Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags førjulsaktiviteter har dere med barna, om dere har noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, og er ikke sikker på om jeg vil ha, men til jul får jeg alltid litt lyst på :rodmer:

Da skulle vi gått på julegrantenning, hilse på nissen og så gått på kafe og drukket kakao. Vi skulle bake pepperkaker og pakke inn julegaver, ake på akebrett, gått på julemesse - slik som på maihaugen hvor de og har dyr, kjøring med hest og vogn, grøt laget over bålpanne, vi skulle gå på putti plutti pott, sett alle julefilmene som jeg så som barn, gå på skole/barnehage avslutning, og pyntet huset sammen, jeg er litt pirkete med juletreet så barna skulle fått sitt eget tre(jeg liker faktisk å ha flere trær). Og hvis jeg hadde fått barn skulle jeg blitt flinkere på både piano og gitar for da skulle jeg spille masse for de. Se på Astrid Lindgrens Maddiken, når Maddiken og Elisabeth våkner på julekveldsmorgen og pappan kommer inn med levende lys og sier god jul, og når de komme rned sitter mamman og spiller på pianoet! Så spiser de frokost i pysjen... :hjerte: Jeg vet at det jeg ser for meg er et glansbilde altså og at realiteten ikke ville være akkurat sånn kanskje .. :sjenert:

Skrevet

Vi har noen faste aktiviteter i førjulstida som erstatter dagens gave i kalenderen; dvs at noen dager er det aktivitet i stedet for gave. Eks; bake pepperkaker og pepperkakehus og pynte disse, lage marsipanfigurer, lese ei bok om julen og drikke kakao/evt se en julefilm etter hvert som barna nå føler seg for store for å bli lest til, lage julepynt, lage drops, gå på juleforestillingen til barneteateret her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...