AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jeg får veldig ofte vondt i hodet etter trening, og dette har gjort at jeg flere ganger velger å ikke trene, fordi jeg vet jeg kommer til å få vondt i hodet noen timer senere. Bare i natt våknet jeg med intens hodepine fordi jeg hadde trent for fem-seks timer siden.. Jeg passer på å drikke nok vann, drikker gjerne en halv liter vann under trening og en halv liter vann når jeg kommer hjem igjen. Er dette for lite vann? Noen som har erfaringer med hva som kan hjelpe for å unngå hodepine etter trening? Anonymous poster hash: ef4e6...704
Gjest Runforit Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Hvordan er kostholdet? Høyde, alder, vekt? Hva type trening trener du? Får du i deg nok salt?
Holme Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Du må ikke bare tenke på å få i deg nok vann, men også å få i deg nok næring. Kroppen bruker energi, og da er det viktig at den har noe å hente energien fra, altså at det er viktig at du har fått i deg nok mat i løpet av dagen. Og da selvfølgelig mat som er bra for deg, og som gir kroppen de næringsstoffene den trenger. Vann er selvfølgelig også viktig å få i seg.
Agurk Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Trenings/anstrengelseshodepine. Google it. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Hvordan er kostholdet? Høyde, alder, vekt? Hva type trening trener du? Får du i deg nok salt? Du stiller alle som spør om trening disse spørsmålene. Er du treningspedagog, ernæringsfysiolog eller lege? Har du noen utdannelse som kvalifiserer deg til å gi råd på denne måten? Anonymous poster hash: 71c74...d6c 5
Agurk Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Du stiller alle som spør om trening disse spørsmålene. Er du treningspedagog, ernæringsfysiolog eller lege? Har du noen utdannelse som kvalifiserer deg til å gi råd på denne måten?Anonymous poster hash: 71c74...d6c Tror Runforit bare forsøker å hjelpe, vi befinner oss på et diskusjonsforum, der nettopp folk spør om råd, regner med at folk skjønner at de fleste som svarer her ikke nødvendigvis har en master i det ene eller det andre. Man trenger nemlig ikke ha det for å komme med råd skjønner du 1
Gjest Runforit Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Du stiller alle som spør om trening disse spørsmålene. Er du treningspedagog, ernæringsfysiolog eller lege? Har du noen utdannelse som kvalifiserer deg til å gi råd på denne måten? Anonymous poster hash: 71c74...d6c Hva råd har jeg gitt? Jeg spør for å finne ut om det kan være noe med type trening/intensitet eller kostholdet til TS som kan utløse hodepine i forbindelse med trening. Må man være ekspert for å stille et slikt spørsmål? 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Hva råd har jeg gitt? Jeg spør for å finne ut om det kan være noe med type trening/intensitet eller kostholdet til TS som kan utløse hodepine i forbindelse med trening. Må man være ekspert for å stille et slikt spørsmål? Jeg ser ikke nytteverdien i spørsmålene dine hvis du ikke har utdannelser eller kompetanse til å vurdere svarene. Holder å komme med generelle råd i såfall. Anonymous poster hash: 71c74...d6c 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Tror Runforit bare forsøker å hjelpe, vi befinner oss på et diskusjonsforum, der nettopp folk spør om råd, regner med at folk skjønner at de fleste som svarer her ikke nødvendigvis har en master i det ene eller det andre. Man trenger nemlig ikke ha det for å komme med råd skjønner du Som jeg svarer over er nytteverdien i spørsmålene liten. Hun må gjerne komme med råd, men hun trenger ikke spørre om høyde, alder, vekt og matinntak for å gjøre det. Anonymous poster hash: 71c74...d6c 4
Gjest Runforit Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg ser ikke nytteverdien i spørsmålene dine hvis du ikke har utdannelser eller kompetanse til å vurdere svarene. Holder å komme med generelle råd i såfall.Anonymous poster hash: 71c74...d6c For å gi råd må man ha noe bakgrunnsinformasjon. Om du mener alle her burde være eksperter med doktor gren så er du på feil forum. 4
Agurk Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Som jeg svarer over er nytteverdien i spørsmålene liten. Hun må gjerne komme med råd, men hun trenger ikke spørre om høyde, alder, vekt og matinntak for å gjøre det.Anonymous poster hash: 71c74...d6c Det får være din mening. Jeg er helt sikker på at det er mange her inne som har hatt stor nytte av Runforit sine råd. Selv leser jeg innleggene hennes med stor interesse da jeg har inntrykk av at hun vet hva hun snakker om. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Som jeg svarer over er nytteverdien i spørsmålene liten. Hun må gjerne komme med råd, men hun trenger ikke spørre om høyde, alder, vekt og matinntak for å gjøre det.Anonymous poster hash: 71c74...d6c Enig.Anonymous poster hash: a0cc0...3c6
Kaffejenta30 Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Det får være din mening. Jeg er helt sikker på at det er mange her inne som har hatt stor nytte av Runforit sine råd. Selv leser jeg innleggene hennes med stor interesse da jeg har inntrykk av at hun vet hva hun snakker om. Denne signerer jeg også. 2
Gjest Frk. Navy Skrevet 27. november 2014 #14 Skrevet 27. november 2014 Har du noe plager med nakke? Stress? Jeg har selv slitt med hodepine etter trening fordi jeg ubevisst anstrenger nakken min når jeg trener. Viktigste er å drikke 2-3 liter vann dagen (avhengig av kroppsstørrelse) og å passe på at du spiser regelmessig og nok.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #15 Skrevet 27. november 2014 Hender jeg også opplever en sinnsyk hodepine etter trening, og jeg ser at det hos meg nok ofte kommer av at jeg har spist litt lite tidligere på dagen. Morgentrening gir ikke hodepine, men hvis jeg trener tidlig kveld og tar middagen etter trening må jeg være litt obs på hva jeg spiser tidligere på dagen (jeg glemmer ofte å spise nok til lunsj). Anonymous poster hash: 7e3d6...8ff
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #16 Skrevet 2. desember 2014 Det får være din mening. Jeg er helt sikker på at det er mange her inne som har hatt stor nytte av Runforit sine råd. Selv leser jeg innleggene hennes med stor interesse da jeg har inntrykk av at hun vet hva hun snakker om. Jeg får slett ikke det inntrykket og det er uansett unødvendig for å komme med et svar. Anonymous poster hash: 71c74...d6c
Gjest Runforit Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Jeg får slett ikke det inntrykket og det er uansett unødvendig for å komme med et svar. Anonymous poster hash: 71c74...d6c At du synes det er greit å slenge ut råd uten et fnugg av bakgrunnsinformasjon får være opp til deg. Ta en tur innom Fitnessbloggen med den besserwisserholdningen og se hvor langt du kommer med å slenge ut råd uten å vite noe om bakgrunnen til en som spør etter råd. Og nei; jeg har verken Dr. titler eller annen fancy utdannelse innen kost og ernæring, men jeg har mye erfaring innen feltet da jeg har trent både kampsport, holdt på med styrke, klatring, dykking og har jogget i mange år; i tillegg er jeg sammen med en mann som driver på toppnivå innen idrett som garantert kan mer enn de fleste om hva en skal spise og hvordan en skal trene for å oppnå best mulige resultater. Med det kommer også andre erfaringer som f.eks grunner til hodepine og andre ting som kan være relevant i forhold til feil kost/trening. Men må du spore av hver eneste tråd fordi det plager deg at jeg vil vite mer om TS? Hvor er "nytteverdien" i å spore av pga din egen egoisme i å irritere deg over hva andre spør om? Om det plager deg så innmari så ignorere innlegg fra meg eller send meg en klage PM så kan jeg ignorere deg der fremfor at du skal kuppe hver eneste tråd jeg svarer i. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #18 Skrevet 9. desember 2014 Hvordan puster du når du trener?Anonymous poster hash: dc317...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå