Illyria Skrevet 24. juli 2004 #1 Skrevet 24. juli 2004 Hva er fordeler og ulemper med dette økonomisk sett? Hvilke rettigheter har vi? Har prøvd å google, men uten særlige resultater.
Gjest Poirot Skrevet 24. juli 2004 #2 Skrevet 24. juli 2004 Hva mener du med registrerte? Finnes ikke noe formelt register for samboere. Felles folkeregisteradresse i X antall år kan ha betydning mht forsikringer osv.
Illyria Skrevet 24. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2004 Hadde håpet at det var du som skulle svare Fikk brev om at jeg er forsikret gjennom jobben hans hvis vi er registrerte samboere. Kanskje de mener om vi har felles adresse da?
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #4 Skrevet 24. juli 2004 Når man har samme adr i folkeregisteret, går man som registrerte samboere. Bare få en bekreftelse fra trygdekontoret at dere har samme adr.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2004 #5 Skrevet 24. juli 2004 Når man har samme adr i folkeregisteret, går man som registrerte samboere. Bare få en bekreftelse fra trygdekontoret at dere har samme adr.
Gjest agurk Skrevet 24. juli 2004 #6 Skrevet 24. juli 2004 Vil det si at jeg og naboen er registrerte samboere da siden vi har samme adresse?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. juli 2004 #7 Skrevet 24. juli 2004 Tror man blir registrerte samboere etter å ha hatt samme adresse i to år. Hvordan de løser det med hybelhus og sånt skjønner jeg ikke...
Bokalven Skrevet 24. juli 2004 #8 Skrevet 24. juli 2004 Jeg undersøkte om man kunne registrere seg som samboere en gang, men fant raskt ut at dette ikke lar seg gjøre. Finnes ikke noe register hvor man kan registrere seg som samboere.
Gjest Poirot Skrevet 24. juli 2004 #9 Skrevet 24. juli 2004 Hadde håpet at det var du som skulle svare Fikk brev om at jeg er forsikret gjennom jobben hans hvis vi er registrerte samboere. Kanskje de mener om vi har felles adresse da? Ulike forsikringer har ulik grense for når de mener man er "registrert". Mitt selskap mener det må ha gått 3 år med samme adresse i Folkeregisteret (hjelper ikke at vi har bodd sammen lenger, siden vi var studenter og dermed var registrert hos våre foreldre). Offisielt ewr det ikke noe som heter "registrert samboer". Enten bor man sammen, eller ikke.
Arkana Skrevet 24. juli 2004 #10 Skrevet 24. juli 2004 Mitt og sambos selskap godtok felles forsikring allerede fra første dag vi hadde samme registrerte adresse.
minniepus Skrevet 26. juli 2004 #12 Skrevet 26. juli 2004 Registrert samboerskap er vel det som til vanlig kalles ekteskap??
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #13 Skrevet 26. juli 2004 På min arbeidsplass må man ha vært registrert i folkeregisteret på samme adresse i minst 2 år. Det finnes muligens en annen måte å løse dette på, om dere ikke har bodd sammen så lenge. Undersøk om han selv kan sette opp "begunstiget" til ordningen. Hvis det er en gruppelivsordning, kan som regel samboeren din selv velge hvem som skal få penger om han dør, ved å sende inn et skjema der han oppnevner deg som begunstiget.
Gjest Julienne* Skrevet 27. juli 2004 #14 Skrevet 27. juli 2004 Jeg har som regel sett registrerte samboere definert som følger: Som samboer regnes personer som har felles bopel og barn eller som ved bekreftelse fra folkeregisteret kan dokumentere at samboerforholdet har bestått de siste to år. Dette gjelder likevel ikke dersom det foreligger hindringer for at lovlig ekteskap/partnerskap kan inngås.
Gjest Hillary.. Skrevet 27. juli 2004 #15 Skrevet 27. juli 2004 Registrert samboerskap er vel det som til vanlig kalles ekteskap?? Ja, ikke sant. Men folk skal jo ikke love hverandre noe i dag... Hilsen tante Hillary
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå