski i vinter.

Syns heller ikke jeg kan gi både bursdaggave og julegave nå....

Ah, sorry det tenkte jeg ikke på. Har selv bursdag på vinteren så mine foreldre løste det alltid sånn :P Hva med å la minstemann arve det som kan arves da(kan jo godt gjøre litt stas ut av det å arve:)). Så får minstemann det som må kjøpes nytt samt andre ting som han ønsker seg som julegave, mens eldstemann får nytt alpint utstyr?

Personlig tror jeg at vi voksne er mer nøye på at det skal være helt likt enn barn, jeg kan ikke huske å noen gang ha tenkt på om vi fikk det samme jeg og min bror da vi var små i alle fall.

Anonymous poster hash: e219d...d14

• Liker 1
Skrevet

Om du tar skoene ut av skipakken og kjøper ny sko til lillebror, så kan dette være gaver fra dem til hverandre. Så kjøper du noe annet til lillebror - som han ønsker seg, trenger jo uansett ikke komme opp i samme pris som skipakken.

Anonymous poster hash: 9b963...b29
Skrevet

Om du tar skoene ut av skipakken og kjøper ny sko til lillebror, så kan dette være gaver fra dem til hverandre. Så kjøper du noe annet til lillebror - som han ønsker seg, trenger jo uansett ikke komme opp i samme pris som skipakken.

veldig godt forslag! signerer denne.

Anonymous poster hash: b1c9e...5c7

Skrevet

Det var lurt!

Tror jeg gjør det omtrent på denne måten.

Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...