AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Kan jeg søke boliglån med en gang jeg har fått fast jobb, eller må jeg ha hatt jobb så så lenge?Anonymous poster hash: c069a...a06
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Søke kan du uansett, men det er liten sjanse for å få lån uten at du kan dokumentere en viss inntekt i lang tid framover. Lykke til Anonymous poster hash: bcb2a...427 2
IronMaiden Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Min erfaring er at bankene spør etter siste selvangivelse og de to siste lønnsslippene. Sikkert greit å ha jobbet noen mnd 1
pippip Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Så lenge du har en signert arbeidskontrakt som viser stillingsprosent og lønn er det ikke noe problem å søke lån. 1
electric_trond Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 jeg fikk huslån med 90% finansiering rett etter jeg hadde signert ansettelseskontrakt mens jeg fortsatt var student. Da måtte jeg vise ansettelseskontrakt, selvangivelse fra året før og oppgi hvor mye studielån og egenkapital jeg hadde.
Tvist Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Men det er jo praktisk å ha kommet over prøvetiden, for din egen sikkerhet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Det første jeg gjorde da jeg hadde fått kontrakt på fast jobb, var å gå i banken og få lån. ENDELIG kom jeg meg inn på boligmarkedet Hvis du ikke har planer om å bli i jobben, er det vel litt mer skummelt. Anonymous poster hash: 82ca4...580
Rosalie Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Søke kan du uansett, men det er liten sjanse for å få lån uten at du kan dokumentere en viss inntekt i lang tid framover. Lykke til Anonymous poster hash: bcb2a...427 Når man har fast jobb, så kan man jo dokumentere en viss inntekt i uoverskuelig fremtid.
Anglofil Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Jeg søkte to uker etter å ha fått fast jobb. Fikk bekreftet at jeg kunne få lån etter en uke. Fem uker etter fast ansettelse hadde jeg kjøpt min første bolig. Mvh Yvonne
Gjest Evans Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg fikk lån uten jobb Ei venninne av meg fikk lån da hun søkte på jobber, så tror nok ikke det er kun fast jobb som teller.
Anglofil Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Jeg fikk lån uten jobb Ei venninne av meg fikk lån da hun søkte på jobber, så tror nok ikke det er kun fast jobb som teller. Var dette i løpet av det siste året? De siste årene har bankene blitt ganske strenge, og ingen jeg kjenner har hatt muligheten til å få lån uten fast jobb. Jeg kjenner derimot folk som har fått det tidligere, men det har da vært for over to år siden. Mvh Yvonne
Gjest Evans Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 (endret) Var dette i løpet av det siste året? De siste årene har bankene blitt ganske strenge, og ingen jeg kjenner har hatt muligheten til å få lån uten fast jobb. Jeg kjenner derimot folk som har fått det tidligere, men det har da vært for over to år siden. Mvh Yvonne Nei, det er noen år siden - tror det var den perioden da de var litt slakke på det Så hvis de har strammet inn, så ser jeg den! Endret 26. november 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Du må bare kunne vise en arbeidskontrakt på fast jobb, i tillegg til at banken ber om fjorårets selvangivelse og de to-tre siste lønningslippene dine. Kan altså være greit å vente noen mnd til, men det er så klart lov å prøve Anonymous poster hash: 3cc6f...be0
h/k Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Noen som har fått lån under prøvetid? Har seks måneder og det er litt lenge å vente!
Anglofil Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Noen som har fått lån under prøvetid? Har seks måneder og det er litt lenge å vente! Ja, hadde 3 mnd prøvetid da jeg fikk lån. Hadde altså fått fast med 3 mnd prøvetid. Mvh Yvonne
Gjest Ciegus Skrevet 27. november 2014 #16 Skrevet 27. november 2014 Noen som har fått lån under prøvetid? Har seks måneder og det er litt lenge å vente! Ja, fikk lån før første utbetaling av lønn. Det holdt å vise kontrakt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #17 Skrevet 27. november 2014 Jeg flyttet inn i en leilighet 3 dager etter at jeg hadde begynt i ny jobb med boliglån. De spurte om de to siste månedsinntektene. Det var litt variabel inntekt i og med at jeg kun hadde deltid men en del ekstravakter. Jeg begynte å jobbe på den nye jobben rett etter at jeg var ferdig med skole (vet ikke om det har noe å si). Virket ikke som de brydde seg så mye om de to månedslønnene, men at de måtte bare spørre etter de. Anonymous poster hash: a0d10...776
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #18 Skrevet 1. desember 2014 Vi var to, og begge gikk på årskontrakter (en lærer, en i oljeindustrien). Siden en hadde kontrakt som fulgte skoleåret og en kontrakt som fulgte kalenderåret, var det ikke noe problem å få lån. Dette er et par år siden, men etter at de strammet inn ift egenkapitalskrav etc. Anonymous poster hash: a6306...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå