Gå til innhold

Flass, fett hår, kløende hodebunn, mister mye hår - hvordan ble du bedre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at håret mitt blir fort fett (en dag etter jeg har vasket det), jeg mister veldig mye hår, har kløende hodebunn og litt flass. Har prøvd å bytte shampoo noen ganger, og har prøvd en uten parfyme en stund nå, uten at det hjalp. Har enda ikke funnet en shampoo uten parfyme og SLS, så det har jeg ikke fått prøvd. Jeg bruker sjeldent andre hårpodukter, og jeg vasker håret hver andre til tredje dag. Jeg har ikke noen spesielle vitamin- eller mineralmangler, annet enn lavt d-vitamin, og det tar jeg nå som kosttilskudd.

Har du hatt samme problemer som meg, og har du blitt bedre? hvordan ble du bedre?

Jeg vet det kan være sopp eller eksem og at det finnes midler man kan bruke mot det, men det virker som de sliter en del på håret(?), og det vil jeg unngå. Har fått så tynt hår, og jeg vil ikke miste mer. Men jeg tenkte kanskje at en kostholdsendring kan hjelpe? Jeg spiser en del usunn mat, så kanskje det hjelper å slutte å spise sukker osv, og begynne å spise mer ren mat? Tenker i hvert fall å prøve det før jeg drar til legen med dette problemet.

Anonymous poster hash: 14feb...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ødela håret mitt helt da jeg hadde angst for et år tilbake, da spiste jeg for lite og hadde spesielt lave verdier i folat og b-vit..

Så det har nok mye med kosthold å gjøre, kom seg igjen etter at jeg begynte å spise normalt og ikke minst NOK mat :)

Anonymous poster hash: f0180...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv selukos eller selsun. Har sebore (eksem) i hodebunnen, slet veldig med at det klødde og flasset før, men disse shampoene hjelper noe helt utrolig. Vasker håret med en av dem en dag i uken, og resten av uken skyller jeg bare håret. Har ikke opplevd at den sliter mer på håret enn annen shampoo.

Hvis du har mangel på D-vitamin kan det være grunnen til at du har mistet mer hår enn vanlig.

Anonymous poster hash: 5aee3...94b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Har blitt tynn i håret, og selve håret nederst er tørt mens hodebunnen er fet. Håret blir fettete etter bare en dag, og selv om jeg utsetter å vaske håret i det lengste for å ikke gjøre håret avhengig av vask så blir jeg ikke bedre. I tillegg har jeg fått skikkelig tovete hår der det fort floker seg, det har aldri vært slik tidligere. Har også psoriasis og flass.

Har prøvd tusenvis av sjampoer og brukt tusenvis av kroner. Den beste sjampoen jeg har funnet hittil er denne: http://www.feelunique.com/p/Shu-Uemura-Art-of-Hair-Cleansing-Oil-Shampoo-400ml Svindyr, men varer utrolig lenge, og det der den jeg føler har vært best. Tror jeg kjøpte min på tampen av sommeren og den er ikke halvtom enda.

Vasker som regel håret to ganger. Husk å ikke bruke balsam opp til hårbunnen, kun i lengdene.

Anonymous poster hash: 0cdcb...1e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Har blitt tynn i håret, og selve håret nederst er tørt mens hodebunnen er fet. Håret blir fettete etter bare en dag, og selv om jeg utsetter å vaske håret i det lengste for å ikke gjøre håret avhengig av vask så blir jeg ikke bedre. I tillegg har jeg fått skikkelig tovete hår der det fort floker seg, det har aldri vært slik tidligere. Har også psoriasis og flass.

Har prøvd tusenvis av sjampoer og brukt tusenvis av kroner. Den beste sjampoen jeg har funnet hittil er denne: http://www.feelunique.com/p/Shu-Uemura-Art-of-Hair-Cleansing-Oil-Shampoo-400ml Svindyr, men varer utrolig lenge, og det der den jeg føler har vært best. Tror jeg kjøpte min på tampen av sommeren og den er ikke halvtom enda.

Vasker som regel håret to ganger. Husk å ikke bruke balsam opp til hårbunnen, kun i lengdene.

OBS: Den er for fett hår selv om det står Oil Cleansing. En del tror den er for tørr hodebunn, men den er altså for fet hodebunn. Vask håret to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har sebore. Går på steroider fra legen+at jeg bruker Selukos sjampo fra apoteket. (Og ja, det sliter noe så inni gampræva på håret, men når alternativet er at jeg klør meg til blods så får jeg leve med det.)

Anonymous poster hash: 9fb5a...eaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ødela håret mitt helt da jeg hadde angst for et år tilbake, da spiste jeg for lite og hadde spesielt lave verdier i folat og b-vit..

Så det har nok mye med kosthold å gjøre, kom seg igjen etter at jeg begynte å spise normalt og ikke minst NOK mat :)

Anonymous poster hash: f0180...42f

Tror og kostholdet kan ha noe å si, det skader i hvert fall ikke å prøve å endre det til et sunnere kosthold. Jeg spiser nok, men for mye av usunn mat og for lite grønnsaker.. Det kan være jeg mangler noe som legen ikke har sjekket, eller at jeg ligger lavt i normal-sjiktet på noe. Skal uansett bestille en legetime for å teste meg for matallergier/intoleranser etter hvert, og jeg kan ta opp det med at jeg mister hår osv. da.

Prøv selukos eller selsun. Har sebore (eksem) i hodebunnen, slet veldig med at det klødde og flasset før, men disse shampoene hjelper noe helt utrolig. Vasker håret med en av dem en dag i uken, og resten av uken skyller jeg bare håret. Har ikke opplevd at den sliter mer på håret enn annen shampoo.

Hvis du har mangel på D-vitamin kan det være grunnen til at du har mistet mer hår enn vanlig.

Anonymous poster hash: 5aee3...94b

Jeg venter litt med å prøve den, men hvis problemet mitt blir verre prøver jeg det nok. Jeg håper det er at jeg har lavt D-vitamin som er hovedårsaken til at jeg mister hår, og at det blir bedre når D-vitamin-nivået mitt er normalt. Jeg har tatt d-vitamin tilskudd i ca 2 måneder uten å merke en forskjell, men det tar kanskje litt lengre tid å få d-vitamin opp til normal nivå.

Det er utrolig kjedelig å ha slike hår/hodebunn-problemer. Spesielt å miste hår synes jeg, er redd for å få kjempetynt hår til slutt. Bra du har funnet en shampoo som er god. Jeg tåler dessverre parfyme dårlig, så jeg tror ikke den er noe for meg. Men takk for tips :)

Ja. Jeg har sebore. Går på steroider fra legen+at jeg bruker Selukos sjampo fra apoteket. (Og ja, det sliter noe så inni gampræva på håret, men når alternativet er at jeg klør meg til blods så får jeg leve med det.)

Anonymous poster hash: 9fb5a...eaf

Det kan være det er sebore jeg har og, men det er ikke så ille at jeg klør meg til blods. Får prøve en sånn shampoo hvis det blir verre i hvertfall.

TS

Anonymous poster hash: 14feb...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...