AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Jeg trenger råd og tips her. Jeg har verdens mest fantastiske samboer! I dag ble han pappa for første gang fra et tidligere forhold, noe han over hodet ikke ønsket. Han er 23 og jeg er 17. Jeg hadde vendt meg til tanken greit og trodde dette skulle gå kjempe bra, men i dag har jeg ikke visst hva som er opp eller ned. Jeg ønsker ingen andre enn han og vi har det jo bra sammen. Jeg vet ikke hvem jeg skal prate med, eller om hva. Hvor gikk alt galt? Hva kan jeg gjøre for å takle det her best mulig? Trenger virkelig råd her!!Anonymous poster hash: 75db4...9f4
Gjest Blomsterert Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Du er bare 17 år,så det blir ikke så lett det her,med en nyfødt baby som han har med en annen. Tror du bør ta en alvorlig prat med samboeren,hva han selv gjør,og hva han forventer av deg oppe i alt dette. Han skal vel ikke ha babyen på en stund,men jeg håper han tar ansvar,selv om dette fra hans side ikke var ønsket. Du er for ung til å bli stemor syns jeg,men nå er jo situasjonen slik den er,og da må en gjøre det beste ut av det. Vær naturlig med barnet etterhvert,og prøv å se barnet som et selvstendig individ,uavhengig av hvem mor er(om du skulle føle sjalusi,-noe som er normalt! Men ikke så bra). Det er et helt uskyldig barn i dette,og det fortjener å bli behandlet godt,-uavhengig av foreldre. Skjønner? Ingen lett situasjon for deg,men nå er pappaen den som har hovedansvaret her,så snakk med ham. Ønsker dere lykke til.
minister-mio Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke et "familiemedlem" det er et familiemedlem. Han er faren 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Jeg trenger råd og tips her. Jeg har verdens mest fantastiske samboer! I dag ble han pappa for første gang fra et tidligere forhold, noe han over hodet ikke ønsket. Han er 23 og jeg er 17. Jeg hadde vendt meg til tanken greit og trodde dette skulle gå kjempe bra, men i dag har jeg ikke visst hva som er opp eller ned. Jeg ønsker ingen andre enn han og vi har det jo bra sammen. Jeg vet ikke hvem jeg skal prate med, eller om hva. Hvor gikk alt galt? Hva kan jeg gjøre for å takle det her best mulig? Trenger virkelig råd her!!Anonymous poster hash: 75db4...9f4 For å helle litt kaldt vann i årene dine, jeg kan nesten garantere deg at dette forholdet ikke varer så mange år. Du er ung og han er nå deltidspappa. Dessuten er det sjelden man ender med den man er sammen med som syttenåring. Anonymous poster hash: 4a1b6...ff3 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke et "familiemedlem" det er et familiemedlem. Han er faren Det er TS som er "familiemedlem", da hun bare er innom denne familien en liten tur akkurat nå.Anonymous poster hash: ec900...e1f 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Hvorfor i alle dager ble dere samboere så fort?? Dvs du var vel ikke den andre dama som han drev på med i skjul og flytta inn til da den daværende samboeren oppdaget hva han holdt på med... Good luck... Anonymous poster hash: 36235...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Jeg reagerer litt på aldersforskjellen også. Sikker på dette er mannen du vil kaste bort siste del av tenårene på? Anonymous poster hash: 4a1b6...ff3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Flytt hjem til mamma og pappa. Det er der 17 åringer hører til.Anonymous poster hash: ec900...e1f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Hvor gikk alt galt? Du ble samboer med en som ventet barn med en annen! Hva kan jeg gjøre for å takle det her best mulig? Pust med magen. Dette dreier seg faktisk ikke om deg i dag. Det er han som har blitt far. Trenger virkelig råd her!! Helt ærlig, forbered deg på at forholdet kommer til å ta slutt. Støtt han og oppmuntre til kontakt med barnet og godt samarbeid med mor. Ikke tenk tanken på å bli gravid selv!Anonymous poster hash: 75db4...9f4 Anonymous poster hash: da56a...e15 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Hvor gikk alt galt? Du ble samboer med en som ventet barn med en annen! Hva kan jeg gjøre for å takle det her best mulig? Pust med magen. Dette dreier seg faktisk ikke om deg i dag. Det er han som har blitt far. Trenger virkelig råd her!! Helt ærlig, forbered deg på at forholdet kommer til å ta slutt. Støtt han og oppmuntre til kontakt med barnet og godt samarbeid med mor. Ikke tenk tanken på å bli gravid selv! Anonymous poster hash: da56a...e15 Kunne jeg bare gitt deg hundre plusser! Anonymous poster hash: 4a1b6...ff3 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Hva mener du? Du må være stemor Anonymous poster hash: 279b3...eb9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Det må være bedre å bli stemor til en nyfødt baby enn til en 6-åring.Anonymous poster hash: 0b02b...2e8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Det var da fort han ble samboer da. Det er bare ni mnd siden han var sammen med en annen dame. Vel, ditt valg. Han har fått et barn i dag, du er også et barn. Dine foreldre får faktisk barnetrygd for deg ennå. Er han voksen, så er han på besøk på sykehuset i dag. Hilser på mor og barn. Takker mor for det flotte barnet hun har båret frem. I morgen er han på byen og handler klær til ungen før han drar på nytt sykebesøk. Han kommer hjem og forteller deg at han vil bidra mest mulig med barnet. Den første tiden vil det foregå hjemme hos mor. Takler du den? Har hanikke gjort noe av det jeg beskrev, så eier han ikke ansvar. Antakelig vil han gjøre det samme med deg Anonymous poster hash: 4400c...6c8 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Det må være bedre å bli stemor til en nyfødt baby enn til en 6-åring.Anonymous poster hash: 0b02b...2e8 Å være stemor er nå ikke til å anbefale uansett... Anonymous poster hash: 74982...d05 2
Gjest Phoenix Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg trenger råd og tips her. Jeg har verdens mest fantastiske samboer! I dag ble han pappa for første gang fra et tidligere forhold, noe han over hodet ikke ønsket. Han er 23 og jeg er 17. Jeg hadde vendt meg til tanken greit og trodde dette skulle gå kjempe bra, men i dag har jeg ikke visst hva som er opp eller ned. Jeg ønsker ingen andre enn han og vi har det jo bra sammen. Jeg vet ikke hvem jeg skal prate med, eller om hva. Hvor gikk alt galt? Hva kan jeg gjøre for å takle det her best mulig? Trenger virkelig råd her!!Anonymous poster hash: 75db4...9f4 Hva som gikk galt? Du valgte å bli samboer med, og fikk ett barn på kjøpet i en alder av 17 år? Du valgte å flytte inn med en som du har vært sammen med en kort stund? Din samboer velger jo i hvilken grad han skal engasjere seg, men du kan gjøre er å oppfordre han til å ha kontakt med barnet. Dette vil jo legge grunnlaget til hvilken kontakt de kommer til å ha når barnet blir eldre. Første tiden vil foregå hos mor, som sagt over her. Etter det så kan barnet ha overnatting hos far, som da stiller seg opp til et annet spørsmål. Har dere begynt å fikse på barnerommet? Dere har litt over ett år på dere så dere trenger ikke å stresse, men det er fint å ta tak i tanken om det må inn. Endret 26. november 2014 av Phoenix 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå