AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Hei! Da jeg flyttet inn her for 15 mnd siden hadde huseier lagt nytt gulv. Nå opplever jeg at gulvet går i bølger på kjøkkenet. Altså, det bretter seg opp og har mye luft under. Det har ikke sprukket opp eller lignende, teorien min er at de kan ha lagt gulvet for tett opp mot lister og at når gulvet har utvidet seg med tiden - så er det ikke nok plass til platene rett og slett? Har jeg som kjøper noen rettigheter her, eller må jeg legge helt nytt gulv på egen regning? Anonymous poster hash: a78f9...116
Aqila Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Det er jeg litt usikker på, men husker når pappa la nytt gulv, så bobblet det seg med luft om vinteren eller når det begynte å bli kaldt. Synes han sa noe om unnerlaget, altså under gulvet var feil. Men uansett.. Når du kjøpte boligen kjøpte du ikke boligkjøperforsikring eller noe lignende? Hvis du er usikker, så tar du frem permen og sånt. Eller så kan det hende selger har forsikret seg for slike ting. Det beste er at du ser igjennom papirene, finner du ikke noe. Anbefaler jeg deg å ta kontakt med eiendomsmegleren, hvis ikke kan du jo også kontakte forbrukerrådet? Har lagt ved link her. http://www.boligadvokat.no/Reklamasjon/Hvordan-klage-p%C3%A5-et-boligkj%C3%B8p-251/ Gå inn på den og les det som står der, også finner du mal til klagebrev. Det står at den kan sendes til megler,selger, evt eierskifteforsikringen? Håper det ordner seg.
Lanoungen Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Tidligere eier kan "fraskrive" seg ansvaret for boligen i kontrakten, men hvis noe er veldig annerledes enn det tilsynelatende skulle vært, så tror jeg du har loven på din sier. Du sier at gulvet var splitter nytt, noe som tilsvarer at det skal være i god stand i mange år fremover, noe det ikke er. Ta kontakt med eigendomsmegler ja, og kanskje forrige eier? Kan jo være at ting kan gå rolig for seg.. Ellers er det jo retten da..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Beløpet for å gjøre noe med dette er relativt sett så lavt at du kommer nok ingen vei via forsikringen. Hvis gulvet buler oppover er det fordi det ikke er lagt med tilstrekkelig avstand til veggene som du sier. Anonymous poster hash: c48e1...8fc
Pengebingen Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Nytt gulv betyr ikke nødvendigvis god standard... Enig med AB rett over at dette blir å regne som småpenger uansett og du kommer neppe noen vei. Det vil ta deg mer tid og krefter å prøve enn å legge nytt gulv selv. Så jeg ville rett og slett byttet gulvet selv. Noen overraskelser må man regne med når man kjøper ny bolig, og det skal være kostbare feil før det dekkes av forsikringer så vidt jeg forstår. Om gulvet er det eneste problemet så er det ikke så ille ifht skrekkhistoriene man hører. Fikses enkelt og relativt rimelig.
Gjest Evans Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 (endret) Har tidligere eier lagt det selv eller brukt firma? Hvis han/hun har brukt firma kan du kontakte tidligere eier og få navnet på firmaet + kontrakt/kvittering. Det er vel garanti på arbeidet (?), så de kan fikse det? Endret 25. november 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 15mnd? det blir litt dumt og komme etter 15mnd å klage på et gulv du har som sagt gått på i 15mnd. Dette har du ingen rett på så det eneste du kan gjøre er og fikse det selv. Opp med gulvet om du syns det er så ille. Anonymous poster hash: bdea5...7bd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Som noen her nevner, mangelen er ikke vesentlig nok til at du kan kreve selger. Du får legge laminat. Det er billig.Anonymous poster hash: 86a96...bb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå