Bolla* Skrevet 25. november 2014 #1 Del Skrevet 25. november 2014 Er det noen av dere som har slitt med dette under graviditeten? Jeg er i uke 22, og har mest sannsynlig fått tannkjøttbetennelse. Opphovna tannkjøtt og blør fryktelig lett. Jeg pusser, bruker tanntråd og skyller morgen og kveld, og også litt ellers om dagen. Leser litt rundt omkring at noen blir kvitt det ganske fort, mens andre sliter med det til ungen er ute, derfor tenkte jeg å høre med dere om deres erfaringer? Gjorde dere noe spesielt annet, eller stort sett det samme som meg? Har tenkt å reise til tannlegen, men det er lite aktuelt nå, da økonomien ikke lar meg "unne" meg en tur dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #2 Del Skrevet 25. november 2014 Begynte å blø i tannkjøttet før jeg visste at jeg var gravid. Og blør enda. Og er betent. Er i uke 35 nå. Var hos en gammel tannlege med en knekt jeksel i uke 14. Hun hadde ikke fått med seg at tannkjøttbetennelse var vanlig i svangerskapet, men det er visst det. Jeg fikk beskjed om å kjøpe Corsodyl på apoteket - sterkt og desinfiserende munnskyll. Det fungerer faktisk utrolig bra. Men er vanvittig sterkt og skal ikke brukes mer enn noen dager på rad av gangen. Prøv det! Reseptfritt. Hadde ikke dratt til tannlege pga det, mest sannsynlig sier de det samme Anonymous poster hash: df473...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla* Skrevet 25. november 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 25. november 2014 Begynte å blø i tannkjøttet før jeg visste at jeg var gravid. Og blør enda. Og er betent. Er i uke 35 nå. Var hos en gammel tannlege med en knekt jeksel i uke 14. Hun hadde ikke fått med seg at tannkjøttbetennelse var vanlig i svangerskapet, men det er visst det. Jeg fikk beskjed om å kjøpe Corsodyl på apoteket - sterkt og desinfiserende munnskyll. Det fungerer faktisk utrolig bra. Men er vanvittig sterkt og skal ikke brukes mer enn noen dager på rad av gangen. Prøv det! Reseptfritt. Hadde ikke dratt til tannlege pga det, mest sannsynlig sier de det samme Anonymous poster hash: df473...18b Takk for svar! Da må jeg ta turen til apoteket, og håpe det hjelper noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #4 Del Skrevet 25. november 2014 Eventuelt behandle betennelsen hos tannlege. Anonymous poster hash: 8729e...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #5 Del Skrevet 25. november 2014 Eventuelt behandle betennelsen hos tannlege.Anonymous poster hash: 8729e...010 Tviler Vil ikke tro de har andre magiske metoder enn å gi sterke antibakterielle munnskyllAnonymous poster hash: df473...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 26. november 2014 #6 Del Skrevet 26. november 2014 Merk at Corsodyl misfarger tennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. november 2014 #7 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde lettblødende tannkjøtt under svangerskap, spyttet blod når jeg pusset tennene. Fikk tips fra tannlegen om å skylle med Hexdril. Hexdril har samme virkning som Corsodyl, men den misfarger ikke tennene sånn som Corsodyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla* Skrevet 26. november 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 26. november 2014 Ok. Da velger jeg heller Hexdril, om det er bedre for tenna. Har til nå brukt Listerine, men det er vel bedre med apotek-varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå