Brukernavnetmitt Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Hei. Jeg skal være julenisse for første gang og håper på at det blir en morrsom opplevelse. Hvordan går jeg frem? Hva mer kan jeg gjøre enn å si hohoho og dele ut gaver? Trenger alle forslag jeg kan få. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 vær så snill og ikke si at du er et troll, for dette er noe av det søteste jeg har lest på lenge! Anonymous poster hash: ab1d5...363 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Hvor gamle er barnet/barna du skal være nisse til? Anonymous poster hash: ea50a...e3e
Brukernavnetmitt Skrevet 27. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2014 vær så snill og ikke si at du er et troll, for dette er noe av det søteste jeg har lest på lenge! Anonymous poster hash: ab1d5...363 Hehe så vidt jeg vet så er jeg ingen troll morrsom reaksjon på spørsmålet mitt.
Brukernavnetmitt Skrevet 27. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2014 Hvor gamle er barnet/barna du skal være nisse til? Anonymous poster hash: ea50a...e3e Barna er nesten to år og ei på 3 1/2. Hun eldste hadde kommet frem til at hun ønsket en julenisse på julaften og at det måtte bli min oppgave da kan jeg ikke gjøre annet. Men jeg har selv aldri opplevd nisse på julaften så jeg vet ikke hva det går utpå og hva jeg kan gjøre for at det skal bli gøy for både store og små. Tenkte kanskje å luske litt inn vinduene så barna ser meg litt før jeg kommer inn og blir giret av den grunn
Brukernavnetmitt Skrevet 27. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2014 Jeg er forresten tante til barna Noen forslag til hva jeg kan gjøre evt forklare hvordan det foregår ?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Siden barna er så små så er det greit å være litt forsiktig. Vi hadde nisse da barna var mindre - mannen var nisse til naboen og omvendt. Her kom nissen alltid inn via verandaen, og banka i husveggen før han banka på vinduet og vinka inn. Forslag til hva du kan si... - Oj Oj - her var det godt og varmt... - Så koselig det var her, her må det være noen snille barn...? - Skal vi se... er det noen gode sitteplasser til nissen.... (greit å ha noe å sitte på - når/om du skal ta gaver ut av sekken. Og ikke alltid like lett å lese på lappene om du har maske på....) - Er det noen som heter .... her, har hørt at han/hun har vært veldig snill i år... Og du må være.... vet du... denne gaven er til deg... osv osv Dette ble kanskje litt teit, men bare forslag Anonymous poster hash: ea50a...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Pappa pleide å gå på do sånn når måltider vårt nærmet seg slutten. Han pleide å bruke lommelykta som han lyste mot vinduet vårt (utenfra) for å få oppmerksomheten vår. Vi ble veldig gira(og litt småredde som man jo skal bli). Så dinger nissen på, mamma åpnet og ønsker han velkommen inn til oss. vi stod og hang i skjørtet på mamma, mens nissen spurte hvem vi var og om hva det snilleste vi har gjort i år. Så spurte mamma litt spørsmål til nissen, om reisen har vært lang og om nissemor er hjemme og venter etc. Så sier nissen at han har noen gaver i sekken sin, før han tar de opp og leser opp og deler ut. Så sier han at han må skyndte seg for å rekke over alle husene som han har på snille-listen. Så vinket vi fra vinduet, litt tøffere i trynet nå og stakkars pappa som alltid var på do.. Anonymous poster hash: ab1d5...363 2
Kvist Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Hvis du ikke vil at barna skal kjenne deg igjen, husk detaljene! Pappa var nisse for oss da vi var små, og jeg husker godt da lillebroren min spontant kommenterte at det var jammen rart at nissen hadde akkurat lik klokke som pappa. Så gikk det noen sekunder før han sa åhhh... og hadde forstått alt sammen
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Barna er nesten to år og ei på 3 1/2. Hun eldste hadde kommet frem til at hun ønsket en julenisse på julaften og at det måtte bli min oppgave da kan jeg ikke gjøre annet. Men jeg har selv aldri opplevd nisse på julaften så jeg vet ikke hva det går utpå og hva jeg kan gjøre for at det skal bli gøy for både store og små. Tenkte kanskje å luske litt inn vinduene så barna ser meg litt før jeg kommer inn og blir giret av den grunn Jaa, du må banke på vinduet! :D Anonymous poster hash: d3970...445 1
Leini Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Hvis du ikke vil at barna skal kjenne deg igjen, husk detaljene! Pappa var nisse for oss da vi var små, og jeg husker godt da lillebroren min spontant kommenterte at det var jammen rart at nissen hadde akkurat lik klokke som pappa. Så gikk det noen sekunder før han sa åhhh... og hadde forstått alt sammen Akkurat det jeg ville si. Ha av deg alt av ringer, klokke, smykke og ørepynt. Ikke ha sko eller klær (under drakta) som de vil kjenne igjen. Unger er EKSTREMT observante! Så små barn vil ofte bli redde om du bruker en hel maske, så se om du får tak i skikkelig skjegg og øyenbryn istedet. Husk fjern sminka :D Mest av alt: lykke til! Det blir morsomt og nerve-pirrende for dere alle.
melatonin Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Da jeg var nisse så gikk jeg ned lit ned i gata og hadde med meg lykt med levende lys i, når jeg nærmet meg så utbrøt moren "næmmen se der a!" så løp barna bort til vinduet og stod der og stirret til jeg banket på døra. Jeg kom inn og sa god kveld og god jul, de voksne spurte om jeg var sliten og hadde reist langt, fikk en kjeks som om det var helt naturlig at jeg kom. Så satte jeg meg med så jeg kom i høyde med barna og spurte om noen av de viste hvem jeg var og om de hadde vente på meg. En liten en syntes jeg var skummel og da spurte jeg han med navn om han syntes jeg var det, så lo jeg litt og sa at det var nok pga det lange skjegget. Tok fram gaver og leste opp en og en, da jeg var ferdig tok jeg barna i handa, ville ikke at dem skulle føle de måtte klemme nisse liksom.. Tenkte det viktisgste var at jeg ikke var brå, prøvde så godt jeg kunne og få øyekontakt med barna og hadde mørk men ikke skummel stemme. Og det var så koselig, håper du får det til TS for de minnet har jeg for resten av livet!!! Lykke til!! 1
Hjarte Skrevet 28. november 2014 #15 Skrevet 28. november 2014 Et tips fra en som har jobbet i barnehage: unngå å bruke maske. De årene vi hadde besøk av nissemor som ikke hadde maske så var stemningen kjempebra, og selv om noen var skeptiske så gikk det bra siden nissemor gikk forsiktig fram. Det året vi hadde nissefar med full nisseutstyr på var stemningen plutselig helt annerledes. Flere av ungene ble skeptiske til å oppsøke han, og det var mer gråt blant de yngste. En maske hindrer deg i å vise at du egentlig er en hyggelig person som vil være snill med de, og dessuten så er de maskene som selges utrolig creepy
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #16 Skrevet 28. november 2014 Hvis ungene er vant med maskenisse, så bruk maske. Hvis ikke, lar du det være. Har vært borti unger som ble livredde maskenisse, og unger som ble livredde nisse uten maske. De som ble redde nissen uten maske var ganske store, men de hadde aldri sett en nisse uten maske. Og den nissen hadde veldig ordentlig kostyme, så det så ut som ekte skjegg og greier.. Jeg har vært nisse mange ganger. Og det er veldig morsomt. I vår familie har det alltid vært veldig stas med nisse, og de fleste voksne i vår familie er veldig glad i å kle seg ut. Da jeg vokste opp var det visst kamp om hvem som skulle være nisse... Besteforeldre, tanter, onkler, naboer, gudforeldre.. Vi hadde disconisse, skuternisse, hawaiinisse, fjøsnisse, sydennisse, badtastenisse, skognisse.... Osv. Så her er det bare fantasien som setter grenser. Anonymous poster hash: f058c...019
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #17 Skrevet 28. november 2014 Bare ikke ha på deg en slik skrekkelig nissemaske, for da oppnår du bare å skremme vettet av ungene i stedet for å glede dem. Ellers bare spør om det er noen snille barn her, med kanskje en litt annen stemme enn du vanligvis har. Ikke ha på deg sko eller vis en klokke eller noe som gjør at barna vil gjenkjenne deg senere. Anonymous poster hash: da0ed...cd1 1
skrue Skrevet 28. november 2014 #18 Skrevet 28. november 2014 (endret) Det er skikkelig morsomt. Første gangen jeg var det forventet alle barna at det var en annen, men så satt jo vedkommende i soafen. Da ble det oppstyr. Jeg kommer med kroket rygg, stokk, selskinnsko, ekstra tykke gensre under for å øke volumet til passende nissenivå. Har en håndholdt bjelle i hånden så hele nabolaget vet vel at jeg er på veg. Ta av briller, klokke, synlige smykker etc slik at barna ikke har noe å kjenne igjen. Ett år klippet jeg av litt reinsdyrpels på et sitteunderlag og hadde på det på klærne og okket meg over at dyrene røytet sånn i år. Slikt leder vekk oppmerksomheten. Har aldri hatt problemer med å bruke maske selv med små barn. Edit: Det med lampe med lys i var lurt. Lurer på om jeg skal prøve på noe slikt i år. En håndholdt fakkel f.eks om været tillater det. Endret 28. november 2014 av skrue
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #19 Skrevet 28. november 2014 Hansker eller votter er lurt.. Da skjuler du hendene. Men finn noen som ongene ikke har sett. Anonymous poster hash: f058c...019
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #20 Skrevet 28. november 2014 Dropp parfyme. Jeg skjønte at nissen ikke finnes fordi jeg gjenkjente parfymen.... Jeg har sagt at jeg skal ut å røyke, kjøpe røyk på bensinstasjonen, si god jul til naboen og sånt som er litt mer troverdig enn "å sitte på do". Spør om å få med en pepperkake til reinsdyra. Anonymous poster hash: b097b...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå