Gå til innhold

Strikke erme på genser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal strikke erme på en genser, og i oppskriften står det "strikk rundt og rundt, men strikk en maske vrang på undersiden av ermet for hver runde", og jeg forstår ikke hva det menes med UNDER ermet.. Betyr det at jeg skal strikke en vrang maske hver gang jeg kommer til den tråden jeg begynte å lage maskene med?

Første gangen jeg strikker genser, hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er riktig det du tenker :)
Ellers vil jeg råde deg til å bruke garnstudio.com. De har mange ulike strikkevideoer, som kan være kjekke når man står fast.

Lykke til!

Skrevet

Dette er tull å gjøre. Det blir ikke pent når ærmet er ferdig. Så langt jeg kan forstå gjør de dette for at du skal vite hvor midt under ærmet er. Jeg tar en tråd, sytråd eller tynn hekletråd i en annen farge og lar den følge med oppover i mellomrommet til tråden mellom 2 masker for å vite hvor midt under er og forå øke på hver side av masken midt under armene.

Når ærmene er sydd i bolen, trekker jeg ut merketråden.

Anonymous poster hash: 5cb8d...f53

Skrevet

Det høres riktig ut ja. jeg pleier å ta en maskemarkør / lage en knute av en tråd og feste der hvor man begynner på ny omgang (altså rett over der "den første tråden henger"), slik at jeg alltid øker på nøyaktig samme plass, da blir det penest.

Se bilde her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...