CMHuser Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Lurte på om noen her har bygget nytt hus før, via Nordbo, Hellvik elns, og om dere da kan si hva det kostet samlet i alt? Skjønner ikke så mye av sidene deres eller hvor jeg finner priser, tomter og slikt! Har planer om ett hus med kun en etasje! På forhånd, takk for hjelp
Gjest Magdalene Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Alt avhenger jo av om dere må sprenge? oppkobling på kloakk? skal dere bygge selv? Hvilke løsninger dere ønsker..
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Vanskelig å si! Kommer an på: -tomtepris -pris på graving/sprenging/fyllmasse -standard (kjøkken, bad, gulv, spotter etc) Vi bygde med annet firma. 150m2 kom på 3,8 mill. Råbillig tomt. Anonymous poster hash: 31460...ed3
CMHuser Skrevet 24. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2014 Ugg, det var litt mer arbeid enn jeg forventa, ja Har tenkt på dette Blåklokke huset til Hellvik, eller Link eller Lux fra Nordbo! Er vel tre soverom i hver av de, så antar det er litt størrelse på husa, selvom de ser små ut. Hadde håpa å få det til under 3 millioner!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Måtte google Blåklokke. Det var stilig! 120m2 etter det jeg kunne se. Å bygge hus i dag skal godt gjøres å få til under 3 mill. Vi gjorde en del selv, samt hadde billig tomt. Har dere tomt? Jeg ville avtalt et møte med f.eks Hellvik, og fått en pris. Den prisen inkluderer dog ikke alt. I tillegg kommer gjerne: Tilknytningsavgift Grunnarbeider Grunnmur Noe elektro/rørlegger ++Anonymous poster hash: 31460...ed3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Vi bygget gjennom Hiba Hus/Bygger'n. Bare byggesettet kostet 1,1 mill(hus på 240 kvm) Vi tok opp lån på 3,6 mill, hadde egenkapital på 400 000. Så akkurat 4 mill endte vi på totalt. Pris på snekkerarbeid, rørlegger, elektriker, tomt/tomtearbeid og div omkostninger/gebyr/avgifter kommer i tillegg til byggesettprisen Anonymous poster hash: c5f6c...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå