AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Hallo hallo, jeg skal flytte ut fra leiligheten min i romjula. Det har seg slik at jeg har nettopp sluttet å røyke og ønsker å ha noe å henge fingrene i om kveldene. Hvor lenge før utflytting er det ok å begynne med nedvask? Tenker å ta taket og veggene de neste to ukene.. Er det for tidlig? Anonymous poster hash: b86e3...076
Gjest Margit Spat Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 (endret) Jeg synes det høres helt greit ut å ta tak og vegger skikkelig nå, så kan du heller tørke lett over det etter at leiligheten er tømt. Vær obs på at stearinlys soter. Mange bruker en del av på denne tiden av året, så det kan være greit å være bevisst på at dersom du tenner mye lys etter nedvasking, vil du trolig måtte vaske litt nøyere rett før utflytting i de områdene du har brukt dette. Endret 24. november 2014 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Takk for svar. Da er jeg underholdt en stund heldigvis. Jeg tenker at salmiak er best å bruke, har noen noe annet råd? (for tak og vegger). To vegger er tapet, resten er malte gipsvegger. Anonymous poster hash: b86e3...076
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Ja, det er bare å begynne, særlig med tak, vegger, inni skap, hjørner som er vanskelig å komme til, oppå dørkarmer og under/bak fastmontert interiør. Du må sikkert ta en ekstra sveip rett før du flytter ut, men når grovarbeidet er gjort går siste utvasking mye raskere. Og gratulerer med røykeslutt! Steike bra jobbet! Anonymous poster hash: 3e5bd...64e 1
Gjest Margit Spat Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Salmiakk kan skade en del typer overflater, så hvis du vil bruke det bør du prøve på et frimerkestort område på et sted som ikke synes så godt. Kjedelig hvis du risikerer å måtte male etter vask. Dette har jeg erfart selv, riktignok med et malt betonggulv og litt sterkere salmiakkblanding enn nødvendig, men likevel… Prøv først! Tapet ville jeg vært ekstra forsiktig med, og ellers ville jeg brukt helt vanlig vaskemiddel som Ajax, eller rett og slett ørlite Zalo. Unngå grønnsåpe. Den legger bare igjen en støvsamlende fetthinne overalt, og bør kun brukes til ubehandlede overflater av tre.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Malte gipsvegger tåler lite og er noe dritt å vaske... Utstyr deg med milde vaskemidler og mye tålmodighet. Salmiakk tar nok knekken på malingen. Jeg bruker kun salmiakk enkelte steder på bad og kjøkken der det lett blir mye gris. Anonymous poster hash: 3e5bd...64e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 OK og takk for råd får handle inn litt mildere produkter og prøve. Anonymous poster hash: b86e3...076
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Takk for svar. Da er jeg underholdt en stund heldigvis. Jeg tenker at salmiak er best å bruke, har noen noe annet råd? (for tak og vegger). To vegger er tapet, resten er malte gipsvegger. Anonymous poster hash: b86e3...076 Salmiakk på malte gipsvegger kan føre til at du må male på nytt, spørs hvilken maling som er brukt. Jeg like veldig godt den gjennomsiktige flasken med Ajax, med gjennomsiktig Ajax inni. Kjøper på Rema. En halvfull vaskebøtte med vann og va. 1/4 - 1/3 dels full kork med Ajax. Bruker en ny mikrofibermopp (Jula sine er veldig gode kr. 39), og vasker rett opp og ned for å unngå skjolder. Er det skittent hos deg, tar du en annen bøtte med ren mopp og rent vann og vasker etter med, når du er moden for å skylle såpemoppen. inni skap kan du bruke salmiakk og på fliser på bad, men ikke på glass i dusjen. Der skal du heller ikke bruke mikrofiber eller skrubb/skuremidler.Anonymous poster hash: dce0f...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå