Billeba Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Nå har jeg sittet i to timer for å prøve å komme igang med talen. Det var like vanskelig som jeg trodde. Den skal ikke være lang, vil takke gjester, foreldre og svigerforeldre. Må jo si litt mer til min kjære, men jeg vil ikke at det skal bli for "klissete". Vi er ikke helt sånn til daglig. Føler ikke for å dele alle følelsene mine med gjestene, og selv om jeg elsker min kjære og han vet det kan jeg ikke helt se for meg at jeg skal stå å rope det ut for 60 stk..... :oops: Det er ikke helt meg. Han skal nok allikevell få høre det noen ganger i løpet av kvelden.... Sitter noen med gode taletips som de har lyst til å dele med meg? Eller i beste fall vise fram talen sin (evt på pm..) Litt frustrert akkurat nå............
Marie H Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Første tips: Ta deg et glass rødvin, tenn opp et stearinlys og finn frem et fint bilde av ham Andre tips: Finn en rød tråd i det du vil si om han, ta feks utgangspunkt i en reise, en tur i skogen, ukedagene, bokstavene i navnet hans eller snakk rundt karakteristika ved ham. Tredje tips: Legg bort talen og ta den frem om noen dager hvis ikke de to foregående tipsene har julpet!
Gjest Tex Skrevet 24. juli 2004 #3 Skrevet 24. juli 2004 Henger meg på Maries tredje tips. Er du ikke i stemning blir det feil uansett.....
Snorkie Skrevet 24. juli 2004 #4 Skrevet 24. juli 2004 Jeg har noen taletips til selve utførelsen: - Ikke skriv ned ord for ord hva du skal si, heller sett ned noen stikkord. Det er veldig lett å henge seg opp i at man da må si, med det resultat at man kommer ut av det og blir nervøs, eller begynner å lese rett fra arket. - Prøv å gå rett inn i en hendelse av det du har lyst til å fortelle om. Du fanger garantert interessen til tilhørerne hvis du tør starte talen på en litt "utradisjonell" måte. - Bruk masse eksempler og "bilder", dette gjør det underholdene å høre på. Du kan evt. t.o.m ta med en ting og vise frem (f.eks et bilde, gjenstand, noe som har betydd noe for dere) dette gir en annerledes vri. - Øv masse, så du er komfortabel med det du skal si - Ikke fortvil om du er nervøs før du skal holde talen (det er mer unormalt å ikke få hjertebank rett før man skal snakke), det er bra å være litt nervøs for da er man veldig fokusert på det man skal si. Lykke til med å finne talestoff :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå