AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jeg trener styrketrening med vekter 3 ganger i uken. Er blitt medlem i en styrketreningsklubb, så jeg får bra veiledning og et oppsatt program som er tilrettelagt for meg. Er ferdig ca kl 20.00 om kvelden. Når jeg kommer hjem fra trening er jeg kjempesulten, og det beste jeg kan tenke meg er knekkebrød med godt smør, kaviar og gulost. Jeg har lagt på meg 6 kg bare i løpet av et år. Er 165 og 83 kg. Lite motiverende når jeg har vært flink og trent jevnt og trutt. Tror det skyldes flere ting bla at jeg har vært syk (operert), at jeg har fått mer muskler og at jeg spiser mer enn jeg forbrenner. Har for tiden veldig god appetitt. Hva skal jeg spise etter trening som både metter og som er bra? Gjerne noe som er lettvint og godt. I går spiste jeg for eksempel 2 skiver kokt skinke, mager cottage cheese og salatblad. Godt var det ikke, men sikker sundt. Er bare redd jeg ikke orker slikt i lengden. Anonymous poster hash: 4fc3e...4c5
veraa94 Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Hva med egg da, hvis du liker det? Kokt, stekt, eggerøre eller omelett. Masse proteiner og mettende! Omelett kan du lage med det du liker, feks spinat, paprika, sopp, tomat, skine osv
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Takk for tips. Tror jeg forspiste meg på egg forrige gang jeg skulle være "flink pike" for jeg kjenner i alle fall ingen plass at jeg har lyst stekt egg eller omelett. Kanskje kokt egg i salat eller kokt egg m/ kaviar på brødskiva. Finnes det noen god oppskrift der for eksempel kokt egg er blandet med cottage cheese? Der eggsmaken ikke blir så kraftig/ markant? Anonymous poster hash: 4fc3e...4c5
FruHudson Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Du kan fint blande inn cottage cheese i eggene i en omelett for eksempel
veraa94 Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Jeg lager ofte omelett med CC. iker egentlig ikke CC, men i omelett blir det saftig og godt. Du kan også lage deg en enkel wok til kvelds med masse grønnsaker og renskåret svinekjøtt/kylling.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Blir det rett å si at dersom jeg vil ned i vekt bør jeg etter styrketrening spise mager, proteinrik mat og minst mulig karbohydrat? Anonymous poster hash: 4fc3e...4c5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Jeg tar en Skyr yoghurt etter trening. Drikker såpass masse vann i forbindelse med trening at jeg ikke er sulten i det hele tatt etter trening Anonymous poster hash: 2e866...98d
Agurk Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Ta med en grillet kylling på vei hjem fra trening, Havre/proteinpannekaker med kesam og sukkerfritt syltetøy (google, ligger masse oppskrifter på nett, omelett, eggerøre og spekeskinke, rugsprø med egg og kaviar, rugsprø med Philadelphia og spekeskinke. På Rema 1000 bl.a selger de sånne "chili sin carne" som står der hvor bønner og boksemat står. Disse er utrolig gode, kan varmes opp i microen også kan du slenge et par kokte egg oppi også
Gjest Runforit Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Masse digg du kan spise. Men hvor mange kcal spiser du i løpet av en dag? Spiser du mer dagene du trener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå