AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Yngstemann på 1 fikk sjokoladekalender av bestemor.. Kommer selvsagt IKKE til å gi ham 1 sjokolade hver dag fra 1-24. En sånn sjokolade er veldig stor for en så liten unge.. Egentlig skulle jeg bare spart den til neste år. Men hva gjør man da? Får dårlig samvittighet hvis jeg kaster dem. Sparer alle sjokoladene i løpet av mnd til julaften? Kan jo ikke få 24 sjokolader på julaften heller. Kun seriøse svar, ikke noe typisk surmaga KG-svar fra premenstruelle kjerringer Anonymous poster hash: a072b...28e
Lou Salome Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Åpne lukene en for en, og legg sjokoladene i en skål, så tar dere fram skåla og spiser dem til barnetv på lørdager. Det blir 7 biter delt på 3 (eller flere hvis yngstemann har søsken), barnet får maks en tre-fire biter fra skålen sammen med familien som lørdagsgodt. Det er vel til å leve med?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Åpne lukene en for en, og legg sjokoladene i en skål, så tar dere fram skåla og spiser dem til barnetv på lørdager. Det blir 7 biter delt på 3 (eller flere hvis yngstemann har søsken), barnet får maks en tre-fire biter fra skålen sammen med familien som lørdagsgodt. Det er vel til å leve med? Jada men synes fortsatt det er bittert å skulle gi ham sånn sjokolade når han bare er ett. Han trenger det ikke og liker frukt like godt. Men jul er vel jul. Anonymous poster hash: a072b...28e
Lou Salome Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Er han bare ett år, så spis sjokoladen selv, hvis dere ikke har hjerte til å kaste den. Si til barnet og bestemor at han ikke liker sjokolade. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Er vel bare å la være å gi den. Åpne og spis den selv. En ett åring skjønner jo ikke døyten allikevel. La han få den når den er tom, sikker kjempekjekk å leke med. Anonymous poster hash: f5199...c75
Gjest Magdalene Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Jada men synes fortsatt det er bittert å skulle gi ham sånn sjokolade når han bare er ett. Han trenger det ikke og liker frukt like godt. Men jul er vel jul.Anonymous poster hash: a072b...28e Men har han søsken? For det gikk fint å unnlate sjokolade til vår første ettåring, men den julen når minsten var 1år og 3mnd ble det et rabalder uten like fordi storesøster fikk sjokoladekalender, mens vi prøve å holde det unna han. Han fikk han også, men jeg bare knakk av en liten bit av sjokoladen, og kastet resten.
Tabris Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde da bare spist kalenderen selv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Hehe, litt sånn: "mamma tar en tor bit og du får en liten flis", på lørdagen kanskje Anonymous poster hash: a072b...28e
Nelsonmandela Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Jeg har ikke sansen for foreldre som blir hysteriske over en sjokoladebit om dagen i høytider, men når det gjelder en ettåring skjønner jeg poenget. Det er bare å la vær å åpne kalenderen eller ta ut alle bitene og legg dem fram for resten av familien å spise, ungen skjønner nok ikke stort av det uansett ennå. 4
Gjest celine Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Hva slags sjokoladekalender er det som har så store sjokolader, at de blir for store for et barn? Bare lurer jeg Hos oss har det bare sagt "svupp", og så har sjokoladen blitt fortært Uansett alder på barna. Førjulstiden har sin sjarm.. 4
Sushi Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Hadde bare latt være å gi kalenderen, en ettåring trenger ikke sjokolade. Spis den selv, returner til bestemor eller kast den. Selv for vår treåring hadde det vært uaktuelt med klassisk sjokoladekalender. Kunne laga en selv med mørk sjokolade, eventuelt.
Teriyaki Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Jeg liker ikke en gang sjokoladekalender til treåringen min. Det er ikke det at jeg er hysterisk på noen måte. Han får lørdagsgodt hver lørdag (blitt fint opplært av besteforeldre der ), og kake når det serveres kake osv. Likevel, sjokolade hver dag i 24 dager, etterfulgt av selge julen hvor det blir masse servering hver dag? Nei det ser jeg ikke poenget i. Vi har tre eller fire dager i årets pakkekalender hvor det er snop, og det er ikke mye snop det er snakk om heller. Da han var ett år gammel fikk han ikke kalender i det hele tatt. Han var for liten til å skjønne konseptet, så jeg så ikke poenget. I år er første gangen han får kalender.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Åpne alle kalenderlukene på forhånd, ta vare på sjokoladen og spis den selv el.l, og putt rosiner, små (bokstav)kjeksbiter, frokostblandingsbiter el.l. oppi. En ettåring skjønner uansett ikke noe av det, men da ser i allefall besteforeldre at kalenderen er i bruk hvis de stikker innom. Anonymous poster hash: 0a422...bea 4
Gjest Magdalene Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Vi har tre eller fire dager i årets pakkekalender hvor det er snop, og det er ikke mye snop det er snakk om heller. . Vi har pakket inn godis i de pakkene som faller på en lørdag vi 😊
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Åpne alle kalenderlukene på forhånd, ta vare på sjokoladen og spis den selv el.l, og putt rosiner, små (bokstav)kjeksbiter, frokostblandingsbiter el.l. oppi. En ettåring skjønner uansett ikke noe av det, men da ser i allefall besteforeldre at kalenderen er i bruk hvis de stikker innom. Anonymous poster hash: 0a422...bea Det var lurt ! Anonymous poster hash: a072b...28e
Teriyaki Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 Vi har pakket inn godis i de pakkene som faller på en lørdag vi Det var ingen dum ide nei!
Gjest miuen Skrevet 26. november 2014 #17 Skrevet 26. november 2014 Om du gjemmer bort kalenderen, vil den være fort glemt hos ettåringen din. Om du gjemmer den bort mens han sover, vil han neppe huske kalenderen når han våkner igjen. Jeg hadde nok spist sjokoladen opp selv i stedet for å kaste den:-P Trenger ettåringer egentlig julekalender? Mine barn fikk ikke det da de var så små. Siden de ikke har begrep på tid, så forstår de ei heller hvorfor de får noe "ekstra" hver eneste dag, for så å oppdage at de plutselig ikke får dette "ekstra" lenger. Jeg har nå ei på straks fire og en på fem, og han på fem forstår hele konseptet med julekalender i desember. Hun på snart fire har ikke helt grep på hva desember er, eller hvorfor det nå plutselig skal være kalender i hus. Hun gleder seg til å få kalendergaver, men hun vet neppe hvorfor hun får det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå