Gå til innhold

Hva betyr navnet der dere går hundekurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et helt åpent spørsmål til dere hundeeiere: hvor mye betyr egentlig navnet på hundeskolen der dere går på kurs, eller vurderer å gå på kurs? Er det viktig? Er det noen steder du ikke ville meldt deg på kurs pga. navnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Så lenge det ikke er noe helt vilt så driter jeg i det. Ville ikke gått til Lille Loppas hundeherpeklubb, eller Cæsar Milans gjør det selv kurs, liksom. utover det så har navnet ingenting å si.

Skrevet

Navnet i seg selv betyr ikke noe, men det man har hørt om de som driver på bak navnet har mye å si.
For min del trenger det ikke være noen hundeskole eller klubb, går gjerne for instruktører som arrangerer på egen hånd.
Alt handler i grunn om rykte.

• Liker 3
Skrevet

Hei portvinspiken😊varemerke og bygging av dette har mye å si, også ubevisst for oss mennesker! Jeg velger nok alltid ubevisst eller bevisst merkenavn etter hvor seriøst det lyder, eller hvor morsomt, alminnelig, avslappet eller dørgende alvorlig. Merket må treffe og si noe om hva man kan forvente. Feks sikksakk frisør- klinger bra men klipper de skeivt? Hva med bjeffe hundeklubb mot logre hundeklubb- hvor hører det mest trivelig ut? Et hundeklubbnavn som tilbyr kurs bør innby til påmelding, spille på gode relasjoner også mellom menneskene som skal være der, ikke for strengt og seriøst men heller ikke latterlig og bortkastet😊

Hvem vil du treffe: aguilty hundeklubb eller småtassen hundeklubb- jeg hadde da gått til småtassen, selvom vi elsker aguilty😊videre ville jeg laget små grupper som de gjør i barnehagen og ikke bare "valpe kurs" men feks knøttene og ikke valp 2 men marihøne, Tordivelen, bien osv ( her kan deltagerne feks få en refleks med skolenavn og gruppe) ALT er reklame og bygging av merkevare😊tilknytt Hundefrisør, tilby en liten kafé som heter kaffekoppen og spill på det sosiale og vær kreativ☺

• Liker 1
Skrevet

Hei portvinspikenvaremerke og bygging av dette har mye å si, også ubevisst for oss mennesker! Jeg velger nok alltid ubevisst eller bevisst merkenavn etter hvor seriøst det lyder, eller hvor morsomt, alminnelig, avslappet eller dørgende alvorlig. Merket må treffe og si noe om hva man kan forvente. Feks sikksakk frisør- klinger bra men klipper de skeivt? Hva med bjeffe hundeklubb mot logre hundeklubb- hvor hører det mest trivelig ut? Et hundeklubbnavn som tilbyr kurs bør innby til påmelding, spille på gode relasjoner også mellom menneskene som skal være der, ikke for strengt og seriøst men heller ikke latterlig og bortkastet

Hvem vil du treffe: aguilty hundeklubb eller småtassen hundeklubb- jeg hadde da gått til småtassen, selvom vi elsker aguiltyvidere ville jeg laget små grupper som de gjør i barnehagen og ikke bare "valpe kurs" men feks knøttene og ikke valp 2 men marihøne, Tordivelen, bien osv ( her kan deltagerne feks få en refleks med skolenavn og gruppe) ALT er reklame og bygging av merkevaretilknytt Hundefrisør, tilby en liten kafé som heter kaffekoppen og spill på det sosiale og vær kreativ☺

Takk for svar. Jeg underviser i bl.a. merkevarebygging så er godt kjent med det. Angående grupper som i barnehage så fungerer det helt sikkert godt noen steder - og andre ikke så godt. På noen av stedene jeg holder kurs, ville det overhode ikke fungert. Men viktigste er jo å kjenne sine kunder og være målrettet, så har en større mulighet til å legge opp kurs som fenger flest.

Skrevet

Takk for svar. Jeg underviser i bl.a. merkevarebygging så er godt kjent med det. Angående grupper som i barnehage så fungerer det helt sikkert godt noen steder - og andre ikke så godt. På noen av stedene jeg holder kurs, ville det overhode ikke fungert. Men viktigste er jo å kjenne sine kunder og være målrettet, så har en større mulighet til å legge opp kurs som fenger flest.

Da har jeg ikke så mye mer å tilføye, da har du verktøyene selv og for å svare på spørsmålet ditt rent konkret fra kvinnen i gata så er svaret mitt ja, navnet på klubben har noe å si for meg.☺

Skrevet

Egentlig ikke så mye, men for å fange oppmerksomheten til nye kunder er det kjekt med et navn som er beskrivende, klinger godt, og er kort og lett å huske. "Indre Østerdalens lydighetsskole for canis familiaris, avdeling sør" er riktignok beskrivende, men ingen gidder å lese det eller huske det. Enkle navn som Aktiv Hundeskole og Hund i Fokus (ja, eksempler fra virkeligheten) appellerer mer og fanger oppmerksomheten lettere. Naturligvis bør det helst ha en viss positiv assosiasjon også, og fenge bredt. "Småpoter Hundeskole" vil antakelig kun interessere de med små hunder, mens "Gneldrebikkja Hundeskole" er lite fristende.

Jeg velger likevel hundeskole basert på instruktørens kunnskapsbase, treningsfilosofi og omtaler fra andre, da særlig folk jeg kjenner. For de som er nye i miljøet derimot, og ikke har så mange å spørre og ikke helt vet hvordan de skal finne ut hvilke instruktører som er best, så kan navn og synlighet i nærmiljøet spille stor rolle. Dessverre ser jeg at Oslo Hundeskole får mange kunder i min by rett og slett fordi de har reklame "overalt". Det til tross for at de har instruktører med svært varierende kvalitet.

Anonymous poster hash: ecb59...448

• Liker 2
Skrevet

For min del er det viktigste hva slags rykte de har, beliggenhet og tidspunkter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tenker du kun selve navnet, uten at man vet noe om klubben? Jeg for min del hadde stilt meg svært skeptisk til skoler med navn som "Hundehvisker" eller "Naturlig hundertrening."

Utover det så setter jeg meg alltid inn i hva slags treningsfilosofi skolen har før jeg melder på kurs. Hvis det ikke er positiv trening med oppdaterte, erfarne og kunnskapsrike instruktører, så går jeg ikke.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Skrevet

Tenker du kun selve navnet, uten at man vet noe om klubben? Jeg for min del hadde stilt meg svært skeptisk til skoler med navn som "Hundehvisker" eller "Naturlig hundertrening."

Utover det så setter jeg meg alltid inn i hva slags treningsfilosofi skolen har før jeg melder på kurs. Hvis det ikke er positiv trening med oppdaterte, erfarne og kunnskapsrike instruktører, så går jeg ikke.

Ja riktig, det er bare navnet jeg sikter til :-)

PS.

Skjønner at "hundevisker" kan skape assiosasjoner, men Naturlig hundetrening? Har jeg gått glipp av noe? :-)

• Liker 1
Skrevet

Ja riktig, det er bare navnet jeg sikter til :-)

PS.

Skjønner at "hundevisker" kan skape assiosasjoner, men Naturlig hundetrening? Har jeg gått glipp av noe? :-)

Etter min erfaring så driver de som snakker om "naturlig hundetrening" med fokus på lederskap, dominans, sette hunden på plass osv. Fordi det er hva de anser som "naturlig".

Skrevet

Etter min erfaring så driver de som snakker om "naturlig hundetrening" med fokus på lederskap, dominans, sette hunden på plass osv. Fordi det er hva de anser som "naturlig".

Ja ok, da forstår jeg. Antagelig et uttrykk som kan misforstås like mye som lederskap og dominans. Dessverre :-(

Skrevet

For egen del ønsket jeg kun en lokal hundeskole.

Det var derfor veldig greit at hundeskolen het "kommunenavn hundeskole" -Lett å finne på 1881:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg driter i navnet på hundeskolen, jeg er mer interessert i kursholder. Hva har h*n oppnådd selv av resultater? Er h*n flink til å lære bort? Har h*n ett godt rykte?

Anonymous poster hash: 0729b...6db
Skrevet

Egentlig ikke... Selv om jeg synes navn ala ''Sted Hundeskole'' (f.eks. Oslo Hundeskole) eller ''Navn Hundeskole'' (f.eks. Lundqvist Hundeskole) fremstår som mer profesjonelt enn mye annet. Likevel er det nok på langt nær det viktigste (men en oversiktelig og godt laget hjemmeside tror jeg har mye å si - mange er sløve der).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...