AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg er utdannet innen bilfagene, men p.g.a. min nakke må jeg revurdere utdannelsen min. Jeg har også grunnkurs formgivning å nå vurderer jeg å bli aktivitør eller barn- og ungdomsarbeider. Jeg dras mot aktivitør, fordi jeg liker å tegne, male og er veldig kreativ av meg. Er det noen her som kan fortelle meg hoved forskjellene på disse 2 linjene? Vil helst arbeide med barn og ungdom. Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #2 Del Skrevet 26. november 2014 Opp Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGirl Skrevet 26. november 2014 #3 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg fraråder barn og ungdom, så sant du ikke er gutt/mann. Grunnen til at jeg sier dette er forid jeg er selv utdannet barn og ungdomsarbeider og tro meg, det er utrolig vanskelig å få jobb innen dette, selv med utdanning. Jeg kjenner flere som også har utdanning innen det, men de har endt opp bak kasse på en butikk, eller som noe helt annet fordi det er utrolig vanskelig å få jobb. Men er du gutt/mann derimot blir du førsteprioritert da menn er ønsket i stillingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thessie! Skrevet 26. november 2014 #4 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg fraråder barn og ungdom, så sant du ikke er gutt/mann. Grunnen til at jeg sier dette er forid jeg er selv utdannet barn og ungdomsarbeider og tro meg, det er utrolig vanskelig å få jobb innen dette, selv med utdanning. Jeg kjenner flere som også har utdanning innen det, men de har endt opp bak kasse på en butikk, eller som noe helt annet fordi det er utrolig vanskelig å få jobb. Men er du gutt/mann derimot blir du førsteprioritert da menn er ønsket i stillingene.Det kommer an på hvor h*n bor. Da jeg søkte jobb var jeg på flere intervjuer og fikk tilbud på flere steder også. Dette var i Bergen. Har ikke inntrykk av at det er særlig vanskelig for andre her heller å få seg jobb. Endret 26. november 2014 av Thessie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #5 Del Skrevet 27. november 2014 Hadde jeg kunne begynt helt på nytt igjen hadde jeg blitt aktivitør, det virker som et variert, interessant og spennende yrke. Men sjekk mulighetene for å få jobb der du bor, her ville det ikke vært lett med den utdanningen, men lett med B&U arbeider. Anonymous poster hash: 76f48...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #6 Del Skrevet 27. november 2014 Er ikke aktivitørutdanningen tatt bort? Det finnes omtrent ingen jobber som aktivitør lenger, kommunene har ikke råd. Det er den første stillingen som ryker. Jeg har jobbet i helsevesenet i kommunen i mange år på forskjellige steder og sett aktivitører må gå gang på gang. Nå har vi en som jobber 30% eller noe. Anonymous poster hash: f63e6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. november 2014 #7 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg fraråder barn og ungdom, så sant du ikke er gutt/mann. Grunnen til at jeg sier dette er forid jeg er selv utdannet barn og ungdomsarbeider og tro meg, det er utrolig vanskelig å få jobb innen dette, selv med utdanning. Jeg kjenner flere som også har utdanning innen det, men de har endt opp bak kasse på en butikk, eller som noe helt annet fordi det er utrolig vanskelig å få jobb. Men er du gutt/mann derimot blir du førsteprioritert da menn er ønsket i stillingene. Jeg skulle svare det samme. Som å lese om me selv i grunn. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #8 Del Skrevet 27. november 2014 Vet dere hvilken retning man kan etterutdanne seg etter aktivitør da? Mente å lese at det var ei som tok videre innen psykologi. Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #9 Del Skrevet 27. november 2014 Vet dere hvilken retning man kan etterutdanne seg etter aktivitør da? Mente å lese at det var ei som tok videre innen psykologi. Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Aktvitør er en vgs utdanning - en fagutdanning. Om du skal videre på høyskole eller universitet så må du ta studiekompetanse. Det er ikke noen direkte videreutdanning. Men det er klart man ta fag etterpå og bygge på utdanningen Anonymous poster hash: f63e6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #10 Del Skrevet 27. november 2014 Aktvitør er en vgs utdanning - en fagutdanning. Om du skal videre på høyskole eller universitet så må du ta studiekompetanse. Det er ikke noen direkte videreutdanning. Men det er klart man ta fag etterpå og bygge på utdanningen Anonymous poster hash: f63e6...04d Eller evt. realkompetanse. Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 27. november 2014 #11 Del Skrevet 27. november 2014 jeg tror det er enklere å få jobb som barne- og ungdomsarbeider enn som aktivitør. jeg tenker å utdanne meg til barne- og ungdomsarbeider selv og har allerede en slik stilling, men jobber som ufaglært. jeg liker også å være kreativ og det kan man også være som barne- og ungdomssarbeider. å finne på aktiviteter er jo en del av jobben da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #12 Del Skrevet 27. november 2014 Eller evt. realkompetanse. Anonymous poster hash: 4b3dd...95d Det er klart, men det er vanskeligere. Man kommer ikke inn på psykologi hvis man har jobbet som aktivitør. Anonymous poster hash: f63e6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå