AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Hei Føler skam for at jeg skriver denne tråden, men jeg har gått og tenkt på det en god stund og syns det er merkelig. Da jeg fylte 30 år ba jeg inn til familieselskap, selvfølgelig uten forventning til gaver (man prøver å være selvforsynt i denne alderen). Av min bestefar med frue fikk jeg ei pepperbøsse fra Biltema. Jeg forventet ingenting og jeg ser "spøken" med at jeg er 30 år og ugift, men ei pepperbøsse fra Biltema av bestefar?! De har grei økonomi og alt det der. Hilsen utakknemlig og forvirret. Anonymous poster hash: 82077...07e
Prestekragen Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Hahaha. Ofte så gir jo de litt oppi åra rare gaver. Fikk en femtilapp av min bestefar til jul et år 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Du forventet ikke noe men ble skuffa da du fikk en "tullegave"? Anonymous poster hash: 1e907...4ec
Daria Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 (endret) Men akkurat hva er du skuffet over? Hvilket nivå pleier de å ligge på når det gjelder gaver? Er det en mye billigere gave enn de vanligvis gir, eller forventet du en større gave fordi det var rundt år? I min familie har de fleste god økonomi, men vi ligger likevel mye lavere enn mange andre jeg kjenner når det gjelder gaver, så jeg ser egentlig ikke helt hva problemet er. Forøvrig synes jeg godt man kan la være å påstå at man ikke hadde noen forventninger til gaver når man lager en tråd for å klage over gaver som ikke fylte forventningene man åpenbart hadde likevel... Endret 26. november 2014 av Daria 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Beklager at jeg sier dette, men du har jo åpenbart forventet noe på ett eller annet tidspunkt med tanke på presang til dagen din. Jeg klandrer deg ikke for det, men du må være ærlig mot deg selv og når du kommuniserer til oss andre. Det er du ikke, siden det er tydelig i teksten din at du faktisk har blitt skuffet. Jeg forstår det også slik at du kanskje ble litt såret over å få en slik presang da det hinter til din sivilstatus, som kanskje er et sårt punkt for deg?! Har jeg rett, eller har jeg feil der? Det var unødvendig av de å gi deg en slik presang. Pepper har jo alle fra før av. Noen er likevel slik at de kun gir presanger med humor om de skal gi noe i det hele tatt. Mannen min er slik mot søstera si, og når det gjelder hans familie er det jeg som planlegger gaver slik at de får gaver som passer til dem (gaver i det hele tatt). At han ga deg en tullepresang betyr nok likevel ikke noe for følelsene hans for deg. Jeg vil tro at din bestefar er glad i deg. Dette er litt gjetning ut fra egne erfaringer; men er bestefaren din litt distré/misliker å shoppe i hverdagen? Anonymous poster hash: 73292...716
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Pepperbøsse på 30-årsdagen er jo ikke en seriøs gave. Jeg synes det er mye rarere med dyre tullegaver, jeg kjenner noen som fikk denne. Anonymous poster hash: 98592...e9d
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Pepperbøsse på 30-årsdagen er jo ikke en seriøs gave. Jeg synes det er mye rarere med dyre tullegaver, jeg kjenner noen som fikk denne. Anonymous poster hash: 98592...e9d En pepperbøsse som er så himla dyr???!! Wow!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Pepperbøsse er da helt vanlig i den setting Anonymous poster hash: df7db...194
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Tja, det kommer helt an på hva de pleier å gi. Gir de ordentlige gaver til alle andre, men ikke til deg, så er det fryktelig rart, men om de ikke pleier å gi så mye til bursdager, så er det helt greit. Kanskje de ikke visste helt hva du trengte, og valgte å gi noe med litt humor istedet for å kjøpe noe dyrt som du kanskje ikke hadde bruk for, eller en kjedelig flaske vin? Anonymous poster hash: 209cb...5ee
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Pepperbøsse på 30-årsdagen er jo ikke en seriøs gave. Jeg synes det er mye rarere med dyre tullegaver, jeg kjenner noen som fikk denne. Anonymous poster hash: 98592...e9d Himmel! Hvis noen skulle gitt meg en så dyr gave håper jeg de hadde valgt å kjøpe noe annet enn en pepperbøsse... :-P Anonymous poster hash: 8457f...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå