Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, bare å kontakte dem, og spar i veg! :) Alt hjelper.

Mest sannsynlig kan du opprette den selv i nettbanken også :)

• Liker 1
Skrevet

Av maaange grunner jeg ikke vil gå inn på, har jeg aldri fått spart opp noen midler til egen bolig. Nå for tida har jeg 5-6 tusen til over pr.måned og vil være litt smartere enn jeg har vært.

Er det bare å kontakte banken for å opprette en slik konto, eller hvordan går jeg frem?

Aldri for sent og du kan spare på BSU-konto til det året du fyller 33 (eller var det 34?).

Skrevet (endret)

Av maaange grunner jeg ikke vil gå inn på, har jeg aldri fått spart opp noen midler til egen bolig. Nå for tida har jeg 5-6 tusen til over pr.måned og vil være litt smartere enn jeg har vært.

Er det bare å kontakte banken for å opprette en slik konto, eller hvordan går jeg frem?

Om du ikke har opprettet en slik konto tidligere er det bare å ta kontakt med banken. Ofte har de kampanjer med dobbel rente første året (som gjerne vil si over 9%).

De viktigste årene å spare i BSU er de årene man har skattbar inntekt (pga skattefordelen), så slik sett er det greit at du ikke har "brukt opp" sparemulighetene dine. Du kan spare 25000 i året til og med det året du fyller 33, og maks 200 000 til sammen. Dvs at man per idag kan spare fullt i 8 år. Om du setter inn penger før 2015 kan du utnytte 6 av disse 8 årene :)

Endret av Vaffel
  • Liker 1
Skrevet

Sjekk finansportalen.no for å finne banken med den beste renta :)

Kontakt den banken og opprett konto, spar i vei!

Du kan spare i 5 år, 25.000 i året og få skattefradrag på 5000 kr pr år.

Etter 5 år har du da 125.000+renter, samt at du har fått 25.000 i skattefradrag. Totalt over 150.000 kroner. Det er mao aldri for sent å spare penger :danse:

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Skrevet

Takker for alle svar.

Er det slik at jeg f.eks kan bare gå inn med et startinnskudd på et beløp jeg selv bestemmer? Og bestemmer jeg hvor mye de skal trekke pr.måned?

Jeg er dog usikker på om jeg noengang vil få egen bolig, pga mangel av utdannelse, ordinær jobb og at forutsetningene mine for å få fast jobb er ganske dårlige.. Er det da mulig å få disse pengene tilbake en gang, eller er de knyttet til boligkjøp for alltid?

Om du vil ha pengene tilbake, så må du betale tilbake skattefordelene du har fått. Som vil si, 5000 kr pr 25.000 kroner du har spart.

Anonymous poster hash: 0263b...8bf

Skrevet (endret)
På 25.11.2014 den 23.11, AnonymBruker skrev:

.

Endret av mann_86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...