Gå til innhold

Aldri fått ønsket resultat hos frisøren. Er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har det skjedd igjen. Skulle stripe etterveksten idag som var på ca 4 cm og ba om at stripene ikke skulle være for tette slik at jeg beholdt den mørke dybden i bunnen. Tok med flere bilder. Dette skulle gå så greit, sa frisøren. Og her sitter jeg så og si platinum blond, med null mørke partier, blek og ser ikke ut. Er ihjelbleket.

Tar alltid med meg bilder og forklarer lenge hva jeg vil ha men endre så og si alltid opp med feil resultat. er så frustrert nå...Er det bare meg eller er det flere som sliter med å finne en frisør etter mange år med leting?

Og noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse håret?

Anonymous poster hash: dcd6c...3ac
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett til å klage og få det rettet opp.

Anonymous poster hash: e8a07...8b7
  • Liker 1
Skrevet

Du har rett til å klage og få det rettet opp.

Anonymous poster hash: e8a07...8b7

Jeg må vel gå tilbake ja. Kvier meg

Anonymous poster hash: dcd6c...3ac

Skrevet

Jeg hadde hår til skuldrene, ba om å få det klipt kanskje 1-2 cm kortere, hadde med bilde av frisyren, endte opp med hår som sluttet rett ved ørene....

Aldri fått en klipp jeg har ønsket hos frisør, så jeg har gått på kurs, lært meg hvordan klippe det meste selv, så nå har jeg ikke gått til frisør på kanskje 10 år.

Anonymous poster hash: e8f7a...a4f
  • Liker 2
Skrevet

Jada, jeg skulle klipper håret i tuppene og få striper i håret. Endte opp skamklipt og stripene ble ikke farget. Fargen var vekk etter en hårvask :rolleyes: Nesten 4000 kroner rett i dass!

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir heller aldri fornøyd! Eller, ble fornøyd én gang, men den fargen forsvant etter noen få dager. Den gikk fra å være kald mørkblond til å bli gulere med en gang.

Anonymous poster hash: 2cf46...17b
Skrevet

Har sluttet å klippe meg hos frisøren.

Prøver å spare til langt hår, og når jeg ber om at de kun stusser de slitte tuppene tar de enten å kutter av over 5-10cm, eller så fyker hun over håret mitt med saksen i seriøst 10 sekunder og tar 600kr for det uansett..

• Liker 2
Skrevet

Klipper og farger selv. Har aldri blitt fornøyd hos frisøren...

Anonymous poster hash: 19ba0...e91
  • Liker 4
Skrevet

Du må gå tilbake og få rettet det opp. Vet det er litt kjipt, men da får du det som du vil tilslutt, og du trenger jo ikke gå tilbake dit noe mer etter det

Skrevet

Du har rett til å gå tilbake å få det retter opp i, så det er det første du gjør. Og så går du ikke tilbake til den frisøren igjen. Ikke alle frisørsalonger er like flinke til alt.

Jeg klipper meg aldri hos frisør. Har langt hår, og skal bare stusse uansett, og blir veldig fornøyd. Farging gjør jeg derimot hos frisør, men etter at "fargen min" gikk ut av produksjon sliter jeg med å finne riktig nyanse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å gå til lærlinger, de virker ofte mer nøyaktige. I tillegg blir det sett over av vanlig frisør etterpå, som sier hva som evt skal rettes på. Er som oftest fornøyd da :)

Anonymous poster hash: 589af...873
  • Liker 1
Skrevet

Har aldri blitt fornøyd!

Jeg vil bare farge etterveksten i en lys blond tone.

Istedet blir det enten hvitt eller oransje.
Ihjelbleket ja!

Klarte det bedre selv..... selv om frisøren sa fargen min var gul da jeg gjorde det selv. Vel, bedre med gul blondine enn hvit/oransje.
Og så mye hår som faller ut når de bleker det for mye.

Anonymous poster hash: c921a...07e
Skrevet

Men jeg kan også anbefale lærlinger. :)

Anonymous poster hash: c921a...07e
Skrevet

Har vært hos frisøren 2 ganger og bedt om lyse striper. Begge gangene har det nesten ikke syns. Mange hundre kroner ut vinduet.

Skrevet

Når jeg leser her og i andre tilsvarende tråder innser jeg at jeg må ha vært heldig. Alle frisørene jeg har vært hos har faktisk gjort det jeg har bedt de om å gjøre. Kan vel bare huske én gang for mange år siden at hårfargen ble litt mørkere enn jeg hadde sett for meg. Frisøren jeg går til nå stoler jeg såpass på at jeg kan si "Gjør det du mener vil kle meg best" og samtidig være trygg på at jeg går derfra fornøyd. :)

Skrevet

Hver gang jeg har vært hos frisøren, ser jeg ut som noen har kjørt over meg med en gressklipper...

Nei, du er ikke alene.

Jeg pleier alltid å få noen jeg kjenner til å hjelpe meg med å bli seende litt bedre ut, etter at frisører har barbert bort halve håret mitt, bak.

Jeg skulle tro de hadde mere peil, når de tar utdanning og det hele...

Skrevet

Jeg har sluttet å gå til frisøren for å stusse håret. For det første tar de alltid alt for mye. For det andre kommer de med idiotiske kommentarer som "håret ditt begynner å bli slitt." Ja, hvorfor tror du jeg er her for å stusse det?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det har nok hendt at jeg har blitt fornøyd etter å ha vært hos frisør, men foruroligende mange ganger har jeg IKKE blitt det. Jeg har forklart på forhånd hvordan jeg vil ha det, tatt med bilder osv., men resultatet blir ofte mislykket i mine øyne og langt unna det jeg ba om.

For et par uker siden var jeg hos frisøren for å stripe ettervekst. Da frisøren var ferdig kunne jeg ikke se noen forskjell overhode fra da jeg kom. Ingenting. Nada. Allikevel presterte jeg å utrykke at jeg var såå fornøyd.. (man er da høflig). Betalte 1470 kroner, gikk ut av salongen og bestemte for aldri å gå dit igjen. Nå har jeg da stripet etterveksten hjemme selv. Det ble bra. Kostet meg i overkant av en hundrelapp og en halvtime på badet..

Har mistet troen på frisører. Har heldigvis langt hår og trenger ikke klippe det så ofte. Striper gjør jeg selv heretter. Da har jeg i hvertfall bare meg selv å skylde på om resultatet blir dårlig. Enormt mye billigere er det også.

Har ei venninne som får mannen sin til å stusse de slitte tuppene på det lange håret hennes. Det funker fint.

Endret av Nordis
Skrevet

Jeg har sluttet å gå til frisøren for å stusse håret. For det første tar de alltid alt for mye. For det andre kommer de med idiotiske kommentarer som "håret ditt begynner å bli slitt." Ja, hvorfor tror du jeg er her for å stusse det?

Haha, måtte le når jeg leste dette. For det sier de nøyaktig til meg og. :ler:

Anonymous poster hash: a512b...d9b

Skrevet

Hørt om konsultasjon? Viktig at kunden og frisøren forstår hverandre, at kunden forklarer hvordan den vil ha det. En frisør må når kunden kommer i stolen analysere og se an tilstanden på håret for og kunne hjelpe mest mulig, både i forhold til valg og anbefaling av produkter. Derfor nytter det ikke å lyve på sannheten om håret er slitt og trenger både klipp OG pleie, evt en kur:)

Anonymous poster hash: 0d0d6...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...