Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en haug porselensdukker som jeg har forsøkt å selge på finn.no en stund nå, også bestemte jeg meg for at hvis jeg får noen kjøpere innen 1.des. så vil jeg gi de bort til veldedighet. Altså sånn at de kan gis i julegaver f.eks. til noen som ikke har råd til julegaver. Jeg bare lurer på hvilken organisasjon kan jeg kontakte?

Egentlig så trenger jeg pengene selv, som er hovedgrunnen til at de blir solgt. Derfor er det ikke aktuelt å bare gi de bort på finn.no eller facebook. Dessverre har jeg møtt og sett for mye useriøst, og jeg ønsker ikke at folk skal måtte blottlegge seg for meg for at de skal få porselensdukkene. Derfor tanken på en veldedig organisasjon som kan gi de til noen som faktisk "trenger" de. Er jo ikke noe man trenger, men noen vil kanskje like å pynte med de. Jeg bruker de jo ikke og har ikke lagringsplass til de, så da ser jeg på det som beste løsning :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det en gang i år. Ga det til organisasjonen Hjelp oss å hjelpe.

Men når det gjelder julepresanger er det gjerne en fordel om gaven er ubrukt da personene som får slike julepresanger sjelden har anledning til å kjøpe noe helt nytt selv.

Var jeg deg ville jeg heller nok heller spurt et asylmottak da det der vil være flere barn som er der over et varierende tidsrom og slikt, men som sikkert vil ha glede av det likevel. Misforstå meg rett; barn på asylmottak har sikkert minst like stor glede av å få nye gaver som andre trengende barn, men du kan jo høre med kontaktpersonen i asylmottaket. Jeg vil tro de har et fellesrom der de kan være de som er der. Slik at det kan gi glede til flere personer samtidig, tenker jeg.

Anonymous poster hash: c04fc...e2e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...