Gå til innhold

Ikke råd til å dra i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, der lyver du, det kan du se bak i tråden at dere/du kjenner på.

:klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oiii her var det mange svar, hvet ikke helt hvor jeg skal begynne å svare...

Selvsagt er det IKKE ett alternativ å ikke dra i dette bryllupet, det er tross alt en bror vi har mye kontakt med.

Jeg har vurdert camping ja, men det nekter både gubben og foreldrene mine.

Bilen til pappa er også uten hengefeste, for de som nevnte campingvogn.

Brudeparet ønsker som sagt veldig ungene som brudepiker, og jeg sa ja for lenge siden, når det var snakk om å ha bryllupet i byen vi alle og 90% av gjestene bor i.

Ungen gleder seg veldig særlig eldste, men de er ALT for små til å være med under hele middagen.

Vi må derfor ha 3 hotellrom i 2 netter, (2 med conecting door, pga unger som ikke tåler lyd/lys når de sover) og med klær, gave, drivstoff osv, blir det fryktelig mye penger. Ingen av oss har heller opparbeidet fulle feriepenger.

Ingen av oss har lappen, så vi er uansett avhengi av min far som kan kjøre oss, da det er langt mellom bryllupslokalet og nærmeste hotel

Føler det blir helt feil å "ta fra" brudeparet brudepikene, og skuffe ungene, selv om det enkleste hadde vært at bare jeg og mannen dro....

Men dere mener altså at det ikke er slemt å ta fra dem brudepikene???

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

Kjære vene. Det er IKKE noe problem av jentene ikke blir brudepiker likevel. Det er da ikke viktig i det hele tatt. Reis du og mannen og forklar hele greia overfor brudeparet. Ikke noe å styre mer med. Det blir sikkert kjekt med en helg uten ungene også.

Anonymous poster hash: 8de3c...2a1

Skrevet

Hva hvis hele familien må ha nye klær til bryllupet? Gave til brudeparet, siden det er bror som gifter seg koster nok gaven mer enn 500 kr. Overnatting hele helgen. Mat og drikke (både til og fra TS hjemsted, og ellers den helgen. Er ikke sikkert brudeparet skal betale for alle måltider + hva om det er betalbar)

Utgifter til bil, drivstoff og bom bl.a.

Betaling for barnepass?

Men ja, jeg ser den, det er tross alt bror og svigerinne som gifter seg.

Anonymous poster hash: 9af05...795

Ingen av de har lappen, så de hadde basert seg på at foreldrene til ts skulle stille med bil og kjøre i tillegg til å være barnevakt.

Det er fult mulig å ta tog eller fly. Behøver ikke koste skjorta det.

La ungene være hjemme hos besteforeldrene den helgen. Kan ikke tenke meg at de tar betalt for å ha barnebarna en helg.

Anonymous poster hash: baff3...966

• Liker 1
Skrevet

Det er broren til mannen din. Si at dere ikke kan ha med barna siden bryllupet ble et annet sted enn du hadde trodd og da må dere ha med 2(!?) barnevakter og det blir mye dyrere. Han har helt sikkert forståelse for at økonomien er dårligere når man mister jobben.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle dine foreldre være med?

Skrevet

Fordi ingen av dem kan kjøre, og de av en eller annen grunn verken takler kollektivtrafikk eller å passe sine egne barn (???)

Anonymous poster hash: 1fb68...2c2

Skrevet

Fordi ingen av dem kan kjøre, og de av en eller annen grunn verken takler kollektivtrafikk eller å passe sine egne barn (???)

Anonymous poster hash: 1fb68...2c2

I tillegg takler heller ikke mannen til ts annen overnatting enn hotell - selv om de ikke har råd :sjokkert:

Hvordan takler dere hverdagen - med små barn :sjokkert:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også det er rart at foreldrene må være med. Virker ikke som dette paret her klarer enkle ting på egenhånd samtidig som de krever mer komfort enn de har økonomi til.

• Liker 2
Skrevet

Sålei ei hytte med 4 sengeplasser med et lite bad. De fleste campinger har dette. Så tar dere i tillegg ei lita ei til deg og mannen. Hvis foreldrene dine skal være barnevakt, så kan ungene ligge der den natta.

Det er ikke mer problem enn du lager selv. Hotell er dyrt. Vandrerhjem er en mulighet også.

• Liker 2
Skrevet

Nå må dere slutte. Makan til frekke svar.

Jeg ville sagt at barna ble hjemme med besteforeldrene, og så ville jeg tatt buss/tog/fly eller spurt om jeg kunne sitte på ned norn av de andre som skal reise. Er vel flere som har plass til to?

Anonymous poster hash: 9315f...faf

Skrevet

Løsning 1: Dere legger dere inn på dyrt hotell med unger og 2 foreldre fordi noen ikke vil ligge i hytte

Løsning 2: Dere legger dere inn på dyrt hotell med unger og 1 forelder fordi det tross alt kun kreves 1 voksen å kjøre bil og passe unger, og voksne mennesker klarer seg uten sin ektemake en helg

Løsning 3: Foreldrene dine (evt. én av dem) og ungene deres ligger på hotell mens du og mannen deres ligger i hytte (mannen din er arbeidsledig, han får innse at han ikke har råd til hotell)

Løsning 4: Dere sier at siden det blir så dyr tur, så har dere ikke råd til å ha med barna, og så reiser du og mannen din alene og overnatter i hytte (evt. hotell). Dere tar selvsagt buss/tog/fly.

Løsning 5: Dere legger dere inn i hytte du og mannen din og ungene. Når ungene har fått nok i selskapet, så drar du til hytten med dem, og så kommer mannen din senere (siden det er hans bror)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...