AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Noen som er oppvokst med foreldre som ikke tok julen så høytidelig? Ikke pynting, julemattradisjon, baking,. Der det ikke skjedde noe spes på jualften Ikke mange gaver osv? Min mor har en venninne. (de er gamle nå) Hun var oppvokst på barnehjem, før den tid bodde de i fattigdom i en kommunal leilighet. Det var ikke jul der, så når hu giftet seg, og fikk sitt første barn hadde hun ikke erfaring med jul. Min mor lærte henne, og ga hennes kakeoppskrifter som hun hadde fått av sin bestemor. Hun lærte henne å flette julekurver, de laget julekrybbe osv. Siden ble den damen et julemenneske, som hun vidreførte til sine barn og barnebarn Anonymous poster hash: 30258...ad4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Det beste med å bli voksen er å slippe alt julestyret min mor og bestemødre drev med. Flette julekurv eller lage julekrybbe har jeg aldri gjort engang. Vi hadde en julekrybbe, men det var en gave. Anonymous poster hash: 07011...f72 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Jeg lærte det som liten selv. Det var ikke mye å kjøpe den gangen de startet på voksenlivet. De laget mye selv. De hadde ikke det julemaset som er i dag. Tror de hadde det bedre. De var hjemmeværende da ungene var små. Det var ikke kjøpesentre, butikker stengte kl 4 eller 5. Det var ikke treningssentre. Så at de kavet så mye mer? tror ikke det Anonymous poster hash: 30258...ad4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå