Catus Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Hei! Jeg har fått så stygge føtter i det siste... Tørre og med hard hud på både tær og hæler. De ser slett ikke fine ut for tiden... Jeg har liksom aldri hatt behov for å stelle dem før, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få dem fine igjen. Noen som kan gi meg noen gode råd om hva slags pleie jeg må gi føttene mine, hva slags produkter jeg eventuelt må kjøpe og sånn ca hva det koster? Savner de fine føttene mine!
Felicia Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Det viktigste er en god fil (fin, ikke grov) og en god fuktighetskrem. Stikk innom en fotpleier, så kan sikkert de hjelpe deg med å finne riktige produkter.
Gjest Ethereal Skrevet 23. juli 2004 #3 Skrevet 23. juli 2004 Jeg har også tørre føtter og verst er hælene. Det hjelper litt å bruke fotfil (sandpapirfil fra HM duger bra); og smøre med en fet krem før du legger deg. Jeg har kjøpt Rescue Me fra Get Fresh på Lookfantastic, men den er rimelig fet. Scholl og Gehwol (siste fra fotpleier) har også bra fotkremer.
Gjest Lea Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Jeg synes at fotfilene de har på Bodyshop er skikkelig gode. Den ene siden er ganske grov og den andre fin. Bedre enn andre jeg har prøvd. Fotkremen dems er også veldig god. Jeg pleier å bruke en pimpstein i dusjen, for å hindre at den harde huden blir tykk og stygg. Tar litt ca annenhver dag. Da holder føttene seg fine. Husk å smøre beina med fet krem etter hver dusj (eller hver dag).
Gjest Virvel Skrevet 24. juli 2004 #5 Skrevet 24. juli 2004 Filing og en god krem er helt riktig, men pass på at du ikke filer vekk for mye hud, da kompenserer nemlig kroppen din ved å danne mer hud, og så kan du risikere at problemet blir verre. Jeg filte som en gal en periode, og det hjalp ikke det grann - helt til jeg fant ut at jeg kanskje filte for mye.
missfidget Skrevet 24. juli 2004 #6 Skrevet 24. juli 2004 Jeg synes at fotfilene de har på Bodyshop er skikkelig gode. Den ene siden er ganske grov og den andre fin. Bedre enn andre jeg har prøvd. Fotkremen dems er også veldig god. Jeg pleier å bruke en pimpstein i dusjen, for å hindre at den harde huden blir tykk og stygg. Tar litt ca annenhver dag. Da holder føttene seg fine. Husk å smøre beina med fet krem etter hver dusj (eller hver dag). Enig med Lea at fotfilene på Bodyshop er en av de beste. Synes også alle fotproduktene er glimrende bra faktisk. En synes at det er viktig med en salong besøk om det har gått skikkelig langt siden siste gang og du har mye hardt hud, da er det best å få det gjørt hos en salong og fortsette ut i fra det synes jeg.
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2004 #7 Skrevet 24. juli 2004 Jeg sliter litt med hard hud under stortåa (ikke på tuppen, men litt lenger ned, der den er bredest liksom). Det var nesten håpløst å få bort med vanlig fotfil eller andre fot-dingser. Nå bruker jeg skatigsk en gammel neglefil. Lettere å komme til med noe lite og smalt. Det er også lettere å få hard hud på beina om man er klam eller våt på beina. Jeg kjøpte en fotkrem med talkum i hos Bodyshop. Den er avkjølende og beina blir ikke så klamme. Sko og sokker som ikke er for tette er også en fordel.
jolie Skrevet 24. juli 2004 #8 Skrevet 24. juli 2004 Jeg bruker faktisk neglene/fingertuppene i dusjen jeg da. Helt på slutten, når føttene er 'gjennomvåte'. Så gnukker jeg bort død hud. Og smører meg inn med rød ApoBase fra apoteket før jeg legger meg. Jeg gjør det lettvint fordi jeg ikke har tålmodighet til annet. Fotfil og fotkremer. Det er ikke helt meg. Har en skrubbekrem for føttene som stort sett bare samler støv. Men det jeg gjør fungerer for meg - selv om mange av dere sikkert vil rynke på nesen og lure på om jeg er riktig vel bevart Eneste som ikke er bra er neglebåndene. Særlig på lilletåa. Så jeg må vel bare bite i det sure eplet og lære meg litt egenpleie for tær
Piglet Skrevet 25. juli 2004 #9 Skrevet 25. juli 2004 Fil føttene og ha dem i fotbad. Tørk dem, smør dem med en fet krem (BodyButter) og putt dem ned i en plastikpose med sokker utenpå. Ha dem på i ca 20 min. Resultat; Silkemyke føtter. Piglet
mulle Skrevet 25. juli 2004 #10 Skrevet 25. juli 2004 Først lager du deg et varmt fotbad med grønnsåpe i, dette myker opp selv den hardeste huden, så filer du litt der det trengs og smører deg til slutt inn med olivenolje - som du enten kan la lufttørke eller pakke inn i plast en stund eller rene bomullsokker. Dette funker som jern. Jeg kan skrive under på at olivenolje er den beste fuktighetskremen ( dette kommer fra en productjunkie), etter å ha prøvd veldig masse. Prøv selv! Det enkle er av og til desidert det beste.
Catus Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2004 Enig med Lea at fotfilene på Bodyshop er en av de beste. Synes også alle fotproduktene er glimrende bra faktisk. En synes at det er viktig med en salong besøk om det har gått skikkelig langt siden siste gang og du har mye hardt hud, da er det best å få det gjørt hos en salong og fortsette ut i fra det synes jeg. Noen som vet hvor mye det koster for en behandling hos fotpleier? Høres ut som en fin begynnelse på fine, myke føtter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå