Gå til innhold

"Hva kan du tilføre bedriften?" -jobbintervju spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

var på jobbintervju i dag og fikk spørsmål om hva jeg kunne tilføre bedriften (matbutikk) og det stod helt stille, klarte ikke å svare noe.

Hva er egentlig vanlig å svare på det spørsmålet?

Anonymous poster hash: d5cee...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man svarer jo ofte et eller annet man har med seg i sekken fra tidligere jobberfaring eller skole som man kan tilby og bruke i den nye stillingen, noe som vil være en ressurs for bedriften, bringe dem videre og/eller løse alle deres problemer. Eller at man har noen personlighetstrekk som vil være veldig gunstige for utvikling av bedriften/stillingen.

Men i en matbutikk? Som kassedame da? Veldig vanskelig å svare på. Det er vel ikke forventet at du skal komme inn og snu plassen på hodet akkurat. Skjønner at det sto stille da. Ville vel kanskje svart at jeg kunne tilføre mitt blide åsyn, utrettelige serviceinnstilling og evne til å motivere mine medarbeidere.

Synes det er så mye bullshit spørsmål i intervjuer på slike stillinger, ingen søker dem fordi de har et veldig sterkt forhold til Rimi eller drøm om å sitte i kassa. Du kan tilføre bedriften en ekstra ansatt mot at de gir deg penger, ferdig snakka :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ka å kain tilby?" sier du (funker best dersom du egentlig har en annen dialekt) og ser intervjueren dypt inn i øynene mens du begynner å synge "mykji lys å mykji varme"



Anonymous poster hash: aae9b...d6b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo finne ut noe som er positivt ifht den jobben du skal gjøre da. Du kan bidra til godt arbeidsmiljø og god kundeservice, som gjør at kundene vil komme tilbake dit feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundeservice, effektivitet og du kommer til å gjøre butikkjeden til verdens mest lønnsomme bedrift!!

Anonymous poster hash: efa22...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...