Gå til innhold

Vondt i lysken når jeg sykler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som er gode på sykkel som kan hjelpe? :)

Det rare er at når jeg sykler utendørs kjenner jeg ingenting. I dag var jeg på spinning, fikk stilt inn sykkelen ved hjelp av instruktør, og jeg fikk vondt i lysken. Spesielt når jeg stod og økta nesten var ferdig, men kjente det litt underveis også. Når det skjer klarer jeg nesten ikke å legge vekt på beinet. Dette skjedde sist jeg var på spinning også, men da trodde jeg det var fordi sykkelen ikke var stilt inn.

Har ellers ingen problemer med området, men sliter med beinhinnebetennelse (og derfor sykling i stedet for jogging).

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Jeg sykler med klikk-skoene mine, passer på å være direkte over pedaler når jeg står, og strekker ut så godt jeg kan ellers.

Anonymous poster hash: f939d...feb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er fordi spinningsykkelen står stille, mens når du er utendørs får du bevegelse i flere retninger siden sykkelen også beveger seg litt fra side til side?

Anonymous poster hash: bf084...d26

Skrevet

Ts her - det er veldig godt mulig ja. Problemer er jo at jeg har lyst til å spinne nå på vinteren... Og vet ikke helt hvordan jeg eventuelt kan kompensere? :)

Anonymous poster hash: f939d...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...