Gå til innhold

Priser på å bygge nytt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen her har bygget nytt hus før, via Nordbo, Hellvik elns, og om dere da kan si hva det kostet samlet i alt? :) Skjønner ikke så mye av sidene deres eller hvor jeg finner priser, tomter og slikt!

Har planer om ett hus med kun en etasje! På forhånd, takk for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Alt avhenger jo av om dere må sprenge? oppkobling på kloakk?

skal dere bygge selv?

Hvilke løsninger dere ønsker..

Skrevet

Vanskelig å si! Kommer an på:

-tomtepris

-pris på graving/sprenging/fyllmasse

-standard (kjøkken, bad, gulv, spotter etc)

Vi bygde med annet firma. 150m2 kom på 3,8 mill. Råbillig tomt.

Anonymous poster hash: 31460...ed3

Skrevet

Ugg, det var litt mer arbeid enn jeg forventa, ja :P Har tenkt på dette Blåklokke huset til Hellvik, eller Link eller Lux fra Nordbo! Er vel tre soverom i hver av de, så antar det er litt størrelse på husa, selvom de ser små ut. Hadde håpa å få det til under 3 millioner!

Skrevet

Måtte google Blåklokke. Det var stilig! 120m2 etter det jeg kunne se. Å bygge hus i dag skal godt gjøres å få til under 3 mill. Vi gjorde en del selv, samt hadde billig tomt. Har dere tomt? Jeg ville avtalt et møte med f.eks Hellvik, og fått en pris. Den prisen inkluderer dog ikke alt. I tillegg kommer gjerne:

Tilknytningsavgift

Grunnarbeider

Grunnmur

Noe elektro/rørlegger

++

Anonymous poster hash: 31460...ed3

Skrevet

Vi bygget gjennom Hiba Hus/Bygger'n. Bare byggesettet kostet 1,1 mill(hus på 240 kvm) Vi tok opp lån på 3,6 mill, hadde egenkapital på 400 000. Så akkurat 4 mill endte vi på totalt.

Pris på snekkerarbeid, rørlegger, elektriker, tomt/tomtearbeid og div omkostninger/gebyr/avgifter kommer i tillegg til byggesettprisen

Anonymous poster hash: c5f6c...cdd
Skrevet

Takk for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...