Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på om dette kan funke for livløst og tørt hår?

Jeg skal bestille en sjampo/balsam fra pureology. Men lurer egentlig litt på hva jeg skal prioritere. Har nemlig ikke råd til begge deler. Har en veldig mild sjampo fra før som heter einerlåg, men synes ikke den gir veldig med fukt... Bonus at den er billig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med jojobaoljen selv, men vet at de fleste oljer kan brukes i håret som hårkur/hårolje. Oljen får håret til å "friskne" til, og til å se sunnere ut etter en tids bruk. Kjøp en god hårsjampo som gir glans og fuktighet til håret.

Hvis det er enten eller, så sats på en god sjampo som er vel verdt pengene dine, og vent med jojobaoljen til du har penger til rådighet igjen. I mellomtiden så kan du bruke litt av den olivenoljen du sikkert bruker til matlaging, - det vil nemlig gi omtrent den samme virkningen som jojobaoljen.

Hvis det høres æsjete ut å bruke samme olje til håret som til matlagningen, så ta deg en tur innom en innvandrerbutikk for å titte litt på utvalget deres. De har både kokosolje, mandelolje, jasminolje, og ellers alt mulig annet rart. Men olivenolje er faktisk noe mange bruker i håret som en hårkur før de vasker det ut etter en 15-30 minutters virkning. Billig er det også! :)

(Du kan til og med la oljen sitte i håret natten over, og vaske det ut om morgenen, hvis du foretrekker det. Litt klissete blir det jo, så legg et håndkle på puten før du legger deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...