Gå til innhold

Wake up light med DAB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter wake up light med DAB radio. Hvor finner jeg dette? Er vel ikke vits i bruke mye penger på en med FM? Det er til kjæresten til jul, så føler det må være en som kan vare lenge og han kan våkne til den faste radiokanalen sin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lett etter dette selv, men ikke sett noen ennå. Nå forsvinner ikke FM båndet før i 2017, men jeg er helt enig med det. Like greit å kjøpe DAB med en gang.

Så jeg skal følge med på denne tråden.

Anonymous poster hash: faaf7...06b
  • Liker 1
Skrevet

Du kan like godt kjøpe en ordinær DAB og et strømur, så slår på radioen automatisk. Kjøper det et dobbelstøbsel eller to strømur kan du komble på en lampe i tillegg.

Wakeup light er bare vanlig litt fancy lys og har ingen spesiell effekt, annen enn på kontokortet.

Anonymous poster hash: c6d0c...4a2

Skrevet

Wakeup light er er must på vinteren for B-mennesker. Uten den gradvis økningen av lys i rommet før helvete starter, funker ikke jeg i hvert fall.

Skrevet

Takk for svar! :)

Den som det er linket til, noen som kan dette med frakt og toll og alt det der? Er ikke så vandt med å bestille store ting på nett. Her blir det i 200,- grensa fra ebay :P

Wakeup light er herlig å våkne til. Har det selv uten radio. Kjæresten er ett skikkelig B-menneske og jeg tror dette vil hjelpe. :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Den som det er linket til, noen som kan dette med frakt og toll og alt det der? Er ikke så vandt med å bestille store ting på nett. Her blir det i 200,- grensa fra ebay :P

Wakeup light er herlig å våkne til. Har det selv uten radio. Kjæresten er ett skikkelig B-menneske og jeg tror dette vil hjelpe. :)

Du betaler vel 25% av summen i toll + den eventuelle frakten i tillegg til det radioen koster.

Skrevet

Og den var så klart utsolgt den fine fra Pure. Dyr var den også. Men en slik ønsker jeg meg til jul i hvert fall.

Skrevet (endret)

Du kan like godt kjøpe en ordinær DAB og et strømur, så slår på radioen automatisk. Kjøper det et dobbelstøbsel eller to strømur kan du komble på en lampe i tillegg.

Wakeup light er bare vanlig litt fancy lys og har ingen spesiell effekt, annen enn på kontokortet.

Anonymous poster hash: c6d0c...4a2

Eller... bare bruk en vanlig lyssterk lampe (som kan dimmes), denne appen, en slik dings koblet til ruteren, og en slik pluggdings koblet i lampa. Kanskje litt overkill, men da styrer man hele sullamitten via mobilen.

Og den var så klart utsolgt den fine fra Pure. Dyr var den også. Men en slik ønsker jeg meg til jul i hvert fall.

Ikke alle liker radioløsningen på den:

But what makes this worse is the contradiction. The Twilight is marketed in the same way as the Philips Wake up lights.. Its meant to wake you slowly using the power of light to bring you round... And it does this for sure.. But just when the light gets to 100% the radio comes on and spoils all the work that the light had done.. It wakes you up with a start.. And its so frustrating and annoying.. After using my Twilight for 2 days, I want rid of it already.. My old Hifi used to wake me up gently.. But the Twilight does it with such aggression.. I just don't get how this could be overlooked is beyond me.. Your product page says things like "Wake your body up naturally" and talks about how you will wake up refreshed.. But for me, this is not the case.. The radio needs to fade in and what makes it worse is that this wouldn't be difficult to do in software.

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...