Gjest Vena Cava Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Jeg krøller håret et par ganger i uka ca. Men naturlig er det helt glatt. Veldig slett og blankt, nesten umulig å style uten å dynge det i produkter som saltvannsspray og hårspray. Så før jeg krøller håret har jeg i hårspray, og saltvannsspray etter jeg er ferdig med å krølle. Klemmer tuppene med hårolje, og kanskje en liten dusj til med hårspray til slutt. Men likevel glir krøllene ut. Det tar sjelden mer enn en time eller to før krøllene, spesielt bak, er borte. Mens på sidene syns jeg de holder ganske greit. Kan det være at jeg kommer bedre til på sidene og dermed ikke greier å krølle skikkelig bak? Anyway, jeg trenger virkelig noen tips... Produkter, textur-behandlinger hos frisør, etc, jeg sluker alt T.
Gjesten Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Bruker du krølltang eller rettetang? Mitt hår holder MYE bedre på krøllene når jeg krøller med rettetang.
Kira-delta Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Jeg opplever at krøller går fortere ut med mye hårspray. Du kan prøve å spraye håret lett med tørrshampoo før du krøller, det funker for meg hvis det ikke er alt for fuktig ute
Gjest Vena Cava Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Bruker du krølltang eller rettetang? Mitt hår holder MYE bedre på krøllene når jeg krøller med rettetang. Ja når du sier det så er jeg kanskje enig i det. Krøllet håret med rettetang i dag og de holder fortsatt ganske bra. I går brukte jeg vanlig krølltang og de gikk mye fortere ut... Men, så syns jeg krøllene blir mer slik sånn som jeg ønsker når jeg bruker tang. I tillegg er jeg ikke så god til å lage krøller med rettetang, har vel ikke teknikken helt inne tenker jeg :/ Jeg opplever at krøller går fortere ut med mye hårspray. Du kan prøve å spraye håret lett med tørrshampoo før du krøller, det funker for meg hvis det ikke er alt for fuktig ute Okei takk det skal jeg prøve neste gang:)
Jenta. Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Krøll håret slik at du får skikkelig krøller/bølger, bruk en varmebeskyttende spray med godt hold. La krøllene avkjøle seg, ikke ta i de når de er varme!! Vent en god stund og så børster du gjennom for ett mykere resultat. De kan holde seg i ett par dager, fint for eksempel på en fredag hvis man vil ha litt bølger og volum resten av helgen. For volum er det fint å bruke tørrshampo i. Ikke tyng håret med for mye produkter, men gjerne avslutt med spray for å låse frisyren.
Anehan Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Jeg krøller håret et par ganger i uka ca. Men naturlig er det helt glatt. Veldig slett og blankt, nesten umulig å style uten å dynge det i produkter som saltvannsspray og hårspray. Så før jeg krøller håret har jeg i hårspray, og saltvannsspray etter jeg er ferdig med å krølle. Klemmer tuppene med hårolje, og kanskje en liten dusj til med hårspray til slutt. Men likevel glir krøllene ut. Det tar sjelden mer enn en time eller to før krøllene, spesielt bak, er borte. Mens på sidene syns jeg de holder ganske greit. Kan det være at jeg kommer bedre til på sidene og dermed ikke greier å krølle skikkelig bak? Anyway, jeg trenger virkelig noen tips... Produkter, textur-behandlinger hos frisør, etc, jeg sluker alt T. Hvor ofte vasker du håret? Bruker du mye balsam og hårkur? Begge disse påvirker hvor godt krøllene sitter. Håret mitt holder kjempegodt på krøllene hvis jeg krøller det og ikke har basket det på 2-3 dager 😊👍
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Mitt hår holder ikke på krøllene med krølltang, bare med krøllstav. Kanskje det kan hjelpe å teste det ut? Anonymous poster hash: a2d61...f20
Gjest Vena Cava Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Mitt hår holder ikke på krøllene med krølltang, bare med krøllstav. Kanskje det kan hjelpe å teste det ut?Anonymous poster hash: a2d61...f20 Hmm ja kanskje det. Men, hva er forskjellen på krølltang og krøllstav da?
Gjest Vena Cava Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 (endret) Hvor ofte vasker du håret? Bruker du mye balsam og hårkur? Begge disse påvirker hvor godt krøllene sitter. Håret mitt holder kjempegodt på krøllene hvis jeg krøller det og ikke har basket det på 2-3 dager 😊👍 De fleste ganger er det vasken enten samme dag eller dagen etter. Men bruker balsam hver gang jeg vasket håret, som er ca hver 2.-3. dag. Kur bruker jeg nesten aldri. Har en leve-in kur som jeg bruker kun i lengdene. Men det er liksom bare bak på hodet de holder dårlig. Forstår ikke hvorfor :-/ Endret 27. november 2014 av Madam
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 Vær glad du har rett hår. Er ikke så veldig kjekt å ha krøller. Vi kan gjerne bytte. Anonymous poster hash: bd00d...9ad
Gjest Vena Cava Skrevet 27. november 2014 #11 Skrevet 27. november 2014 Vær glad du har rett hår. Er ikke så veldig kjekt å ha krøller. Vi kan gjerne bytte.Anonymous poster hash: bd00d...9ad Haha den der er jeg lei av å høre;) Tro meg, du vil heller ha volum og krøller som i tillegg er lett å arbeide med med tenke på å sette opp håret eller lage frisyrer. Heller det enn slett flatt hår som sitter som lim klistret til hodebunnen som gjør at du ser ut som en drukna katt uansett F hva du gjør det det.... Totalt umulig å lage frisyrer eller sette opp håret med fliseklemmer siden det bare sklir ut uansett. Vurderer seriøst permanent.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #12 Skrevet 27. november 2014 Jeg ville prøvd med saltvannsspray først, for da får du litt tekstur på hårene, som gjør at behandlingen sitter bedre. Med helt glatt hår så vil ingenting sitte, med mindre du får litt motstand i håret. Anonymous poster hash: dda33...363
Gjest Vena Cava Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Jeg ville prøvd med saltvannsspray først, for da får du litt tekstur på hårene, som gjør at behandlingen sitter bedre. Med helt glatt hår så vil ingenting sitte, med mindre du får litt motstand i håret. Anonymous poster hash: dda33...363 Bruker å ha i saltvannsspray ettrr jeg er er ferdig med å krølle. Men rekkefølgen har kanskje noe å si?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #14 Skrevet 27. november 2014 Krøll en flik av håret av gangen og fest krøllene med hårnåler, slik at de får avkjølt seg. Nå bruker jeg aldri noen form for hårspray selv når jeg krøller mitt, men jeg bruker tørrshampoo før jeg krøller det. Har også opplevd at krøller holder bedre dersom du ikke har vasket håret dagen du krøller håret. Har du vurdert å stripe håret? Det vil gjøre håret ditt litt tørrere, slik at du får mer tekstur i håret. Anonymous poster hash: 7a0fb...985 1
Muscae Skrevet 27. november 2014 #15 Skrevet 27. november 2014 Bruker å ha i saltvannsspray ettrr jeg er er ferdig med å krølle. Men rekkefølgen har kanskje noe å si? Jeg har helt glatt hår sånn som deg. Om jeg rufser i håret mitt når det er rent, så faller det fint tilbake akkurat som det lå. Om jeg derimot har i saltvannsspray og deretter rufser det, så forblir det rufsete. Jeg kan ikke rufse rent hår, ha i saltvansspray og forvente at det skal bli rufsete.. Om du skjønner? Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tro at det fungerer bedre å ha i saltvannssprayen først, og deretter krølle, for så å ha i hårspray med hold.
Muscae Skrevet 27. november 2014 #16 Skrevet 27. november 2014 Den metoden som fungerer best på mitt hår er å tvinne håret opp i små "baller" på hodet. Først væter jeg håret med litt vann og evt saltvansspray. Håret skal være lett fuktig, ikke vått, ellers bruker det en evighet på å tørke. Deretter deler jeg håret inn i så mange deler som jeg ønsker å tvinne, jo flere, dess mer krøllete blir det. Jeg pleier å ta tre eller seks, en eller to på hver side, og på toppen av hodet. Så lar jeg det bare tørke, før jeg løsner håret, fikser litt på krøllene, og sprayer over med hårspray. Hvis du vil ha enda mer definerte krøller kan du jo ta noen lokker rundt om på hodet og krølle disse med krølltang. Her er prinsippet:
Minya Skrevet 27. november 2014 #17 Skrevet 27. november 2014 Håret mitt har samme karakter som ditt, TS, det er HELT umulig å gjøre noe som helst med det, og det kan til og med skli ut av en stram hårstrikk. De gangene jeg har forsøkt hårruller eller krølltang, har det ikke gått mange timene før krøllene nesten er helt slette igjen. Men får jeg papiljotter i håret, så holder det seg nesten like pent helt til jeg vasker håret igjen. Så prøv å sette papiljotter i fuktig hår, gjerne med saltvannspray eller mousse eller hva det måtte være du ønsker å bruke, og gå med dem til håret er tørt. Gjerne la dem være i over natta, har du lagt papiljottene ordentlig i, vil det ikke være spesielt ubehagelig å sove med. Det sitter som bare pokker i mitt hår ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #18 Skrevet 27. november 2014 Jeg har også sånn helt ekstremt vanskelig hår å få krøllene til å sitte i, men var hos en frisør for oppsett til et bryllup, og da brukte frisøren en spray fra Loreal Professionals art tec volum, og krøllene satt hle kvelden. Har kjøpt sprayen selv, og den fungerer faktisk. Anonymous poster hash: 38417...8ca
Gjesten Skrevet 27. november 2014 #19 Skrevet 27. november 2014 Men, så syns jeg krøllene blir mer slik sånn som jeg ønsker når jeg bruker tang. I tillegg er jeg ikke så god til å lage krøller med rettetang, har vel ikke teknikken helt inne tenker jeg :/ Øvelse gjør mester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå