Gå til innhold

Hva kan jeg bruke 14 eggehviter til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lagt mat og dessert for kvelden sitter jeg igjen med 14 eggehviter. Er det noe jeg kan gjøre med disse? Eneste jeg kommer på i farten er en eller annen form for marengs og for å være helt ærelig, så er jeg ikke spesiellt glad i marengs...

Noen ideer jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marengs :sjarmor:

... tenkte også på det .. men :sjarmor: .. siden du ikke vil ha det .. hadde jeg ingen forslag..

Skrevet

Du kan jo lage marengskakebunner. De holder seg i ukevis i tett boks. Legg på masse krem og bær i alle varianter så har du dessert.

Alså så kom ikke jeg på noe annet enn marengs heller... :roll::ler:

Skrevet

Jeg har tre eggehviter etter å ha laget majo... fikk tips på jobben i dag - bruk dem til ansiktsmaske.

Skrevet
Jeg har tre eggehviter etter å ha laget majo... fikk tips på jobben i dag - bruk dem til ansiktsmaske.

.. pisket eller naturell ??

Skrevet

Naturell - bare å smøre på.

Skrevet

Kroppsmaske, i og med at du har så mange...

Skrevet
Kroppsmaske' date=' i og med at du har så mange...[/quote']

:ler:

Så tipper dere kan se meg for dere nå, innsmurt i eggehvite fra topp til tå. :ler:

Skrevet

Den stivner etterhvert så du bør ikke være alene hjemme... :-)

Skrevet

Hvis du rister deg veldig og strør sukker på, og soler deg i morgen, så blir du marengs!

Skrevet
Hvis du rister deg veldig og strør sukker på' date=' og soler deg i morgen, så blir du marengs![/quote']

... og det var det hun ikke ville ha :ler:

Skrevet

Nei, det biter seg visst i halen det... :ler:

Skrevet

... så vi kan vel egentlig konstatere at har du masse eggehviter MÅ det bli marengs... :sjarmor:

Skrevet

Ubrukelige eggehviter :-?

Kan vel også konstantere at jeg pent må lære meg å sette pris på marengs.

:ler:

Skrevet

Bruker man ikke eggehviter til kransekake??

Skrevet

Til jul er det alltid eggeplommer man har for mye av... mamma har dermed en egen oppskrift som kun innbefatter eggeplommer. For alle hvitene går til ja, kransekake, kokosmakroner etc.

Skrevet

Det går an å lage noe slags peppermyntesnop av eggehviter, hvis hukommelsen min ikke spiller meg et seriøst puss. Bland eggehviter med melis og noen få peppermyntedråper så det blir en seig deig, lag pletter eller lignende og pynt med en liten topp smeltet sjokolade på toppen. La alt sammen stivne i kjøleskapet og nyt de djevelske sukkerbombene til kaffen!!

(Lurer på om den gamle oppskriften jeg pleide å bruke også sa noe om at man skulle putte i tragant eller noe i den duren, som fås kjøpt på apoteket. Husker ikke hva det var eller hvorfor det skulle være i, og jeg er helt sikker på at det funker uten også...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...