Gå til innhold

Hund på nyttåraften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å la hundene være alene på nyttårsaften? Bortsett fra klokka 23.00-01.00 når det er ekstra ille.? Altså være alene til klokka 23.00. Da kommer jeg og er der helt til klokka 01.00 for så å dra ut. Jeg vil ikke dette men venninna mi sier at hun tror det går greit og at jeg er overbeskyttende. Er usikker på hva som er dumt. Vennene mine vil ikke være her men hos en annen venninne som ikke vil ha med hunder. For meg er det viktigst med hundene så da er jeg heller alene hele kvelden og natten. Hundene mine er ikke så redd for raketter men alikevell... Er usikker....

Anonymous poster hash: 01a94...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk for alle gardiner, ha på lys, ha på TV så går det nok bra :) Spesielt hvis de ikke bryr seg når du er der, så vil jeg nok tro det går greit. Hvis du fortsatt har dårlig magefølelse så blir du hjemme

Anonymous poster hash: c330c...be8
Skrevet

Ikke så redd. Betyr det at de er litt redd når du er til stede? Eller enser de ikke overhode de?

Synes uansett det er en uting å gå i fra hunder den dagen. Det er nok av dager ellers i året å feste på, enn akkurat den dagen nordmenn går bananas med fyrverkeri...

Anonymous poster hash: 823bc...792
  • Liker 2
Skrevet

Vi har en hund som ikke ofrer rakettene en tanke virker det som. Men han har aldri vært alene på nyttårsaften. Han har vært sammen med oss hver nyttårsaften og vi har oppført oss vanlig og ikke reagert så veldig på raketter. For vår hund har altså dette virket, men jeg ville uansett ikke reist fra ha på nyttår da jeg ikke vet hvordan han ville reagert om han var alene.

Vær sammen med hunden din eller ha noen han kjenner som kan passe på han :)

Anonymous poster hash: 98ad4...50b
Skrevet

Du får prøve å ha det hos deg, eller være hjemme. Jeg ville aldri gått fra hunden min på den verste dagen på året. Min er redd raketter, og jeg er alltid hjemme nyttårsaften

Skrevet

Jeg ville blitt hjemme med hunden(e) uansett om de likte raketter eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt en plass jeg ikke kunne hatt med hunden. Det er ikke bare raketter som bråker, det er fulle folk som roper og hyler i tillegg. Rakettene er heller ikke begrenset til 23.00 og utover vil jeg tro? Det holder jo gjerne på fra kl.17 og utover, ihvertfall i større byer. Er det ikke en plass du kan dra hvor hunder er velkomne? Og hvorfor vil ikke venninna di ha hunder der? Tenker hun kan overtales hvis hun er litt dyrekjær :)

Anonymous poster hash: dacf4...03f
  • Liker 1
Skrevet

Venninna mi leier ett sted der hun ikke kan ta med dyr inn på besøk men kun den ene hunden hennes.

Skrevet

Da kan jo hun komme til deg? Så er dere sammen med begge hundene.

Skrevet

Hadde absolutt ikke latt hunden være alene på nyttårsaften. Det gjelder hele dagen, i og med at raketter gjerne skytes opp så snart dagslyset er borte.

Skrevet

Har du ingen som skal feire hjemme og kan passe på hunden?

Min er ikke redd raketter, men vil gjerne sitte ute og holde oversikt, så vi pleier å dra frem utesofaen og dandere med dyne og pute også sitter/ligger vi på terrassen fra midnatt og utover en times tid. Etterpå sover vi begge to. Kjedelig å aldri få være med ut den ene dagen, men heller ingen av mine venner som har lyst på besøkshund med litt futt i i hus på nyttårsaften.

Anonymous poster hash: 808a8...4c5
Skrevet

Ingen av vennene ville være her så da må jeg feire alene på nyttårsaften.

Skrevet

Har du 100% skuddfaste hunder og de har vært helt rolige de forrige par-tre nyttårsaftenene går det sikkert bra. Har du hunder som reagerer på fyrverkeri/lyder/skudd ville jeg ikke latt dem være alene.

Anonymous poster hash: d7296...4c3

Skrevet

Du overlever den dagen alene. Sånn er det å ha hund. Hva om noe skjer og hunden din blir livredd? Er det verdt det?

Om det er så viktig for deg å feste den dagen, skaffer du hundevakt.

Skrevet

Neida hundene er viktigst ja. Derfor jeg spurte dere hva dere synes og ville ha gjort. Men dere bekrefter egentlig det jeg ville gjort og det er å være sammen med hundene. Jeg fester aldri jeg så det gjør ikke noe siden jeg ikke er festmenneske i det hele tatt. Er bare det at det forventes å feire nyttårsaften sammen med mange folk.

Skrevet

Når man har hund bør man alltids ha en back-up plan mtp hundepass.

Hva med å annonsere lokalt etter noen som ønsker hund av og til, eller andre med hund som liker selskap av andre?

Skrevet

Må si jeg synes det er litt dårlig av vennene dine og ikke kunne komme til deg.

Men jeg ville blitt hjemme med hunden

Har selv vært alene noen ganger på nyttårsaften pga katten hos mamma, og det var helt greit.

Skrevet

Hunden min er ikke redd raketter, men så har hun ikke vært alene nyttårsaften heller. Det burde gå greit dersom det er på lys og tv/radio, slik at inntrykkene blir dempet for fyrverkeriet.

Skrevet (endret)

Bli hjemme med hundene dine, og heller inviter til en drink eller 2 før de drar videre til venninnen din.

Raketter skytes jo opp hele tiden, så ville ikke latt de være alene i det hele tatt.

Endret av Aella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...