Gå til innhold

Tips for at hårfarge skal dekke bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er mørkblond og farger etterveksten regelmessig mellombrun. Jeg syns ikke fargen dekker så bra helt innerst ved røttene. Har veldig tynt hår og føler jeg ser skallet ut ved røttene bare en uke etter farging. Er det bedre at håret er vått og nyvasket eller at det er tørt? Jeg pleier bare å farge det på "skittent" tørt hår. Dvs. at jeg har endel produkter i det og at det ble vasket dagen før.

Bruker både permanent farge og minicolor. Ser jo at den permanente dekker litt bedre men denne er mye hardere for håret iom. at det oftest er ammoniakk i den. Noen tips til å få farge til å dekke bedre?

Kom gjerne med tips til merker også, bruker toningen fra HM og den permanente fra Nutrisse endel. Har også brukt en haug med andre merker.

Endret av KG dama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare la den naturlige fargen din vokse ut? Sikker på du kler den bedre også.

Anonymous poster hash: c927f...671
Skrevet

Hvorfor ikke bare la den naturlige fargen din vokse ut? Sikker på du kler den bedre også.

Nei jeg kler ikke bedre kommunegrått hår. Dessuten går det ikke an å gå rundt med ettervekst i 2 år.

Skrevet

Nei jeg kler ikke bedre kommunegrått hår. Dessuten går det ikke an å gå rundt med ettervekst i 2 år.

Jeg trodde også at håret mitt var kommunebrunt, helt til jeg sparte det ut. Aldri fått så mange komplimenter for utseende og hår før. Men ok, det var bare et spørsmål.

Tips til deg er å farge håret uten masse produktrester i det. Det trenger ikke være vått, bare rent.

Skrevet

Har du mye produkter i håret forhindrer det fargen i å sette seg ordentlig.

Håret trenger ikke å være rent, men du bør ikke ha brukt noen hårprodukter etter siste hårvask.

Permanent farge (type 3) både dekker og holder bedre, det finnes mange permanente farger som er mindre harde på håret, det kommer bare an på hvilken farge du har valgt.

Finnes fargen din i serien Naturals (eller hva den nå heter) så er den fargetypen ganske snill selv om den er permanent.

Skrevet

Det er ganske vanlig, selv etter bare en uke, å se at håret har vokst litt. Farger man håret mørkere enn sitt naturlig, spesielt om man er ganske lys kan man rett og slett se litt skallet ut. Føler du fargen sitter dårlig og ikke dekker helt din naturlige farge, kan du ha mindre av vannstoffet som følger med oppi slik at blandingen blir tykkere :) Og omså la det sitte litt ekstra i enn hva det står på pakken. Ikke bruk minicolor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...