Gå til innhold

Sunnere mat og mye trening, opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et rart spørsmål, men jeg spør likevel siden jeg lurer. Den siste måneden har jeg prøvd (nok en gang) å spise sunnere og kutte ned på overspisingen min som kom av spiseforstyrrelsene jeg hadde for et par år siden. Jeg har da lastet ned en kaloriteller app, og har klart å holde meg rundt 1500 kcal ihvertfall 5 av 7 dager i uka i 4 uker. I tillegg teller den hvor mye jeg får i meg av jern og slikt, og derfor passer jeg på å spise riktig istedet for sukkerting og frokostblanding. Grunnen til 1500 kcal er fordi det var det jeg spiste (ikke slanking, overspising, sulting osv.) før jeg ble syk, og jeg prøver å få tilbake balansen jeg hadde før.
Jeg trener også 3 ganger i uka, men i det siste har jeg vært svært motivert og trent 4-5. Trener da også en del styrke, og jeg begynte da å merke at jeg følte meg strammere og "tynnere".
Når jeg veide meg for to dager siden oppdaget jeg derimot at jeg veide 4 kg mer enn det jeg veide før jeg startet. Hvordan kan det ha seg? Jeg kan da umulig ha fått så mye muskler på 4 uker? 4 kg er jo også mye til å være forskjell i vannivå i kroppen...

Så ja? Noen erfaringer med dette? Btw, jeg veier ca. 10 kg mer enn det jeg veide for et par år siden, så jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke er på randen av utmagring med å kun spise 1500 kcal :)

Anonymous poster hash: 2e8cb...a20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser i vertfall ikke for mye!

Tror du må stole på øynee dine fremfor vekta i dette tilfellet.

Da jeg trente som mest og var på mitt "tynneste" veide jeg bestandig mer enn når jeg var utrent og slapp

Skrevet

Hva spiser du de resterende 2 dagene i uka da? Hjelper jo ikke å ligge på 1500 kalorier resten av uka hvis du spiser f eks det dobbelte av kaloriene resten av dagene :)

Skrevet

Overskrider sjeldent 2000 kalorier de dagene jeg spiser mer enn "tillatt"

Anonymous poster hash: 2e8cb...a20
Skrevet

Opplevde det samme da jeg begynte å trene endel styrke. Gikk vel opp i vekt i ca 6 måneder, men ble likevel slankere. Nå har jeg gått ned siste halvåret, og blitt mye smalere. Jeg har bare regnet med det var kroppens måte å tilpasse seg en ny livsstil.

Litt mer muskler, og litt mer vann feks. Føler du deg bra, så fortsett på den nye og bedre veien. Mulig du bør øke energiinntaket litt da, 1500 synes jeg er lite.

Skrevet

Du lagrer mer vann i musklene når du trener. Dropper du å trene på en ukes tid, skal du se at vekta de er noen kilo mindre.

Man må slutte å se på vekta, det blir helt feil. Bruk målebånd istedet og mål heller fettprosent.

Anonymous poster hash: 74a51...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...