Gå til innhold

nav etterbetaling lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal sende klage til nav da betaling om bostøtte og livsopphold ble stoppet selv om all dokumentasjon var levert og vedtaket var godkjent. Har ikke fått noe begrunnelse ,brev osv. til at betalingen plutselig ble stoppet.

problemet er jeg forstår ikke loven så godt, men er det noen som finner loven om etterbetaling hos nav? etterbetalingen gjelder livsopphold og husleie, vanlig sosial stønad tror jeg.

Anonymous poster hash: d0491...a5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om vedtaket var tidsbegrenset? Ofte kan Nav gi sosial stønad la oss si 3 måneder, og så må det søkes på nytt, i god tid. Står som oftest i det opprinnelige vedtaket.

Jeg er usikker på om du mener etterbetaling eller utbetaling.

Etterbetaling er utbetalinger fra søknadsdato som man får etterbetalt når vedtaket er godkjent.

Og betaling er den månedlige trygdeytelse.

Her er loven:

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+35+-+Lov+om+sosiale+tjenester+i+NAV.312829.cms

Anonymous poster hash: 7daa2...c91
Skrevet

Vet du om vedtaket var tidsbegrenset? Ofte kan Nav gi sosial stønad la oss si 3 måneder, og så må det søkes på nytt, i god tid. Står som oftest i det opprinnelige vedtaket.

Jeg er usikker på om du mener etterbetaling eller utbetaling.

Etterbetaling er utbetalinger fra søknadsdato som man får etterbetalt når vedtaket er godkjent.

Og betaling er den månedlige trygdeytelse.

Her er loven:

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+35+-+Lov+om+sosiale+tjenester+i+NAV.312829.cms

Anonymous poster hash: 7daa2...c91

takk for svar. står i vedtaket at utbetalingen skulle være xx.xx.xx men dette ble ikke utbetalt, fikk ingen begrunnelse eller noe. står at boutgifter og livsopphold for 3 mnd var godkjent og fikk utbetalt 2 første mnd, men den tredje ble bare ikke utbetalt. så søker om å få dette etterbetalt, husleie må jo betales. har fått innvilget for tre nye mnd, men ikke fått etterbetalt for manglende utbetaling den ene måneden selv om vedtaket "sier" at det skulle blitt utbetalt. :sur:

Skrevet

Står vel gjerne i vedtqket at du må gjøre noe, f.eks. søke 3 jobber i uken, for å få utbetaling?

Eller heter det i forvaltningsloven at forvaltningen, her Nav, skal hjelpe deg med klage dersom du har problemer med dette selv.

Anonymous poster hash: 61953...4b4

Skrevet

Purr på det som manglet. De kan ikke unnlate å betale den ene mnd. Selv om det iinnebærer plikter fra din side.

Skrevet

Står vel gjerne i vedtqket at du må gjøre noe, f.eks. søke 3 jobber i uken, for å få utbetaling?

Eller heter det i forvaltningsloven at forvaltningen, her Nav, skal hjelpe deg med klage dersom du har problemer med dette selv.

Anonymous poster hash: 61953...4b4

nei dette gjelder aap i vente på ufør. kan nok få hjelp ja, men det gjelder min mor som ikke snakker så bra norsk og jeg jobber så vanskelig å finne tid. min far , hennes eks.mann snakket med nav da han har fullmakt å de kunne ikke svare på hvorfor hun ikke hadde fått utbetaling... ingen visste noen ting

Skrevet

Purr på det som manglet. De kan ikke unnlate å betale den ene mnd. Selv om det iinnebærer plikter fra din side.

ja sender klage imorgen. alt er jo levert å skulle det være mer som trenger å leveres får de jo selvfølgelig det.. men vi har ikke fått noe info og ikke står det noe om det i vedtaket. satser på de tar kontakt etter klagen.

Skrevet

Du kunne like gjerne ha sagt det med en gang angående problemet ditt så slapp du feil svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...