Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den tråden om julevaskehysteri. Hvor mye vasker dere til jul?

Bor selv i nytt hus, og tar derfor bare vanlig vask. Vasker badene, gulvene og rydder og vasker kjøkkenskap.Tørker støv av karmer, pynteting/møbler. Dropper vinduer/vegger/tak. (Vasker dere virkelig vegger og tak? Hvor ofte da? Annet enn flekker etc)

Har det normalt ryddig, så føler ikke noe behov utover dette. Så i den andre tråden at en tok ut alt av kjøkkenutstyr og vasket alt i oppvaskemaskinen. Da blir det jo mye å gjøre såklart.

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 3c603...ca8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal vaske ned hele leiligheten. Reiser hjem til hver våre foreldre og jeg kommer hjem etter en måned, han skal være borte enda lengre. Koselig å komme hjem til alt strøkent da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg orker ikke å styre med slik, så jeg tar en vanlig vask. Kanskje litt nøyere her og der, men å rydde ut av skuffer og skap for å vaske der gidder jeg ikke, ingen som skal se der allikevel :)

Vegger og tak vasker jeg ikke, da det ikke er stygt hverken her eller der...

Skrevet

Jeg setter på julemusikk og vasker ned alt. Synes julen er en fin anledning for en real vask. Tanken på hvor hyggelig det skal bli med julepyntet rent hus gir meg motivasjonen jeg trenger for å gidde.

Skrevet

Tror jeg har svart på dette en del ganger nå :fnise: vasker så og si alt. Synes, som nevnt over meg her at det er en god motivasjon til å gjøre alt rent.. hvis jeg rekker! jeg prioriterer så klart jobb og trening. Men kan fint vaske vegger og tak, og inne i de skuffer og skap som jeg rekker over. Pleier også å se over klesksapet og gi de klærene jeg ikke bruker til fretex. Og pleier å få en del serveringsting og tang så da kan jeg se over hva jeg har før jul og kan svare lettere hvis noen spør hva jeg ønsker meg :laugh: Vasker også til våren, veger og tak, men ikke i skuffer og skap.

Skrevet

Tar en standard rengjøring, jeg. Støvsuger, vasker over gulvene og tørker støv før jeg pynter, og det er det!

Skrevet

Bor selv i nytt hus, og tar derfor bare vanlig vask. Vasker badene, gulvene og rydder og vasker kjøkkenskap.Tørker støv av karmer, pynteting/møbler. Dropper vinduer/vegger/tak. (Vasker dere virkelig vegger og tak? Hvor ofte da? Annet enn flekker etc)

Har det normalt ryddig, så føler ikke noe behov utover dette. Så i den andre tråden at en tok ut alt av kjøkkenutstyr og vasket alt i oppvaskemaskinen. Da blir det jo mye å gjøre såklart.

Hva med dere?

Jeg vasker ikke.

Jeg støvsuger gulvet på kvelden, dagen før.

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlig helgevask. Den store "årsrengjøringen" tar jeg til våren.

Skrevet

Har ikke den største leiligheten så jeg trenger ikke bruke mye tid eller energi på det, tar litt hver dag denne uken så det er gjort til Desember måned. Sorterer i skap og skuffer,vasker der man ikke vanligvis vasker så mye(inni kjøleskap/ovn etc) rydder vekk, kaster det som skal kastes osv. Også når alt er ryddet, setter jeg frem julepynten.

Jeg er sikker på om jeg hadde gjort alt på en dag så ville det tatt meg max 4 timer,og da snakker vi alt pent,ryddig og sortert:)

Skrevet

Tak og vegger tar jeg om våren, men jeg vasker ellers hele kjøkkenet og badet, inkl. inni og oppå skapene, dører og karmer, gulvlister og alle vinduer + at jeg tar en ekstra gjennomgang av rommene til guttaboys. Da fylles det fort noen bæreposer med ting som kan kastes, legges bort eller gis vekk.

Skrevet

Vasker som normalt. Å ta en skikkelig nedvask i den mørkeste tiden på året synes jeg er bortkastet. Det passer bedre til våren.

Skrevet

Tar en grundig vask; støvsuger, vasker gulv, rister gulvtepper, tørker støv og utenpå alle flater (som skapdører på kjøkken og bad), vasker badene og soverommene. Skifter på alle sengene og tar ut alt og vasker inni kjøleskapet.

Full nedvask orker jeg ikke. Det er mørkt nesten hele tiden likevel, og talglys blir tent hver dag.

Til våren derimot, da hiver jeg ut det meste og vasker mere.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Vanlig vask, gidder ikke rundvaske i mørketida.

Skrevet

Både julehelgen og nyttårshelgen skal feires borte i år, og det blir ingen juleselskaper på eget territorium. Vinduene skal tas, men det er fordi det er synlig behov nå. Det blir ellers vanlig vask, støvtørking og støvsuging av inventar) grundigere på kjøkken/kjøl/frys så det er klart til å lage og lagre mat, og fjerning av planter, nips mm som ikke hører til sesongen, så juleblomster og pynt kommer fint fram. Må ha det litt koselig i advent:) Det meste av servise osv er ofte i bruk, så det støver ikke ned.

Skrevet

Tar en vanlig vask. Skap og skuffer tar jeg sånn litt etter litt utover året, så ingen grunn til å vaske der nå. Det samme gjelder vegger og tak.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Vasker omtrent som vanlig. Litt grundigere på kjøkkenet i forbindelse med at jeg henger opp julegardiner og finner fram juleserviset (som står bortpakket resten av året). Vinduer osv nytter det da uansett ikke å vaske i kuldegrader, så alt sånt tar jeg i mai.

Skrevet

Hva med dere?

Jeg vasker mindre nøye enn ellers til jul. Vår og høst ser en jo alt støvet og tar det litt etterhvert - midtvinters viser lite til ingenting, så da er det bare en idiotsikker indikator jeg går etter:

Er innemiljøet bra? Ingen vask.

Innemiljøet mer ok? Vaske litt.

Vegger og tak vaskes hvert 2. -3. år. Dører, vinduer, skap og annet etter behov. Gjerne en skuffe i januar og ett vindu i november, mens gjesterommet holder seg i 3 -4 år: en venter da ikke til alt er grovskittent og tar alt samtidig? :klo: Snodig metode.

Anonymous poster hash: cb2de...b80

• Liker 1
Skrevet

jeg vasker bare vanlig som jeg gjør hver uke :)

Skrevet

Vasker vanlig, litt grundigere. Tar skuffer og skap, men ikke vegger og tak.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...