Gå til innhold

5:2-dietten - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og sambo startet denne uken med 5:2-dietten og har vår første fastedag i dag. (Vi skal ha tirs og tors så lenge det lar seg gjøre).

Det blir rugsprø knekkebrød til lunsj, og kyllingfilet med masse grønnsaker til middag! :)

Ifm med dette så ønsker jeg å høre andres erfaringer og gjerne tips til både mat og annet under spesielt fastedagene.

- hva er din erfaring med dietten? Gode/dårlige?

- tips til gode bøker om det? (Mat o.l.)

- andre tips?

Takker for alle svar. 😊

Skrevet

Jeg har ingen erfaring fra 5:2 dietten, men på "fastedager" må man vel få i seg mest mulig for minst mulig? Da er feks hjemmelagde supper helt genialt! Lag en grønnsakssuppe med alle de grønnsakene dere liker best og bruk buljongterninger. Da kan dere spise mye og bli skikkelig mett på få kalorier.

Ellers er det lurt å bruke mye krydder. Når maten smaker mer blir man lettere tilfreds og tidligere mett.

Skrevet

Søker du finner du mange tråder om dette emnet.

Anonymous poster hash: 28a16...77c
Skrevet

Takk!😊 Har søkt mye, men vil gjerne høre selv også!

Andre? 😃

Skrevet

Vi spiste somregel suppe på fastedagene. Når vi startet opp var det mest fordi det var veldig lettvindt og jeg orket ikke stå og lage mye mat når jeg var slapp, sliten og sulten. Men, når vi ble vandt med det og fastedagene gikk lettere så var det mer fokus på at vi fikk mye mat for å kalorier :Nikke:

Skrevet

Meld deg inn i en av Facebook-gruppene, der får du mange tips til mat. For meg funker 5:2 kjempebra, jeg har faktisk mer energi på fastedagene enn jeg har til vanlig.

Anonymous poster hash: 60d96...ca9
Skrevet

Klidfaster.dk har masse gode oppskrifter på alt fra pannekaker og wraps til herlige middager :) har ingen erfaringer dessverre. Søk på fastedage opskrifter og fastedag recept på google, syns svensker og dansker har mye bedre oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...