OPIgirl Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Jeg har fått noe prøver fra Babor. Disse inneholder bla Alcohol Denat, Cetearyl Alcohol, Alcohol og/ eller Phenethyl Alcohol. Bør jeg holde meg unna disse kremene? Kan noen forklare hva de forskjellige ingrediensene jeg har beskrevet virkelig er? Takker for svar :-)
Professor Orm Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg har fått noe prøver fra Babor. Disse inneholder bla Alcohol Denat, Cetearyl Alcohol, Alcohol og/ eller Phenethyl Alcohol. Bør jeg holde meg unna disse kremene? Kan noen forklare hva de forskjellige ingrediensene jeg har beskrevet virkelig er? Takker for svar :-) Alcohol denat er vanlig alkohol (etanol). Veldig dårlig ingrediens som skader huden, styr unna! Spesielt viktig å unngå om den står tidlig i ingredienslista. Grunnen til at den brukes er at den virker kjølende når den fordamper og det føles behagelig. Produkter med denne typen alkhol har en tiltalende konsistens. Cetearyl alcohol: Fettalkohol. Brukes som emulgator. Er ikke farlig for huden, kan trygt brukes. Alcohol: Går utifra det er det samme som Alcohol denat. Ikke bra. Phenylethyl alcohol: Konserveringsmiddel. Lite irriterende. Trygg. Endret 26. november 2014 av Professor Orm
Djungelvrål Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Hvor mye skade kan egentlig alkoholdenat gjøre? Det fordamper jo på sekunder.
Professor Orm Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Hvor mye skade kan egentlig alkoholdenat gjøre? Det fordamper jo på sekunder. http://www.paulaschoice.com/expert-advice/skin-care-basics/_/alcohol-in-skin-care-the-facts Det skader huden umiddelbart, og starter en kjede av uheldige reaksjoner som pågår også etter at den har fordampet. Men jeg skjønner hvorfor du spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå