Jeanine Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 vi har planer om å ha fyrverkeri til "avskjeden". Vi skal ha festen på en gammel gård/hotell og der må vi slutte av klokka 02.00. Hadde det ikke vært fint med fyrverkeri til noe fin musikk sånn rundt halv to, som "takk for dagen/kvelden"-hilsen til alle gjestene fra oss? men hvor får man egentlig tak i fyrverkeri på denne tiden av året? Kan ikke huske å ha sett utsalg av det noe sted, utnom nyttårtider da.
Vendelin Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Vet ikke hvor du får kjøpt det på denne tiden. Ville bare informere deg om at du mest sannsynlig må søke ( hos politiet trur jeg det er) om å få sende opp raketter på den årstiden. Et venninde av meg gifta seg i juli i fjor og fikk ikke tillatelse pga skogbrannfare. Dersom du ikke søker og bare sender opp kan du få STORE bøter.
Jeanine Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2004 Har regnet med at vi må søke ja. Men håper det kan ordne seg, da det ikke er noe skog rundt oss og det ligger helt nede ved sjøen.. håper ihverfall... :-?
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Tror ikke det er lov å selge i Norge, unntatt fra og med 3. juledag til nyttårsaften. Og man må søke brannvesenet i kommunen.
jea Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 De selger fyrverkeri her i oslo,ved galleriet parkering oslo s skal se om jeg finner ut av hva det heter igjen jeg ....
jea Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 Du må jo søke nå da,ikke lenge til dere gifter dere..!!
jea Skrevet 23. juli 2004 #7 Skrevet 23. juli 2004 Fred Olsensgate 6 0152 Oslo Svea fyrverkeri var det ...
Jeanine Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2004 Fred Olsensgate 6 0152 Oslo Svea fyrverkeri var det ... tusen takk for det! Oslo passer fint!!
Jeanine Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2004 Du må jo søke nå da' date='ikke lenge til dere gifter dere..!![/quote'] Da undersøker vi det på mandag! Er ikke lenge igjen nei, så det haster nok litt (som med så mye annet..)
Lotte20 Skrevet 23. juli 2004 #10 Skrevet 23. juli 2004 Ja, det kan ta litt tid å få behandla søknaden....
Piarina Skrevet 25. juli 2004 #11 Skrevet 25. juli 2004 Der vi skal ha selskapet, pleier de visst å ha et slags innendørs fyrverkeri fra når de triller inn bryllupskaken. Se www.cfc.no
Ugla Skrevet 4. august 2004 #12 Skrevet 4. august 2004 Ikke for å skremme dere, men... sånn i verste fall ("krise-maksimering")... Dersom dere får tillatelse til fyrverkeri, så husk å gi beskjed, med kopi av tillatelse, til alarmsentralene hvor dere skal feire!!! Disse ligger kanskje i en annen by/tettsted, og får ikke automatisk informasjon, selv om kommunen dere skal feire i gir tillatelse (event. undersøk om de får beskjed!!!)! Dere har et stort ansvar, så tenk dere godt om! Vet om noen som fikk en ubehagelig opplevelse, p.g.a. at de hadde glemt å informere om tillatelse/hva som skulle skje, til alarmsentralene! Noen hørte smell, og såg lysglimt, og trodde det hadde skjedd en alvårlig ulykke! Politi, brannvesen og AMK ble varslet, og alle rykket ut med sirener og blålys! Det ble litt av en bryllupsfest, tenker jeg! Og hva det kostet? Nei, det vet jeg ikke! (Men bare en falsk brannutrykking kommer fort opp i 15 - 20.000 kroner på natt/helg, + event. bot og anmeldelse...) Og dersom det i tillegg skulle oppstå skader... Nei, jeg hadde ikke turt! Personlig bor jeg ganske nær et "forsamlings-lokale", som ofte blir brukt til bryllup- og andre feiringer. Fra mai til sept. er det bryllup der omtrent hver helg (+ ofte ellers i året også). Dersom alle disse skulle feire med fyrverkeri, og vi naboene ble vekket hver lørdagsnatt av det, da hadde jeg - og de andre naboene - protestert! Tror ikke at de som har dyr, og bor i nærheten er særlig glad for en sånn markering heller. Det er "ille nok" med fyrverkeri på nyttårskvelden, enda da er man litt "forberedt" på spetakkelet. Forstår at dere vil ha en "spesiell markering" av dagen, men fyrverkeri... Det kan bli litt for "spesiellt"! Ønsker dere lykke til med dagen (uten fyrverkeri, forhåpentlig vis...)!
Lotte20 Skrevet 4. august 2004 #13 Skrevet 4. august 2004 Tror karnskje jeg hadde leid en Pyroteknikker jeg da, for da er det han/hun som henter inn tillatelse og alt som må til. Han/hun har jo også de nødvendige kvalifikasjoner som må til, og kan hindre skader. Her er det jo Pyroteknikkeren som har alt ansvar. Og tro meg det er verdt det!!!!
Gjest Tabby Skrevet 4. august 2004 #14 Skrevet 4. august 2004 Vi skal ha bryllupet på nyttårsaften, så vi skal ha fyrverkeri. Må vi hente inn tillatelse da? Det er min onkel som har ansvaret for å sende opp. Tror i hvert fall vi slipper at noen ringer AMK for å si i fra om noen ulykke den dagen.
Lullu Skrevet 5. august 2004 #15 Skrevet 5. august 2004 Skjønner ikke helt det her jeg.... Har sett masse fyrverkeri rundt omkring i Oslo utenom vinterstid. Tror ikke folk har gitt beskjed til alarm-sentraler av den grunn....? Om jeg hadde hørt noen smell og whiiin, hadde jeg da ikke blitt redd :o En tillatelse hadde nok vært greit, men jeg kjenner 2 stk. som fikk dette i gave kl. 00:00 av sine forlovere - og her ble det ikke hentet inn noen tillatelse?
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2004 #16 Skrevet 5. august 2004 Skjønner ikke helt det her jeg.... Har sett masse fyrverkeri rundt omkring i Oslo utenom vinterstid. Tror ikke folk har gitt beskjed til alarm-sentraler av den grunn....? Om jeg hadde hørt noen smell og whiiin, hadde jeg da ikke blitt redd :o En tillatelse hadde nok vært greit, men jeg kjenner 2 stk. som fikk dette i gave kl. 00:00 av sine forlovere - og her ble det ikke hentet inn noen tillatelse? De hadde vært i deeeeeep shit om fyrvereriet hadde antent noe......
monja Skrevet 5. august 2004 #17 Skrevet 5. august 2004 Vi hadde fyrverkeri på bryllupet vårt (30.08.03) og vi ringte til politiet for å innhente tillatelse. Brannvakta sa at de ikke hadde noe med det. Det eneste som skjedde var at vi ble skrevet inn i politiets register over ting som skjedde den dagen og så var den saken grei. Men vi fikk en del retningslinjer siden det var på sommeren. Vi måtte blant annet ikke skyte opp raketter om det hadde vært tørkeperiode før bryllupet, og vi måtte skyte dem opp utover åpent terreng eller vann. Var jo ikke noe problem for oss som hadde festen rett ved sjøen.
Jeanine Skrevet 6. august 2004 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2004 Vi har snakket med kommunen ang fyrverkeri og ble henvist til brannvesentet. Snakket med hyggelige folk der som mente at det ikke ville være noe problem for oss å få tillatelse, da rakettee skal sendes opp utover sjøen. Vi sendte søknad i dag (det hastet ikke for dem) og venter i spenning. Får vi ja til det så kommer vi til å innformere folk som bor i nærheten, ved å henge opp lapper i lokalbutikken og sånn. Vi kommer også til å sjekke opp med alle mulige steder (alarmsentraler og slikt)slik at vi ikke får noen ubehagelige overraskelser.
søndagsengel? Skrevet 26. september 2004 #19 Skrevet 26. september 2004 Man får kjøpt fyrverkeri på svinesund også... Litt langt å reise fra rogaland kanskje? I tillegg til å varsle de ovennevnte kan det være greit å legge en lapp i postkassa til de nærmeste naboene.
cezz Skrevet 26. september 2004 #20 Skrevet 26. september 2004 Bare et lite tips; dersom noen har dyr i nærheten, spesiellt hester og hunder, så bør dere si i fra til disse på forhånd. Har selv tilbragt en del nyttåsaftener i stallen sammen med livredde hester, og det er ikke noe gøy!! faktisk et stort problem for mange hestehundeeiere at det blir sendt opp fyrverkeri... Men synes selv fyrverkeri er utrolig kult, og skulle gjerne hatt det på mitt bryllup!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå