Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber i butikk som har noen tips til hvordan skrive jobbsøknad til klesbutikker?

Jeg er 24 år, og har noen måneders erfaring fra klesbutikk tidligere. Jeg har en irrelevant bachelorgrad.

Hvordan skrev dere som har blitt kalt inn til intervju og/eller fikk jobben søknaden deres? Merker jeg synes det er kjempevanskelig og vet verken hvordan jeg skal begynne eller avslutte :S

Tusen takk for all hjelp!! :)

Anonymous poster hash: b916e...e7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville begynt med noe som: Jeg er en blid og positiv jente på ... år som veldig gjerne kan tenke meg å arbeide hos dere i (bedriftens navn). Jeg har vært innom dere ved gjentatte anledninger, og sitter igjen med et veldig godt inntrykk av dere som arbeidsplass.

Så litt om deg, utdannelsen -tidligere erfaringer - hvorfor du passer til jobben...og hva om motiverer deg med akkurat butikkarbeid. Gjerne skyt av deres profil, si at den reflekterer den du er eller lignende..

Avsluttes kanskje noe sånt: Som person er jeg glad i mennesker, engasjert og fleksibel. Jeg trives godt i serviceyrket og ønsker gjerne å benytte min kompetanse videre sammen med dere.

Håper på et positivt svar, og stiller gjerne på intervju!

Med vennlig hilsen

.....

Anonymous poster hash: 98058...2a1
Skrevet

Tusen takk! :) Jeg troor jeg har en del av det med i søknaden, men jeg synes søknaden min er blitt for lang.

Den er på en hel side. Men det er ikke tettbarket tekst fra topp til bunn vel og merke.

ts

Anonymous poster hash: b916e...e7b
Skrevet

Jeg ville begynt med noe som: Jeg er en blid og positiv jente på ... år som veldig gjerne kan tenke meg å arbeide hos dere i (bedriftens navn). Jeg har vært innom dere ved gjentatte anledninger, og sitter igjen med et veldig godt inntrykk av dere som arbeidsplass.

Så litt om deg, utdannelsen -tidligere erfaringer - hvorfor du passer til jobben...og hva om motiverer deg med akkurat butikkarbeid. Gjerne skyt av deres profil, si at den reflekterer den du er eller lignende..

Avsluttes kanskje noe sånt: Som person er jeg glad i mennesker, engasjert og fleksibel. Jeg trives godt i serviceyrket og ønsker gjerne å benytte min kompetanse videre sammen med dere.

Håper på et positivt svar, og stiller gjerne på intervju!

Med vennlig hilsen

.....

Å skrive at du er jente og hvor gammel du er er komplett unødvendig å skrive. Alt det andre som ble foreslått her er også typisk "svada" som 95% av alle skriver i søknaden sin. Det er flott å få frem at du er fleksibel - men få frem hvorfor. Hadde en som hadde skrevet i søknaden sin at han var nettopp det; men det var han ikke akkurat når han gikk på skole fra 8 - 16 hver dag og bodde 1,5 time fra arbeidsstedet.

Anonymous poster hash: 2ddfe...5f8

• Liker 2
Skrevet

hvorfor søker du ikke en relevant jobb i forhold til utdanningen din? Utdannet du deg som sykepleier du også? Synes det er mange av de for tiden som prøver å finne andre jobber

Anonymous poster hash: b4d03...385
Skrevet

Å skrive at du er jente og hvor gammel du er er komplett unødvendig å skrive. Alt det andre som ble foreslått her er også typisk "svada" som 95% av alle skriver i søknaden sin. Det er flott å få frem at du er fleksibel - men få frem hvorfor. Hadde en som hadde skrevet i søknaden sin at han var nettopp det; men det var han ikke akkurat når han gikk på skole fra 8 - 16 hver dag og bodde 1,5 time fra arbeidsstedet.

:fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 3de51...95c

Skrevet

Kan hende du har rett, men jeg har i hvert fall fått de jobbene jeg har søkt :)

Tror det viktigste er at søknaden får frem hvem vedkommende er - så får det vel være "svada" i noen tilfeller da? ;)

Skrevet

Ja, enig i at man bør unngå å skrive svada.

"Jeg er ei blid, 23 år gammel jente som gjerne vil jobbe hos dere."

Tullsetning. Kjønn og alder står forresten i CV'en. Og du er blid? Er det det eneste positive du har å si om deg selv? Man må finne sterkere argumenter enn det. Og naturligvis vil du jobbe der, ellers hadde du aldri søkt der.

Og ikke skriv altfor mye om hvorfor du vil jobbe der, men heller hva du kan gjøre for dem. De skal ikke gjøre deg en tjeneste ved å ansette deg, du skal selge deg selv sånn at de vil ha deg.

"Siden mote og å jobbe med mennesker er noe jeg alltid har likt, er dette en stilling som lokker spesielt mye. Derfor kan jeg med sikkerhet si at god service er noe jeg kan tilby XXXXX sine kunder", eller noe i den duren tror jeg duger :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...