Gå til innhold

Etterbetaling, husleie, står ikke i avtalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har leid hus(leilighet) fra en person i siste 2 år. I kontkrakten står det at leiligheten er moblert og jeg betaler mnd pris for det.

MEN plutselig ... kommer utleier med krav om at jeg skal betale en høy sum pga jeg bruker møbler i leiligheten.

hva skal jeg gjøre nå? vil helst ikke betale for noen ting som jeg allerede betaler for.

jeg håper at jeg skrev det her slik at alle kan forstå det... :)

takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar nei og henvis til kontrakten. Huseier kommer ingen vei med dette. Det eneste de kan kreve ekstra betalt for er skade på inventar ut over normal slitasje.

Anonymous poster hash: 4294e...989

• Liker 1
Skrevet

Han ønsker kanskje å kaste deg ut ved å si at han vil sette opp husleie pga møblene.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig med anonymbruker over, du skal ikke betale og utleier ber nok om noe han ikke har krav på.

Jeg bare lurer på hva du mener med " jeg betaler mnd pris for det". Hva er det du betaler månedspris for? Leiligheten eller at leiligheten er møblert?

• Liker 1
Skrevet

takk for raskt svar folkens

jeg mener at jeg betaler pris som tilsvarer en moblert leilighet slik som det står i avtalen :)

derfor ser jeg ikke behov eller behov for hans krav at jeg skal i tillegg PLUTSELIG betale 10000 for at jeg har brukt møbler i de siste 1,5år

Skrevet

Det skal stå spesifisert i en kontrakt, så her høres det t som han prøver seg på en frekk en. Det er bare å be ham henvise til hvor dere har avtalt dette og denne prisen for "møbelleie".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...