Gå til innhold

Supersize me

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Ja, så fikk jeg endelig sett den også. Altså dokumentaren om karen som bare spiser McDonaldsmat en hel måned for å se om helsa hans blir påvirket. Virkelig morsom film, som sier litt om matkulturen i the promised land. Jeg skjønner nå hvorfor 1/4 av alle amerikanere er overvektige, og sverger på at jeg aldri mer skal spise McDonaldsmat! :kvalm:

Flere som har sett den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Har ikke sett den, men skal se den. Snart.

Skrevet

>Er dette på TV da? Når og sånt?

Skrevet
Har ikke sett den' date=' men skal se den. Snart.[/quote']

Jeg også.

Skrevet

Den går på kino nå. :)

Gjest Myumi
Skrevet
>Er dette på TV da? Når og sånt?

Det er en kinofilm, ikke en tv-dokumentar. Denne filmen har fått nesten like mye oppmerksomhet som Passion of the Christ.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet
Her kan du lese om filmen...
Gjest Hilde K S
Skrevet

Du kan se den sammen med meg, Fugis. Er vi riktig heldige er Mie også hjemme, så kan vi slå det sammen med en lett måltid et eller annet sted?

Skrevet

Det er en sånn film som helt sikkert kommer fort til nrk. Så jeg ser den garantert da.

Skrevet

Så den i kveld. Sambo og jeg spiste først på McDonalds og så så vi filmen. (Ja, det var bevisst. :) )

Veldig bra film. Mye fordi den viser hvor ille det kan gå. Alt kan være løgn, selvfølgelig, men det er ille når man ser hvordan blodprøvene og blodtrykket går opp etc. Det som er spesielt er jo at fyren gjør dette selv, for å dokumentere hva som skjer. Ikke bare snakker med andre som har gjort det. Samtidig synes jeg intervjuene han gjør er gode, og poengene er gode: Det at fet mat kan ødelegge leveren din er ille. Det at du blir avhengig av "næringsstoffene" er ille. Det at McDonalds skaper en avhengighet hos barn som trigges når de vokser opp er ille. Det at amerikanske skoler severer junkfood som eneste alternativ i kantina er ille.

Det som er bra, er at det ikke er ensidig negativt fokus på McDonalds. Selvfølgelig får de mye pepper, men man skjønner jo at det ikke er noe bedre å gå på BurgerKing eller Taco Bell heller. All fast food er skadelig i store mengder, og du trenger ikke å gå dit for ofte til at det blir en stor mengde heller. Så heretter blir det enda færre besøk på junkfoodsteder.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...