Tøytigern Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Har det noe for seg? Kan ikke helt forstå hvordan. Man kan ikke bruke dette hjelpemiddelet til å kjøre noe særlig mere enn noen meter, kan man? Jeg er veldig i tvil om jeg skal velge hurtigkjettingen jeg hadde tenkt, eller om jeg skal forsøke dette. Men når selgeren er veldig ivrig, blir jeg enda mere i tvil. Erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Har det noe for seg? Kan ikke helt forstå hvordan. Man kan ikke bruke dette hjelpemiddelet til å kjøre noe særlig mere enn noen meter, kan man? Jeg er veldig i tvil om jeg skal velge hurtigkjettingen jeg hadde tenkt, eller om jeg skal forsøke dette. Men når selgeren er veldig ivrig, blir jeg enda mere i tvil. Erfaringer? På glattis med tørr snø oppå...er autosock ubrukelig. Anonymous poster hash: 7b570...703
Tøytigern Skrevet 25. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2014 På glattis med tørr snø oppå...er autosock ubrukelig. Anonymous poster hash: 7b570...703 Ja, jeg så dette scenariet for meg. Jeg kan ikke se hvordan den er brukelig på glattis uten snø, heller? Hva er det som gir denne gripeevnen og er den god?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Få noen til å strikke dekk sokker i ullgarn, det funker.Anonymous poster hash: f1c86...2c6
Fjompen Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Ja, jeg så dette scenariet for meg. Jeg kan ikke se hvordan den er brukelig på glattis uten snø, heller? Hva er det som gir denne gripeevnen og er den god? På glatt is med tørr snø oppå er det vel knapt bare piggdekk som egentlig hjelper. Auto-sock er laget litt for stor til dekket, slik at den blir brettet under hjulet, og dette lager litt friksjon, som gir veigrep. Litt som å ta ullsokker utenpå skoene når det er glatt. Å strikke "sokker" til hjulene høres dyrt ut, og de vil jo bli slitt ganske fort, men om man bare skal opp en kort bakke eller liknende så kan det jo fungere.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 På glatt is med tørr snø oppå er det vel knapt bare piggdekk som egentlig hjelper. Auto-sock er laget litt for stor til dekket, slik at den blir brettet under hjulet, og dette lager litt friksjon, som gir veigrep. Litt som å ta ullsokker utenpå skoene når det er glatt. Å strikke "sokker" til hjulene høres dyrt ut, og de vil jo bli slitt ganske fort, men om man bare skal opp en kort bakke eller liknende så kan det jo fungere. Dyrt nei, selger billig ullgarn på Europris, OBS og alle mulige steder. Ferdig med en sokk i kveld, trenger vel ikke mer enn to? Gubben skal få til (h)jul.Anonymous poster hash: f1c86...2c6
Tøytigern Skrevet 27. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2014 På glatt is med tørr snø oppå er det vel knapt bare piggdekk som egentlig hjelper. Auto-sock er laget litt for stor til dekket, slik at den blir brettet under hjulet, og dette lager litt friksjon, som gir veigrep. Litt som å ta ullsokker utenpå skoene når det er glatt. Å strikke "sokker" til hjulene høres dyrt ut, og de vil jo bli slitt ganske fort, men om man bare skal opp en kort bakke eller liknende så kan det jo fungere. Ok, det høres ikke ut som et produkt jeg ønsker meg. Går for kjetting jeg, da.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Ingeting slår hurtigkjetting nei. Uansett så skal det jo kun brukes i en nødsituasjon hvor du ikke har sjans å komme opp en bakke med vanlig dekk. Forøvrig gjorde jeg en test med to biler opp bakken til hytta. En bil med 4WD uten kjetting, men med piggdekk. Kom meg opp. Prøvde tilsvarende med en småbil med forhjuls 2WD, men med hurtigkjetting. Kom meg også opp. Føret var forøvrig hardpakket snø med noen cm nysnø oppå. Så kjetting funker som juling. Trodde aldri jeg skulle komme meg opp med småbilen.. Anonymous poster hash: 7b570...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå