Gå til innhold

Hvor mye iskrem bør vi kjøpe inn til 70 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke noe respons på mat og drikke - så kanskje dere kan hjelpe?

I bryllupet skal vi ha is med frukt til dessert. Men hvor mye iskrem à 2 liter bør vi kjøpe til 70 personer? Kan vel også nevne at folk skal få forsyne seg selv, noe som nok påvirker mengden fremfor hvis alle fikk 3 kuler is feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville kjøpt inn 7 eller 8 stykker jeg. Var i et bryllup, hvor de delte opp tolitere med is med kniv i 10 biter per isboks, og det holdt i masse vis.

Skrevet

Jeg tenkte også en 7-8 iskrembokser, så dette var betryggende svar. Takk!

Skrevet

Hos Hennig Olsen har de isruller... Mye enklere enn å stå å dele 2-litere. Det går 10 posjoner pr rull. Da trenger du 7. Hadde tatt en ekstra jeg.....Så jeg hadde kjøpt 8.De har flere smaker..........

Skrevet
Hos Hennig Olsen har de isruller... Mye enklere enn å stå å dele 2-litere. Det går 10 posjoner pr rull. Da trenger du 7. Hadde tatt en ekstra jeg.....Så jeg hadde kjøpt 8.De har flere smaker..........

Hvor får jeg kjøpt disse da?

Skrevet

Blir 7-8 bokser nok da...? Det er 2 dl is til hver det, hvis ikke jeg regner helt feil...? 10 personer pr isboks... Tror jeg hadde kjøpt inn 10 bokser jeg, da er det 7 personer pr isboks. Når vi er 4 voksne til middag går det ca en 1-liters boks...og vi er ikke spesielt storspisende. Med 10 isbokser blir det ca 3 dl til hver.

Men jeg hadde ikke kjøpt inn mer enn 10 bokser ihvertfall. :)

Går jo an å ha is fremme til kakene også, hvis det skulle bli for mye. Eller det er bare å putte resten tilbake i fryseren. Is blir jo ikke dårlig...som feks kremkaker.

Skrevet

Ja disse isrullene er kjempegode, har vel bare smakt vanilje da men, den smakte deilig ekte vanilje og ser pent ut når en serverer den,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...