AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Jeg har aldri hatt noen ordentlig forhold til min far! Og vi er begge veldig stae og står på det vi selv mener er rett! Noen år tilbake hadde vi en krangel som endte med at vi ikke snakket sammen på nærmere 3 år! På 20 års dagen min tok han kontakt og ønsket å skvære opp, jeg tok med meg min samboer og pappa kjøpte seg ut av hele krangelen med å gi oss en tur til Dubai! Etterhvert ble kontakten bedre og han hørte på hva jeg ønsket å gjøre med livet mitt, jeg ønsket å starte for meg selv! Han sa at det skulle han hjelpe med om jeg flyttet nærmere han! Jeg og samboer snakket om det og det fristet ikke veldig å slutte min jobb, han skulle pendle og vi på barbakke men så er det slik at den som ikke satser intet vinner! Vi nølte og fikk da ett tilbud vi ikke kunne si nei til! Min far kjøpte en leilighet som ble pusset opp slik vi ønsket, vi valgte alt fra gulv til tapetene,kjøkkenet, lister alt! Og vi flyttet fra det kjente å kjære! Men etter vi flyttet (nå i sommer ) er det helt andre boller! Hjelpe meg med egen bedrift kan jeg se langt etter! Så jeg er arbeidsledig og på NAV jeg søker jobber og er aktiv på den siden! Og hver gang jeg snakker med min far får jeg huden full av kjeft fordi jeg ikke er i jobb og sparer til egenkapital til hus! Når jeg bringer opp avtalen vi hadde vrir han samtalen slik at han kan kjefte! Vi har også hatt en episode der han satt å fortalte min samboer at hans foreldre har brukt oss på flere måter og tatt seg overpriset leie da vi leide leilighet av dem! Noe som er helt på jorde! Vi betalte 9000kr mnd inkl alt på 120kvm med stor balkong og hage den var helt nyoppusset da vi flyttet inn! Vi hadde også en episode for noen uker siden! Da min stemor fylte år og vi var i selskapet ble min lille søsters kjæreste småfull men absolutt ikke ufyselig på noen måte, klokken ble mye og folk ble fullere! Brått ser jeg min far holder strupetak på gutten og slenger han i mellom noen bord og stoler før han sitter over han og er klar til å slå ett slag til! Jeg fyrte opp og tok tak i øynene til min far bakfra og klemte til for å få han til å slippe før min samboer løfter min far i bokse og genser å bærer han vekk! Jeg var så sint at jeg viste ikke hva jeg skulle ta meg til, foran de gjestene som var igjen fikk de den fulle sannheten om hva jeg mener om situasjonen og om han! Min samboer stod å roet ned min far og fortalte han at slik gjør man ikke, ihvertfall ikke til familie, og at han han slo er svigersønn! Da fikk min samboer svaret at det driter han i for "han slår hvem svigersønn han vil, når han vil" Dagen etter dro pappa på ferie og 2 uker etter ringte han fordi han hadde en gave til meg! Vi hadde ikke snakket sammen siden hendelsen og jeg tenkte kanskje han ville unnskylde seg! Men neida! Ingen muntlig unnskyldning, men en iPhone 6! Nå i dag kom han på uventet besøk! Jeg fortalte at jeg har bestemt meg for at siden responsen på jobbsøkingen ikke går så bra så skal jeg kurse meg litt! Da skal dere se jeg fikk så øra føyk, at jeg var tafatt og ikke tenkte fremover (første kurset er for folk som vil starte for seg selv) Jeg er takknemlig for leiligheten vi bor i, At vi har fått pusse den opp til å bli vårt hjem! Men jeg takler ikke dette lengere, jeg mistrives her, og eneste jeg kjenner her er min samboer og han! Jeg er med min samboer på jobb i hjembygda vår hver dag for å slippe å være her! Jeg får hjerteklapp om jeg må besøke han, da er jeg der max 10 min! Situasjonen er slik at vi har 3 små hunder og det er ikke bare å finne en ny leilighet som tillater dem til en overkommelig pris! Jeg er nå 23 år og i de 3 årene vi har hatt kontakt har vært de 3 årene med mest drama! Hva gjør jeg?Anonymous poster hash: 63f85...792
Gjest Blomsterert Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Du må velge. Din fars ønsker,eller et eget liv. Faren din skal jo ikke sloss med svigersønn! Det er helt absurd. Ville nok satset på et liv uten at faren din er mer involvert enn nødvendig. Kort og godt.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Flytt for degselv og ta ansvar for ditt eget liv. Lever gavene tilbake og bli selvstendig jente. Ikke finn deg i å bli behandlet slik! Leilighet/hus er ingen problem å finne om man har dyr, men da må dere bo på landet. Og det er vel uansett en gunstig plass kom at dere har tre hunder. De trenger god plass rundt seg, og egner seg ikke å bo i byen,Anonymous poster hash: b3071...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå