AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Hei! Har en tibetansk spaniel på 5 mnd. I det siste har han begynt å gå "helt amokk". Ute nekter han å høre på meg (vet at de er stae, men han er ekstrem!) Han drar i båndet og nekter å følge meg, men han bjeffer aldri ute/på andre hunder/mennesker. Når vi kommer hjem fra turene pleier han å drikke litt og leke, men nå har han etter turene og egentlig generelt kommet mot meg og bjeffet helt sinnsykt mye på meg. Jeg prøver å ignorere han og gi han godbit når han blir stille, men det virker ikke som om det har noen hensikt? Noen som vet hvordan jeg får slitt på dette eller hva det kan skyldes? Han bjeffer sinnsykt høyt til meg og andre ganger når jeg ber han komme så løper han rundt overalt. Skjønner ikke hva som skjer.. Han får nok trim, vi går ute ca 5-6 ganger, leker og slapper av. Han er gira hele tiden og sover veldig lite til å være hund, tror jeg. Tar gjerne i mot tips hvis noen vet hva jeg kan gjøre med både bjeffingen mot meg og at han løper rundt og nekter å høre. Anonymous poster hash: f1a7e...3cf
Tabris Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Helt normal valpeoppførsel. Vil anbefale deg og gå på et valpekurs. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Helt normal valpeoppførsel. Vil anbefale deg og gå på et valpekurs. Så godt å høre! Vi skal på valpekurs i desember:) Håper det blir bedre!Anonymous poster hash: f1a7e...3cf 1
Tabris Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Det du uansett kan starte med er å trene kontakt. Når hunden er rolig og ser på deg - belønn med godbit. Gjør det ofte. Ta med godbiter på tur og belønn når hunden av seg selv ser på deg og kommer inn til deg. Gi hunden forventninger mot deg. Det er helt naturlig at han drar i båndet og ikke gjør som du sier - dette må jo hunden lære, de forstår ikke norsk og skjønner ikke hva vi vil. Det er jo bare en baby enda. Jeg ville heller ikke tenkt så mye på at hunden er "sta" eller lignende. Hunder verken trasser, opponerer eller klatrer på noen rangstige. De er sånn sett ganske enkle - de gjør det som lønner seg for dem og lar være å gjøre det som ikke lønner seg. Så da er det vår jobb å sørge for at det vi ønsker de skal gjøre er det mest fristende av alt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Valp & pubertet 1! Gled deg til pubertet 2! Anonymous poster hash: ec2ce...0de
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Hehe.. Høres bare ut som raptuser. Anonymous poster hash: 280d3...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå