Gå til innhold

kan man legge asfalt nå? (før snøen kommer selvsagt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnarbeidet ble gjort for 1 måned siden, så det er klart til asfalt kan legges, asfaltfirma sa at de kommer så fort prosjektet dems blir ferdig, jeg var tydeligvis en av de første på lista, Men det er selvsagt været som bestemmer. det er ikke kommet snø enda så jeg har fortsatt håp om at det kan skje i år.

eller kan det være for sent? det er veldig kaldt, opptill -5 kuldegrader.

nå er jo grunnarbeidet gjort, og jeg er redd for at hvis det ikke blir asfalt i år, så blir det arbeidet også bortkasta.

det har dannet seg også vanndammer når det regner, men blir fort borte, er det normalt?

ja jeg vet at det var veldig dårlig planlagt, så ingen trenger ikke å kommentere det.

håper på svar som kan være til hjelp :)

Takk

Anonymous poster hash: 2ae88...145
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så i dag ut vinduet på skolen at de drev å la asfalt på en vei i. Og synes det var ganske kaldt i dag. tror det går helt fint

Anonymous poster hash: 3b6ab...6a8
Skrevet

Var noen plussgrader og regn i går, da de la asfalt der jeg kjørte.

Blir det ikke vellykket har du klagemulighet, det er firmaet som legger asfalten som er faglig ansvarlig for å legge asfalten, og for fagmessig utførsel.

Anonymous poster hash: 34ccf...83c

• Liker 1
Skrevet

Spørs om det er tele i jorden!

Jeg jobber med asfalt og vi har enda ikke hatt stopp i arbeidet. Hvor i landet holder du til?

At det blir dammer når det regner spiller liten rolle. Kan hende de gruser før de legger asfalt på, det gjør vi mange steder, for et best mulig resultat.

Hilsen asfaltsjåfør i Bergen

Anonymous poster hash: 4df56...901

• Liker 2
Skrevet

Spørs om det er tele i jorden!

Jeg jobber med asfalt og vi har enda ikke hatt stopp i arbeidet. Hvor i landet holder du til?

At det blir dammer når det regner spiller liten rolle. Kan hende de gruser før de legger asfalt på, det gjør vi mange steder, for et best mulig resultat.

Hilsen asfaltsjåfør i Bergen

Takk for svar! Jeg holder til i Elverum i Hedmark.

Det er kommet snø og har gitt seg, men har lagt seg også. veldig ustabilt vær! så håper på litt regn slik at det forsvinner. begynner å miste håpet på at det kan bli asfalt i år. Men tror du grunnarbeidet er blitt gjort for ingen nytte? det er godt komprimert og er blitt klart. Redd dette kan bli bortkasta og arbeidet må gjentas til våren.

Skrevet

Grunnarbeidet holder seg fint. Mulig en liten justering med 0-16 på toppen kan være greit til våren, men mest sannsynlig ikke nødvendig...med mindre dette er et område som blir brøytet, da vil nok mye grus skrapes vekk.

Skrevet

Hva med å ringe firmaet som skal legge den for deg og spørre når de har kapasitet?

Antar at det er du som er oppdragsgiver siden du snakker om grunnarbeid og er redd for at det skal være bortkastet.

Mindre ujevnheter og riktig fall ordner de med utleggeren, etter at de gjerne har valset litt først.

Det er egentlig sjelden vi gruser først, om det da ikke er veldig grovt underlag eller store nivåforskjeller (asfalterer vi en gårdsplass ville nå jeg ikke hatt en kant mellom hagen og veien) Er nok også billigere å først legge på noen cm grus istedenfor å fylle alt med asfalt :)

Skrevet

De begynte med asfaltlegging i går her utenfor bygget vårt.

Drammen

Anonymous poster hash: 6c144...dbe
Skrevet

Asfalt har endelig blitt lagt og det gikk helt greit. får bare håper på at asfalten er like fin til våren igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...