Gå til innhold

Bror liker ikke dusje!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg sover i rommet sammen med broren min, han er 15 og jeg er 18. Han liker ikke dusje hverdag, så han tar en dusj fra en uke til en annen. Når han kommer inn på rommet så lukter han så dritt at jeg ikke får sove av det.

Jeg har snakket med han flere ganger, men han dritter opp i det og hører ikke på meg.

Noe tips til hva jeg skal gjøre med ham?

Takk på forhånd :*)

Anonymous poster hash: 97951...6cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke dusja på ukevis jeg.

Anonymous poster hash: 550fd...dac

Skrevet

Hvis dere bor med foreldrene deres, si ifra til dem og be dem ta en prat med ham hvis han ikke hører på deg.

Anonymous poster hash: 9125c...383
Skrevet

Hvis dere bor med foreldrene deres, si ifra til dem og be dem ta en prat med ham hvis han ikke hører på deg.

Anonymous poster hash: 9125c...383

Han hører ikke fra dem heller

Anonymous poster hash: 97951...6cd

Skrevet

Be om å få eget rom? Hvis dere har plass da selvfølgelig.

Skrevet

Har du mulighet til å flytte for deg selv?

Ellers vil det gange både bror din og deg at du forteller han (hyggelig) at det er bra å dusje kanskje så ofte som hver dag!

Skrevet

Jeg liker heller ikke å dusje i den forstand at jeg syns det er kjedelig. Gjør det likevel med jevne mellomrom (minst annenhver dag avhengig av hva jeg har bedrevet dagen med) ellers stinker jeg. Forklar din bror at han lukter vondt om han ikke dusjer.

Skrevet

Si han aldri vil få seg dame eller bli likt av damer om han lever som en boms. Om han er homo gjelder det vel forsåvidt også, tror absolutt ingen, med unntak av en gorilla kanskje, synes det er digg med en stinkebæsj.

Spyl han med branslukningsapperat. Jeg er faktisk seriøs, det heter tough love.

Skrevet

Fortell han om min gamle klassekamerat. Super fyr, men han stinka! Håret hans var så fett, og du lukta han før du såg han komme. Foreldrene prøvde å snakke med han, venner prøvde å snakke med han. Sjølv påstod han at han dusja kvar dag. Ikkje f om han gjorde det! :P Ei veninne sa ein dag "Så fin du er på håret! Kva er det du har i?" Han drog hånda igjennom håret og det stod rett opp. "Ingenting" svarte han. Grøss!

Mamma er veninne med mora hans, og ei jul hadde han fått 6 deodoranter.. Mora var ganske oppgitt over at han ikkje tok eit hint. 6 mennesker såg ein deodorant og tenkte på han... :P Vi i klassen ville jo gjerne sitte med han i timen, men det orka du ikkje lenge. Ingen jenter ville date han når han lukta fleire dager gammal svette. Eg har kjent han siden vi begynte på skulen, og vi var 16-17 år sist vi gjekk i klasse sammen. Dette var ein skuleflink og intelligent gutt, men det var tydeligvis ikkje alt som gjekk inn. Eg såg aldri noko forbedring.

Forklar broren din at det er vanlig høflighet å ta hensyn til dei rundt seg. Sjølv om han ikkje kjenner lukta sjølv, så gjør ALLE andre det. Fortsetter han sånn vil han få rykte på seg som ein som stinker, ingen vil sitte med han, vere med han, date han.. Han må dusje minst annakvar dag, og gjerne vaske under armer og rumpe med vaskeklut dei andre dagane! Sorry, av og til må vi gjøre ting vi ikkje liker.

Prøv å ta dette som ein rolig prat og ikkje kjefting og skriking. Han gidd ikkje høre etter om du bare er "hysterisk storesøster" :P Lykke til!

Skrevet

Har du mulighet til å få eget rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...